Annons:
Etikettappar
Läst 4782 ggr
[DvärghamsternArvid]
5/26/13, 10:24 PM

Jag blir galen på instagram!!

Jag har en Sony Xperia S och nu är det så att instagram har slutat fungera helt och hållet. Jag kan gå in på appen, jag kan se bilder. Men det är det enda jag kan! Jag kan inte kommentera bilder, inte gilla bilder, inte följa någon, inte avfölja,inte trycka på mina följare, inte lägga upp bilder. Alltså INGENTING :( Jag klarar inte av detta, jag är "instagramberoende" och måste in varje dag, nu har jag inte kunnat använda det på 1vecka. Jag har försökt med allt, startat om telefonen, loggat ut och loggat in och jag har avinstallerat appen men inget hjälper. Vad ska/kan jag göra mer? Jag vill inte skaffa ett nytt konto och börja om på nytt, det måste funkaigen! :| någon som har samma problem eller är det bara jag? Tacksam för hjälp! (skriver här och på MobiliFokus)

Annons:
Jonsson9
5/26/13, 10:40 PM
#1

Testat att rensa data och cache från appen? Inte säker på att allt försvinner bara för att du ominstallerar appen.

Gå in via inställningar > appar > Instagram.

Vänlig hälsning, Martin

[DvärghamsternArvid]
5/27/13, 6:48 AM
#2

Kommer något försvinna då? Bilder t.ex. Från min instagram alltså.

Jonsson9
5/27/13, 8:37 AM
#3

Hmm, använder inte Instagram själv. Det beror på om bilderna är sparade i Instagrams data eller om dom ligger på samma ställe som vanliga bilder.. 😛

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
5/27/13, 11:48 AM
#4

nej det är just som Jonsson säger att data och cache kan ligga kvar och ställa till det fast man avinstallerat appen, det är ganska vanligt att den här typen av problem löses genom att man rensar dem. använder fö inte instagram själv så jag säger som Jonsson att om bilderna sparas i galleriet så ska det ju vara lugnt men om de sparas nån annanstans får man räkna med att det tillhör sån data som försvinner - men det låter ju väldigt konstigt om det skulle vara  🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
5/27/13, 11:51 AM
#5

TS: Kan du se alla dina bilder när du loggar in via en dator? 

Om du kan det så borde ju alla bilder vara sparade i molnet så att säga. Och då borde det inte vara några problem att rensa datan i appen.

Vänlig hälsning, Martin

[DvärghamsternArvid]
5/27/13, 5:55 PM
#6

Hjälpte inte :(

Annons:
kissidor
5/27/13, 7:18 PM
#7

vad synd 😕! jag gick in och kollade lite på playstore om det möjligen var nån folkstorm mot nån ny uppdatering som gjorde att den inte funkar för alla längre, men det verkar inte så heller. du blir nog tvungen att testa att göra en fabriksåterställning av din telefon.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[DvärghamsternArvid]
5/27/13, 7:28 PM
#8

Haha, vad är "fabriksåterställning"? :$ måste jag lämna in den?

kissidor
5/27/13, 7:57 PM
#9

nej det måste du inte 🙂. men däremot måste du se till att du har säkerhetskopierat allt du vill ha kvar innan, vilka appar du har och dina kontakter, wifi-anslutningar, konton säkerhetskopierat av ditt Google-konte under förutsättning att du accepterat det första gången du startade telefonen. bilder och sånt får du förstås se till att backa upp till datorn eller molnet, om du inte har dem på sd-kort. vill du ha kvar samtalsloggar och sms/mms så måste du ladda ner en app för det, om nu inte Sony har en inbyggd funktion för det. 

själva fabriksåterställningen hittar du sen i inställningar under säkerhetskopiera och återställ. du väljer det och sen kommer telefonen att radera allting och återställas till exakt det läge som den var när du allra första gången slog på den

Värd på Mobiltelefoner och Android

[DvärghamsternArvid]
5/27/13, 8:08 PM
#10

Jaha, det låter jobbigt :o kanske gör det sen då. Ger det lite tid till.

kissidor
5/27/13, 8:12 PM
#11

ja det är lite jobbigt tyvärr, eller dvs har du inte så inibängen med appar och inställningar så är det inte särskilt jobbigt, men annars kan det rekommenderas att man spar det till helgen eller nåt när man har gott om tid och slipper känna sig stressad med det

Värd på Mobiltelefoner och Android

[DvärghamsternArvid]
5/28/13, 3:56 PM
#12

Nu funkar inte facebook heller! Kommer inte in, det bara laddar och sen kraschar det >:( Irriterande :(

[DvärghamsternArvid]
6/1/13, 8:41 AM
#13

Det funkar! :D

Annons:
kissidor
6/1/13, 9:02 AM
#14

å, har det rättat till sig av sig självt, vad skönt 🙂! då var det nog nåt med appen i sig ändå, den kanske inte gillade nån av dina andra appar men att det kom en fix sen så det löste sig. då är det bara att poppa vidare då 😉.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: