Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 35607 ggr
ClarasMamma
2013-05-21 18:31

Han får inte mina sms!

Nu håller jag på och bli galen! så vill ha hjälp med och lösa detta problemet!! Jag har inte kunnat skicka sms till min kille nu på en vecka! inget av min sms kommer fram till han. jag kan skicka till andra som har telia men inte till han.. jag har tre som opratör och han hr telia.. har bråkat mycket med tre nu att felet ligger hos dom men dom säger bara att felet ligger i hanns telefon:( jag har även bett andra skicka till han som har tre och dom kommer inte heller fram1 och tre vägra lyssna på det med och säger forfarande att det är hanns telefon som det är fel på! hur fan kan det va det???? hjälp mej någon innan jag blir galen!Kan ju tillägga att han har en samsung galaxy och jag har en iphone 4s! Hoppas på att någon kan hjälpa mej..//Jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
kissidor
2013-05-21 19:03
#1

vad säger Telia då? för har jag fattat rätt så är det bara tre ni pratat med?

och närmare bestämt vad för fel säger tre att det är i hans telefon? och vet ni hur det funkat från andra operatörer än tre till hans telefon under den här veckan?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jens]
2013-05-21 19:06
#2

Återigen så kan jag nästan garantera att problemet ligger hos din pojkväns telefon. Galaxy kanske har den möjligheten att återställa hela telefonen och sedan återställa de viktiga sakerna? Det kan även vara en speciell app som han har i telefonen som blockar sms från 3. Nåt misstag tror jag nog han har gjort utan att han vet det själv.

ClarasMamma
2013-05-21 19:17
#3

Han har ringt telia och dom kan inte se nått fel på hanns telefon:( och dom säger att felet måste ligga hos tre..men hur kan tre se att det är fel på hanns telefon och inte telia??

#2 han säger att han inte har gjort nått med telefonen.. om det inte löser sej så får han ta och återställa telefonen då :) men konstigt att det bara blev så när han fick sms från mej tidagre på tidagen :/ men det kan vara som du säger att han har gjort nått med telefonen.. men om han sätter in kortet i en annan telefon så borde kan då kunna få sms från tre???

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

[Jens]
2013-05-21 19:19
#4

#3 Det är ingen dum idé att prova på det viset som du sa. Att sätt i kortet i en annan telefon och be dig att skicka ett nytt sms till honom! Jättebra idé.

Jonsson9
2013-05-21 19:23
#5

Ser din kille också det hela som ett problem? 😃

Skämt åsido. 😛 Har tyvärr ingen bra idé på var felet kan ligga..

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-05-21 20:03
#6

ja det skulle kunna vara som jens säger i #2 , vet ju nu inte vilken samsung galaxy din pojkvän har men det finns ju en blockeringsfunktion i åtminstone mina 3 samsung galaxy-modeller. har aldrig haft anledning att använda den själv så jag vet inte hur den inställningen filtrerar - om det skulle kunna bli så som det nu har blivit för er, men jag tror nästan det. den finns under inställningar, och den skulle han möjligen ha kunnat råka komma åt. be honom kolla det, om han har råkat aktivera blockeringsläget.

håller även med om att det är en utmärkt idé att ni testar med hans sim-kort i en annan telefon, då får ni ju absolut klarhet i om det är i telefonen det ligger eller inte 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
2013-05-22 04:26
#7

Säger som de andra här att det är ju bra om du/ni testar genom att sätta simkortet i en nannan lur.

Kan också ligga mycket i det som "6 kissodor säger att han kanske på något sätt har ändrat i inställningarna för blockering.

#6 kissidor, om så är fallet så måsta han väl själv ha gått in manuellt och stoppat trafik från just det specifika numret, eller tänker jag fel där?

Nu tror jag inte att jag har någon sådan funktion på min HCT men det är kanske jag som inte sett att det finns en sådan.

Däremot så har jag den funktionen i mitt säkerhestprogram F-Secure för android men då får jag gå in manuellt och spärra de nummer som jag vill ha spärrade för ingående trafik.

ClarasMamma, om han inte har ändrat i luren så kan det då vara på det sättet att han kanske har ett sådant säkerhetsprogram som han kanske varit och gjort inställningar i?

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-05-22 06:14
#8

Bertil jag tror det är specifikt för antingen samsung eller för senare androidversioner, och det är i och för sig snarare tvärtom att man måste ange de kontakter som ska tillåtas. 

men när jag tittar närmare på funktionen så verkar det ändå bra konstigt att man skulle råka aktivera den med just den konfigurationen. då borde samtalen ha blivit blockerade också tycker jag. men kanske nån av hans kompisar som kommit över telefonen och gjort sig rolig? eller ett barn som klickat hejvilt? ja det är inte omöjligt i alla fall. 

men däremot ser jag att den handlar egentligen inte alls om att blockera meddelanden och samtal mm, namnet är missvisande. den är helt enkelt en variant av silent hours, så sms:en borde ändå komma fram i såfall, bara inte aviseras med bing och bång.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-05-22 08:36
#9

@#8 kissidor

Nu när jag kollade i min lur så har jag också en sådan funktion när jag går in på den där ikonen med "en telefonlur" och sedan tryckte på inställningar.

Faktum är att det visade sig att även jag av någon outgrundlig underlig anledning har blockerat en god vän som absolut inte skall befinna sig bland blockerade och för övrigt så var han den enda som fanns i listan där han alltså överhuvudtaget "inte" skall befinna sig.

Skall genast skicka honom ett sms där jag ber honom replikera och se vad som händer.
Tror faktiskt att det är precis som du skriver att jag fått sms från honom.

Den där blockeringsfunktionen som ligger i F-Secure innebär att man skall slippa telefonsamtal från "försäljare" eller andra som man har blockerat att ringa.

Bästa hälsningar,
Bertil

Zadeira
2013-05-22 13:04
#10

Jag hade tidigare i år en hel del problem med just samma sak. Jag skickade och skickade sms till min pojkvän men det var kanske bara var tredje som gick fram. Sen hade min vän problem för alla sms hon skickade till mig försvann spårlöst och kom aldrig fram till mig. (däremot kunde jag motta sms från pojkvännen och min kompis fick alla jag skickade till henne) Trots att vi testade simkorten i olika telefoner och gick genom alla möjliga inställningar gick det inte.

Ingen av oss hittade några som helst blockeringar, inställningar eller annat i några av våra telefoner (alla har olika telefoner) som skulle göra att detta problemet uppstod, och ingen av våra operatörer kunde se några fel när vi pratade med dem.

Det slutade med att jag fick ett nytt SIM-kort hemskickat och av någon anledning så har det funkat sedan dess.

FaileD
2013-05-23 22:59
#11

Vilken tur att de hjälpte även om man inte förstår vad som var fel :)

Lycka till i fortsättningen

[Jens]
2013-05-24 05:24
#12

Är TS problem fortfarande olöst? Hon har i alla fall inte hört av sig igen men det skulle vara intressant att veta vad som var problemet. Hoppas hon hör av sig.

ClarasMamma
2013-07-25 16:30
#13

Oj här har jag inte varit inne på ett tag :).. Problemet löste sej! Konstigt nog så fick han alla sms efter exakt på klockslaget en vecka efter! Så vi vet inte va felet va :/.. Då plinga det 30gg till han hihi! Men vi har ett annat problem att vissa sms inte kommer fram! Eller så får han typ gamla sms som är ihopsatt med ett nytt! Kan bli väldigt fel ibland! Haha! En gång fick han av mej att jag hade skrivit:glöm inte skicka upp brevet till Stockholm! Och det har jag aldrig ens skickat till han! Så vi har fått många Goa skratt;)… //jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Annons:
ClarasMamma
2013-07-25 16:30
#14

Oj här har jag inte varit inne på ett tag :).. Problemet löste sej! Konstigt nog så fick han alla sms efter exakt på klockslaget en vecka efter! Så vi vet inte va felet va :/.. Då plinga det 30gg till han hihi! Men vi har ett annat problem att vissa sms inte kommer fram! Eller så får han typ gamla sms som är ihopsatt med ett nytt! Kan bli väldigt fel ibland! Haha! En gång fick han av mej att jag hade skrivit:glöm inte skicka upp brevet till Stockholm! Och det har jag aldrig ens skickat till han! Så vi har fått många Goa skratt;)… //jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: