Annons:
Etikettköpråd
Läst 4597 ggr
FaileD
5/11/13, 7:10 AM

Billig telefon 3,3 - 3,5 tum

Bra billig telefon i storlek mellan 3,3-3,5 tum

16 miljoner färger är ett måste

Annons:
FaileD
5/11/13, 5:11 PM
#1

Ingen?

Snurpan79
5/11/13, 6:49 PM
#2

Vad räknas som billigt och bra? Alla har vi ju olika referensramar så det vore bra om vi fick lite mer att gå på.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

FaileD
5/11/13, 6:52 PM
#3

allra max 2000 men gärna max 1000

bamse6311
5/11/13, 7:00 PM
#4

Säger som #2 snurpan att du inte anger prisintervall eller prestanda.

Nåväl, det var för någon vecka sedan en tjej som ställde en liknande fråga men hon angav prisintervall så därmed hade man något att gå på.

Jag plus många andra rekommenderade henne olika lurar och hon valde till slut en Xperia Ray som har en 3,3 tum skärm och hon lyckades hitta den för 895 kr.

Har du sedan själv möjlighet att komma upp i runt 2 000 så finns en hel del annat att välja på men oftast med större skärm än den som du frågar efter.

HÄR länk så att du kan läsa lite mer om Xperia Ray som hon valde.

Bästa hälsningar,
Bertil

FaileD
5/11/13, 7:19 PM
#5

Jag vill inte ha större än 3,5 :) 

sen tror jag 800 mhz är minimum för mig och behöver inte vara dual core

Jonsson9
5/11/13, 7:57 PM
#6

Xperia Ray är en sjysst telefon som Bertil säger. 🙂

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
FaileD
5/11/13, 8:00 PM
#7

Hur är samsung galaxy ace?

luckydragonriderkin
5/13/13, 3:21 PM
#8

Mototrola? jag har en Motorola som jag kanske ska sälja 😃

I like to draw *u* Skicka ett DM om du har några frågor C:

[Jens]
5/23/13, 11:18 AM
#9

Du skulle kunna få en bra iPhone 4 för 1000-2000 kr! Kolla in blocket men se till att det finns kvitto samt att du kan åka till personen i fråga och göra upp affären.

kissidor
5/23/13, 12:29 PM
#10

ja om begagnat är ett alternativ så sjunker ju priserna självklart. men ingen tillverkare av android har satsat på att göra särskilt bra telefoner i så litet format de senaste åren, så där hamnar du under din maxgräns redan vid ny telefon för de få alternativ som finns - vilka alla är antingen ganska gamla modeller eller uttalade budgetmodeller. men tänk på att nyare telefoner utnyttjar telefonens totala mått bättre, så det är inte säkert att tex en telefon med 4" skärm är för stor för dig, jag tycker du ska pallra dig iväg till något hemelektronikvaruhus och känna lite på storlekarna där och se om du möjligen kan sträcka dig lite längre än till 3,5" - för som sagt det måste väl ändå vara själva telefonens mått och inte skärmens som är det viktiga 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/23/13, 8:02 PM
#11

Håller med #10 kissodor.
Nyare lurar har större skärm men dock så är storleken på själva luren inte nödvändigtvis större.
Bästa hälsningar,
Bertil

FaileD
5/30/13, 5:19 PM
#12

De blev faktiskt en ZTE blade III som jag alldeles nyss öppnade, köpte den för 600 på tradera :) än så länge nöjd :)

kissidor
5/30/13, 5:29 PM
#13

ok, du släppte på både skärmstorleken och det där med 16 miljoner färger alltså - bra för det var det som gjorde det nästan omöjligt att råda dig 🙂. hoppas nu du blir nöjd, och det blir du säkert med tanke på vad du betalade 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
FaileD
5/30/13, 5:43 PM
#14

:) Ja den kostar ju 1200 på ica så de är ju halva priset för en oanvänd telefon.

kissidor
5/30/13, 6:27 PM
#15

ja jag såg att det var väldigt många som hade köpt på Ica maxi för det priset, med ett års spotify och ett års abonnemang med 1GB surf i månaden inkluderat i priset 😮! så de som köpte den när det erbjudandet fanns gjorde också en mycket god affär, inte minst förstås om de sen kunde få några hundringar för telefonen - så förhoppningsvis är ni båda nöjda med er deal 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

FaileD
5/30/13, 7:42 PM
#16

Ja än sålänge är jag grymtnöjd :) lite svårt att se skärmen i solljus dock men de har ja inget krav på:P

bamse6311
5/31/13, 10:07 AM
#17

@#16 Grattis till din nya och hoppas att du kommer att bli nöjd med den.
Som budgetlur så brukar ZTE få bra recensioner i förhållande till priset och nu fick du ju din lur för ett riktigt bra pris.

Bästa hälsningar,
Bertil

FaileD
6/1/13, 11:09 AM
#18

Jag är riktigt nöjd med den. även om den är seg någon gång då och då men helt acceptabelt tycker ja. De känns som de är 16 miljoner färger faktiskt för ikonerna och texten är bra konstrast i. 

Hoppas den fortsätter i samma spår och inte segar ner sig mer. 

Ska ställa in att inte göra så mycket i bakgrunden då den nog inte blir lite ofta seg. men de är ju också oftast om man har på datanätet för att synka mailen och sånt.

kissidor
6/1/13, 12:02 PM
#19

Jo så är det ju, att du måste ta hänsyn till att du har bara 512 MB RAM i den, men om du inte pressar den för hårt så går det säkert hyfsat 🙂. Du får väl starta om den regelbundet också.

Värd på Mobiltelefoner och Android

FaileD
6/1/13, 9:43 PM
#20

japp :) och ställa in så den gör så lite som möjligt i bakgrunden :)

Vad har du för nalle?

Annons:
kissidor
6/1/13, 10:36 PM
#21

jag har en galaxy note 2 som jobbtelefon och en galaxy s4 privat, så jag är lite bortskämd med att inte behöva ransonera mig med vare sig app-innehav eller samtidigt användande av dem 🙂. men så är jag dels prylnörd och dels har jag en inkomst som låter mig unna mig att köpa den telefon jag helst vill ha. men vi har ju alla olika förutsättningar, önskemål och prioriteringar - så är det bara och det är inget att ifrågasätta hur det är med den saken för nån annan 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

FaileD
6/1/13, 11:45 PM
#22

Jag har inga stora krav på mobilen än att den ska funka, relativt snabb men inte av de snabbaste, men inte att den är seg precis hela tiden, sen är väl inte telefoner idag så jätte hållbara, dem är ju inte tillverkade för att hålla länge? vad jag har förstått.

Men färgerna och upplösningen bör vara medelklassigt så där 800 x240 eller va de är och 16 m. färger.

Ser nästan ut som zten är de om man jämnför mina andra telefoner jag har haft som varit 240 tusen färger

Jonsson9
6/3/13, 9:34 AM
#23

#22 Hållbarheten beror ju mycket på hur man hanterar telefonen såklart. När jag skaffat ny telefon brukar jag ha den i flera år. Och när jag byter är det inte för att den är trasig utan för att jag är så himla långt ifrån utvecklingen. 😉

Bara att ta hand om den så håller den hur länge som helst. 😛

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
6/3/13, 11:49 AM
#24

ja, inte tappa dem i toaletten som jag gör. fast vill man ha en moralisk ursäkt inför sig själv att byta upp sig lite oftare så… 😈

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
6/4/13, 1:34 AM
#25

#24 kissiodor
 Annars så kan man ju "lägga" den i kaffemuggen *skrattar*.
Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
6/4/13, 6:08 AM
#26

jo det har jag som Bertil snappat upp också gjort 😊. jag hade en period när jag brukade lägga ifrån mig telefonen ovanpå kaffemuggen, och eftersom jag använder riktigt stora kaffemuggar så var det väl nåt som bara väntade på att hända. numera försöker jag in i det längsta undvika att lägga den där, det ska vara sjukt trångt på skrivbordet om jag ska ta till den nödlösningen. men jag har också större telefoner nu än då, så de slinker inte ner lika lätt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: