Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 5522 ggr
IsabelleJ
3/17/13, 8:55 PM

Automatiska meddelanden!

Min pappa har en HTC wildfire och har fått problem med att den lägger meddelanden i utkast varje gång han missar ett samtal från en person. Just det specifika meddelandet är "Jag är tyvärr upptagen för tillfället, jag ringer upp dig senare.". Detta finns inte ens bland som färdiga meddelanden man kan välja mellan, så vart har detta kommit ifrån? Är det någon inställning han har råkat ändra som gör så att det är så? Jag kollade i hans utkastmapp och det har alltså lagt sig som utkast för minst 10 personer. 
Så, någon som vet vad detta beror på? 
Tack på förhand!

Annons:
Jonsson9
3/18/13, 9:11 PM
#1

På en del telefoner (vet inte om det finns på Wildfiren) så får man upp ett val när telefonen ringer, att svara med ett sms istället för att svara som vanligt.

Just det du skriver: "Jag är tyvärr upptagen för tillfället, jag ringer upp dig senare." Låter precis som ett sådant "snabb-val" när man inte hinner/vill svara i telefonen.

Men att telefonen skulle lägga dessa meddelanden som utkast verkar ju väldigt märkligt. 🤔

Men testa att ringa till telefonen och se när meddelanden läggs till och när dom inte gör det. T.ex om de läggs till när man svarar eller nekar samtalet, eller bara låter telefonen vara.

Kanske finns det några inställningar på skärmen när telefonen ringer.

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: