Annons:
Etikettköpråd
Läst 4865 ggr
Granet
3/28/13, 9:44 PM

Köpa Xcover II

Tjena! Jo, nu är det så att jag har en Galaxy Xcover GT-S5690 och jag har tänkt att eventuellt byta upp mig till en Xcover II någon gång i framtiden.
Är det någon som har en Xcover II eller rentav har haft en Xcover GT-S5690 och befunnit sig i samma situation som mig och kan upplysa mig litegrann? Är det värt det att byta upp sig? :)

Annons:
kissidor
3/29/13, 9:08 AM
#1

jag hoppas den här länken till jämförelsen punkt för punkt sida vid sida jag gjorde på prisjakt funkar: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1627639,952615

jag har inte provat nån av dem men jag ser ju att den du har nu skulle jag få totalt spel av att försöka använda medans den nya självklart har lite anständigare prestanda. men det är jag det, så det viktiga är ju hur du använder telefonen granet. laddar du ner appar, surfar du mycket, har du nytta av en vassare gps etc etc - eller ringer och messar du bara? om du alls använder den som en smartphone borde du absolut märka av och uppskatta förbättringarna kan jag tycka, men om du bara ringer och messar kanske du lika gärna kan ha kvar den du har så länge den funkar.

edit: nej länken funkar inte, men kopiera och klistra in adressen så kommer du till jämförelsen
edit: Nu funkar den

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
4/2/13, 12:28 PM
#2

Jag har heller inte testat luren. Men efter en liten titt på speccsen så ser den iallafall ut att vara snabbare än sin föregångare. Dualcore processor och 1 gig minne säger juh att den borde vara iallafall dubbelt så snabb. Men visst lite nyare appar  och lite nyare system och os så blir den kanske inte dubbelt så snabb. Iallafall inte vad jag kan lova. Men snabbare blir den iallafall. Lite större batteri men det går nog jämnt ut som den du redan har eftersom processorn på den nyare är dubbelkärnig och kräver lite mer. Det som är den största skillnaden är juh OSett. Att gå från ginger bread till jb är ingen liten övergång. Det är stor skillnad. JB är mycket stabillare och flyter mycket finare än tidigare os.

Jag skulle kunna tänka mig att det är värt att byta upp sig om inget nyare kommer i samma klass.

KPD
4/3/13, 10:53 AM
#3

När det gäller telefoner är jag totalt okunnig, men till mig sa man, att batterikapaciteten skulle vara betydligt bättre. När jag jämför siffrorna tycker jag dock inte att det ser ut att vara så stor skillnad. Kan någon förklara?

Själv använder jag Xcover GT-S5690 främst för att jag har blivit beroende av turf. Om den nya skulle fungera bättre, byter jag gärna. Dock undrar jag varför webbläsare saknas?


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

kissidor
4/3/13, 11:40 AM
#4

de kanske har löst batteritiden med hjälp av mjukvaran istället, om det nu stämmer att den är bättre. men KPD, hur menar du med att den inte har nån webbläsare?

Värd på Mobiltelefoner och Android

KPD
4/3/13, 11:58 AM
#5

#4 På raden "Webb-och epostfunktioner" nämns webbläsare endast för den äldre modellen.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

kissidor
4/3/13, 12:55 PM
#6

aha, ja på den raden brukar jag aldrig bry mig om vad det står för det är uppenbart att det är mest godtycke vilka av funktionerna som står med där. de tycker antagligen att det är så självklart att den har en webbläsare att man inte behöver skriva det. och förresten så är det ju en android-telefon så skulle den till äventyrs inte ha haft nån webbläsarapplikation så vore det bara att ladda ner valfri från playstore 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
KPD
5/9/13, 3:28 PM
#7

Nu har jag bytt till den nya modellen och framförallt märker jag skillnad på bildskärmen. Batteriet verkar också räcka längre, men jag har inte använt telefonen så mycket än.

En stor nackdel är dock att GPS-funktionen är sämre. Den tycks fastna ibland, så jag måste starta om den, för att den ska följa med. (Jag ägnar mig åt turf och måste då gå till vissa zoner.) Det är betydligt vanligare att den nya telefonen visar fel än att den gamla gjorde det.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

kissidor
5/11/13, 10:33 AM
#8

vad synd att gps:en är sämre! hoppas det kommer nån mjukvaruuppdatering snart som löser det.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: