Annons:
Etikettappar
Läst 5327 ggr
[VSK]
4/28/13, 10:21 PM

SVT Play bandbredd

Nån som vet nån info om vilken bandbredd man gör av med per timme?

Jag kommer nog kolla på medelkvalitet.

Annons:
Jonsson9
4/28/13, 10:25 PM
#1

Använd något program eller "det inbyggda" för att mäta. Kolla typ 10 minuter så kan du räkna fram per timme osv.

Vänlig hälsning, Martin

[VSK]
4/28/13, 10:30 PM
#2

Jo jag får nog göra det en när jag får telefonen.

jag tänkt kolla på nyheter mm när jag är på jobbet. 🙂

kissidor
4/29/13, 5:00 AM
#3

Ja gör det, det funkar bra att använda det inbyggda under inställningar/data tycker jag! Hur mycket datatrafik har du i ditt abonnemang förresten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
4/29/13, 7:36 AM
#4

Jag har 6.0GB i månaden. Jag kan aldrig få hög räkning då bandbredden stryps om jag ätit upp min pott.

kissidor
4/29/13, 7:41 AM
#5

det vore då sjutton om inte 6GB skulle räcka till för att kolla på nyheterna lite - du måste väl jobba lite mellan varven också antar jag😃 så mer än en timme dagligen kan det väl inte bli? lite netflix och spotify tex ska det också lätt räcka till 🙂 - det som däremot äter upp det blixtsnabbt är ju som du väl redan vet hd-film.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/3/13, 12:18 PM
#6

Personligen så tycker jag att det går väldigt fort att äta upp GB:s och vad/hur jag skall göra när/om mitt nuvarande abonnemang upphör har jag inte riktigt bestämt mig för. Dock så har man/jag ju 10 månader kvar men dom går ju i raketfart.
Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
kissidor
5/3/13, 1:22 PM
#7

Ha, ja jag märkte det igår när dottern var krasslig men jag hade flera möten jag inte kunde missa, så det fanns ingen annan lösning än att hon fick följa med. 5 GB brände hon på surfplattan. Tur att jag precis hade skaffat mig en liten minirouter att ha med i väskan, med tillhörande 4G 30 GB i månaden :-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/3/13, 2:41 PM
#8

#7 Visst går det snabbt att göra av med en massa GB.
Bästa hälsningar,
Bertil

Jonsson9
5/3/13, 2:55 PM
#9

Hur mycket sitter ni med telefonerna och surfplattorna? :p

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
5/3/13, 3:00 PM
#10

hon satt väl större delen av dan - streamade spotify, spelade spel och tittade på film om vartannat. om jag tittar på film en halvtimme på lunchen så är det ju olika vilken kvalitet förstås men säg att det i snitt drar uppåt en halv gig per gång då. att surfa däremot drar ju i stort sett försumbar mängd.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
5/3/13, 3:04 PM
#11

#9 Jonsson9

Jag kör endast via mobilen och i princip så är jag inloggad hela tiden.
Vill ju inte missa vad som händer på FB, Instagram, Aftonbladet mm mm.
Även om jag sitter vid min stationära dator så är jag hela tiden inloggad på en massa olika sidor på luren 24h.

Kör även Spotify väldigt mycket på min lur, bra med musik hela tiden och gillar ju musik och därav så blir det också mycket youtube.

Bästa hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: