Annons:
Etikettspel
Läst 3788 ggr
MichaelE
2013-03-27 15:50

Soulcraft

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte tipsa om detta spel som jag har spelat i över två timmar idag på min Nexus 7. Det finns både som vanlig version samt en specialversion optimerat för just Tegra processorer.

Har haft svårt att spela tidigare versioner på mobilen (4.3 tums), men på en större skärm är det helt klart underbart.

Det är ett RPG-action spel där du spelar en ängel som ska förhindra apokalypsen.

Spelet

Tegra Versionen

Lite bilder:

Annons:
MichaelE
2013-03-27 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till:

MichaelE
2013-03-27 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En till:

MichaelE
2013-03-27 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ytterligare en:

MichaelE
2013-03-27 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Sista bilden:

lilacs
2013-03-28 10:20
#5

hm ska testa =D

kissidor
2013-03-28 10:50
#6

ser snyggt ut :)! är det ett sånt där stressigt spel? för såna klarar inte jag

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
MichaelE
2013-03-28 11:12
#7

#6 Vissa banor kan bli stressiga.

Jonsson9
2013-03-29 18:52
#8

Ska testa det när jag får tillbaks plattan från sambon. 😃

Vänlig hälsning, Martin

bamse6311
2013-04-02 10:36
#9

Shit, ser väldigt häftigt ut.

Undertecknad klarar inte ens av "angry birds".
Har laddat ner det men fattar inte hur fan man skall gör eller överhuvudtaget vad det går ut på.

Å andra sidan så klarade jag aldrig heller ut Super Mario ens på den tiden när spelenheten var en Nintende 4Mb.
Min son älskade det där spelet men jag kunde liksom aldrig begripa varför han skulle springa där och hela tiden hoppa så att han slog i huvudet och en massa tegelstenar rök all väldens väg.

Nåväl, min son älskade det där spelet en gång i tiden och om jag inte helt missminner mig så kunde Super Mario också hamna i en "värld" där det fanns många blommor, så vitt jag nu kan komma ihåg.

Angående spelenheter så har jag några "rariteter" stående i någon skrubb.
Ha en sådan där PS1 stående någonstans och btw så har jag även den första Xboxen nerpackad någonstans.

Däremot så har jag inte längre kvar den där Nintendo 4 Mb spelenheten.
Det var ju min sons så han sålde den för väldigt dyra penagar för ett antal år sedan.

Min största son 43 år gammal som han är spelar WOW och andra sådana där spel.
Själv så har jag aldrig fattat just det där varför man skall springa runt i en massa labyrinter eller vad det nu heter för att skjuta ner varandra och jag kan inte heller förstå varför man skall leta efter en jäkla massa nycklar.
Det är väl bara att sätta sin pistol mot tinningen på den där motståndaren och säga "ge mig för helvete nyckeln annars dör du din jävel.

Nåväl alla mina vänner, en gång i tiden så har jag faktiskt lyckats varva ett Pacman!
Hela spelenheten fick totalt hjärnsläpp när man varvade spelet med å andra sidan så var det när jag var väldigt ung (sådär 30-35) en gång i tiden.

Jo faktiskt mina vänner så har jag lyckats varva ett annat spel innan dess och det var "Donkey Kong" när det där spelet kom med sådan där uppvikbar skärm.

Ett rent helvete vill jag minnas mig att det var när han där slänger sig runt i alla lianer och skall klättra upp för alla stegar så han kommer från den där "undre" skärmen upp till den översta det hela helvetet bryter lös.

Well my friends, kanske skulle man försöka sig sätta in i hur det där "angry birds" fungerar och se om det är kul.

Å andra sidan så lägger jag inte ens "kortspel" på Windows.

Dock så var jag avslutningsvis jävligt glad då en gång på 70-talet när jag "varvade" Pacman och jag kom också jävligt långt med Donkey Kong även om jag aldrig lyckadeds vara det men man var ju ung och hade fru och barn att tänka på.

Nu är jävlar frågan om jag inte skall "lägga en kungen".

Ha det allra bäst alla ni vänner där ute i cyberrymden.
(Jo, jag retar mig som fan att jag inte varvade "Donkey-Kong" riktigt som det egentligen skall varvas.
Jag varvade det alltså så långt som att jag var "helt framme" men en spelenhet skall ju få helt hjärnsläpp när man är helt framme ).

Bästaste hälsningar,
Bertil

Upp till toppen
Annons: