Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3534 ggr
[M Y M L A N]
5/10/13, 11:33 PM

Behöver tips. Hur mobilsurfa billigt och mycket?

Jag har maxi unlimited abonnemang hos tele 2. Det ingår 10 GB mobilsurf i abonnemanget men jag använder upp till 20 GB per månad och jag har fram till nu köpt till 5 GB för 99 kr en eller två gånger varje månad men i dag fick jag veta att denna tjänst inte längre tillhandahålls av Tele2 utan nu kan man endast köpa till 1 GB för 59 kr. Det kommer alltså att kosta mer än dubbelt så mycket för att surfa lika mycket som det har gjort fram till nu… Hur gör ni andra som surfar mycket och saknar wifi? Jag skriver samma sak på iPhone också. Mvh Mymlan

Annons:
kissidor
5/11/13, 8:51 AM
#1

jag skaffade mig en 4G pocketrouter med ett 30GB-abonnemang från 3, 199 kr i månaden och routern ingår. jag vet ju inte om 3 funkar för dig, men tele2 kanske har nåt liknande?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/11/13, 1:58 PM
#2

#1 kissidor

Inte för att jag behöver något just nu men när mitt abonnemang går ut om 10 månader så måste jag hitta på något nytt.
Hur fungerar en sådan där router och behöver du inget abonnemang för att ringa och skicka sms.

Tänkte som så att då skulle man ju kunna ha en sådan router enbart för surf.
Ringa och skicka sms kan man ju göra med Viber.
Tänker jag fel där?

Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
5/11/13, 7:49 PM
#3

Har tyvärr inget bra svar på ditt problem men blev bra nyfiken på vad du använder din mobil till om du använder upp 20GB/månad?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
5/12/13, 8:23 AM
#4

Bertil jag vet inte riktigt hur du menar - skulle du ha bara kontantkort i telefonen då menar du och surfa i telefonen på wifit från en sådan liten router när du inte är hemma? för du måste ju ha vanligt teleabonnemang också, så du inte är okontaktbar för alla som inte har viber. routern är ju ganska liten, men den är ändå lite tung och klumpig - jag skulle inte vilja ha den i fickan, men i handväskan går bra. så som jag använder den / tänker använda den är att jag har den med till jobbet så jag kan titta på lite film mm på surfplattan på lunchen. jag tar med den när familjen åker bort några dar (inrikes förstås), och ska dottern tex sova över hos sin farmor kan hon låna den med sig till sin surfplatta. så använder jag den, men det finns väl andra som använder den på annat sätt. hursomhelst tycker jag det definitivt är smartare än att köpa en surfplatta med 3G iaf, att dela ut wifi från telefonen funkar ju däremot bra men som TS säger är det ju svårt att hitta ett mobilabonnemang med tillräckligt mycket datatrafik om man behöver mer än 10GB/mån utanför hemmet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/12/13, 5:30 PM
#5

@14 kissidor.
Tackar för ditt svar, jag tänkte nog lite fel men min tanke var egentligen precis som du skriver.

Min tanke var som så här att om man då hade en sådan där router att surfa helt fritt på samt ett kontantkort i luren.
Då skulle människor kunna ringa till mig via mitt kontantort och jag skulle kunna ringa dem via Viber.
Tydligen som jag då förstår av dig så måste båda ha Viber för att detta skall funka?

Nåväl, det var bara en tanke som jag fick för om jag har skype i luren så behöver väl inte mottagaren av samtal också ha skype, eller?

Nåväl, jag hittar säkert ett abonnemang när den tiden kommer såvida jag inte får behålla det som jag nu har vilket är föga troligt då det inte finns längre så det är väl bara vi som redan har det som behålla det bindningstiden ut.

Sedan som du skriver så är den där routern ju ganska stor så då är det inget som man stoppar i byxfickan *s*.

Well kissidor, Thanks för svaret och önskar en fortsatt trevlig helg det lilla som nu finns kvar av den *s*.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: