Annons:
Etikettköpråd
Läst 3177 ggr
kissidor
3/14/13, 12:49 PM

Vilken telefon suktar du mest efter just nu?

Xperia Z har funnits ute nån vecka nu och tros av många vara Sonys stora genombrott på väg mot toppen. HTC One har presenterats, kan förbokas, och släpps troligast vid månadsskiftet (och det är minst lika många som hoppas den ska vara HTC´s räddning och väg tillbaka till toppen). Galaxy S4 presenteras efter några veckors sedvanligt ryktessurrande och hemlighetsmakeri idag 14 mars.

Vilken av dem är du mest sjuk på, eller väntar du på nåt helt annat eller finns din drömlur för stunden redan att köpa sen en tid tillbaks?

Skriv mycket gärna i tråden vad du svarade och varför!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[NinaCrown]
3/14/13, 12:54 PM
#1

Jag sitter och hoppas på att det är en s4 som ska komma ut, just för att nya modeller brukar dra ner prisen på de äldre 😛 Har nämligen spanat in mig på en s3a då jag hört bra om dem (förutom gällande batteritiden då).

kissidor
3/14/13, 1:04 PM
#2

måste ju föregå med gott exempel och svara själv, även om jag egentligen borde ha inväntat sgs4:ans presentation för att vara säker. men eftersom jag köpte en galaxy note 2 lte för bara nån månad sen så svarade jag "annan" vilket då betyder att jag inte riktigt kan komma på nån jag hellre vill ha, iaf inte bland de här sprillans nya flaggskeppen jag listade.

jag var riktigt sjuk på xperia z ett tag för den är ju så dregelframkallande snygg 🤤! men efter att ha läst swedroids recension igår så kunde jag släppa den, för den är nog ändå inte riktigt nåt för mig. och dessutom tittade jag in på elgiganten igår och klämde lite på olika lurar där, och insåg att nu har jag haft noten tillräckligt länge för att det ska vara kört för mig - jag kan troligen aldrig gå tillbaka till en mindre skärm 😃.

så det enda som frestar riktigt just precis nu är nog en padfone 2-kombo (ett paket med telefon och surfplatta där telefonen har minnet och uppkopplingen och dockas i surfplattan. om plattan är tillräckligt behändig att bära med sig lite varstans vore det riktigt nice att ha! eller så kanske man ska sukta på efterföljaren infinity som inte finns ute än. det eller att padfone 2 går ner lite i pris)

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
3/14/13, 1:07 PM
#3

ja så kan man ju absolut också tänka nina 🙂! fast jag tycker sgs3 redan har kommit ner riktigt skapligt i pris. jag skulle väl fundera på att välja lte-modellen där dock, även om jag inte hade 4g-täckning - eftersom den har 2 GB RAM men originalet bara 1 GB.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[NinaCrown]
3/14/13, 1:19 PM
#4

#3 Då jag är fattig arbetslös så blir jag överlyckling om jag om ens kan spara 5kr på en mobil 😃 Har en gammal xperia x10mini nu som börjar ge upp helt, så letar ny telefon huvudsakligen därför. Dock känns det lite dumt att skaffa en mobil bara för att den är billig, och så kommer jag gå runt och vilja byta ut den hela tiden… därav att s3an verkar intressant.

bamse6311
3/14/13, 1:20 PM
#5

Ja, sukta kan man ju alltid och jag suktar isf efter en Htc One men tycker att prislappen är lite för hög för min plånbok.

Dock så kommer väl OneX+ ner i en behaglig prisnivå men samtidigt så är då frågan om man kommer att bli nöjd om man köper en sådan, det är ju trots allt i det läget en "gammal" lur.

Inga stereohögtalare och inte den nya kameran där man gjort pixlarna större osv osv *s*.

Well sukta kan man ju.

Tryckte naturligtvis på Htc One här i TS undersökning.
HÄR länk till test av Htc One.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/14/13, 1:42 PM
#6

åh men om du kommer från en x10 mini så kommer du ju att vara helt överväldigad av sgs3 nina, jag håller tummarna för att den kommer ner tillräckligt i pris för att du ska kunna kosta på dig den 🙂! och gör den inte det så tycker jag du ska fundera på sgs2 som fortfarande är en riktigt skaplig lur, inte minst enligt vad man hör nu sen den för nån månad sen fick sin jelly bean-uppdatering. 

jo så är det ju bertil - det finns mer och mindre realistiskt suktande 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
bamse6311
3/14/13, 2:03 PM
#7

@#NinaCrown

Håller med #6 kissidor att du med en Sgs2 får en lur som är betydligt bättre än en Xperia x10mini.
Större skärm, bättre processor osv osv.

Har aldrig haft någon x10 själv men det som jag tyckte var smart med den luren var det utskjutbara "riktiga" tangentbordet.

Dock så ligger ju en Sgs2 i en helt annan liga och idag får du en sådan för under 3 000 kr och köper du med abonnemang så kan du säkert även där göra en bra deal.

För en "femhundring" ytterligare så kan du få en Htc OneX som enligt mig slår S2 på fingrarna. Såg att Htc nyligen har uppgraderat OneX till Android 4.2 och om jag inte har helt fel för mig så är det senaste du kan få på S2:an 4.1

Well NinaCrown, mycket att tänka på och hoppas att du fastnar för en lur som passar din plånbok och motsvarar dina krav.

Bästa hälsningar,
Bertil

[NinaCrown]
3/14/13, 2:10 PM
#8

#6 och #7 Har funderat på en s2a men då den börjar bli lite gammal är jag rädd att det händer samma sak som med min x10 mini (som dock är modellen utan utdraget tangentbord 😛). Det slutar komma uppdateringar. De flesta programmen jag har på min nuvarande mobil fungerar inte, då programmen har fortsatt i sin utveckling medans min lilla telefon lämnats utanför.

Har knappat runt lite på olika htc-mobiler då min mor fastnat enormt för dem men jag har aldrigt trivts tyvärr. Det känns mycket mer bekant och logiskt när jag pillat på s2or och s3or.

Men jag ska spana runt lite till och se vad jag hittar och ha det ni skrivit i bakhuvudet 🙂

kissidor
3/14/13, 2:50 PM
#9

nix, htc one x har inte fått 4.2 - det är fortfarande bara nexusarna ute på marknaden med den. men den får det säkert, och jag skulle inte heller räkna med att sgs2 får 4.2 - men 4.1 är minst lika bra. kamera-appen i 4.2 är ju häftig, men webbläsaren är mycket bättre i 4.1 Skämtar. och fö skiljer det väldigt lite, jag skulle definitivt inte säga att det är nåt som bör påverka val av telefon alls. (det är ju inte för inte som man valde att låta även 4.2 stå kvar som jelly bean). 

hursomhelst så tror jag inte du behöver fundera på att det ska bli som med x10 minin nina, den var verkligen extremt på efterkälken och det i en brytningstid då det hände ganska mycket med android ganska snabbt - skillnaderna mellan två på varandra följande versioner är mycket mindre nu. och om du vill köpa nåt nu som håller särskilt mycket längre än sgs2 så får du också räkna med att punga ut med ganska mycket mer pengar. men som sagt, vi håller tummarna för att du kan få din sgs3 🙂

bertil var har du sett htc one x för strax över 3000 bara? jag hittar den inte under 4000, och då skiljer det ju ganska mycket i pengar mot sgs2

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/14/13, 3:10 PM
#10

@#9 kissidor

Enligt Prisjakt så säljer CDON.COM OneX för 3 489 men Dustin och andra ligger också i närheten.

Btw, så skrev jag inte att S2 har fått 4.2 utan att de har blivit uppgraderade till 4.1

Angående OneX kan jag har fel men hade för mig att jag någonstans har läst att den skall uppgraderas till 4.2 men kan som sagt ha fel i det.
Troligvis så kommer den ju dock att uppgraderas till 4.2

Angående alla de här operativen så har jag ju bara 4.0.3 på min Sensation vet ju inte riktigt användarmässigt vad som skiljer.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
3/14/13, 3:30 PM
#11

ja du har helt rätt ang priset på htc one x bertil, det var jag som fick syn på 16GB-varianten först och då utgick jag ju från att den måste vara den billigaste. men så är det ju inte alltid, om en modell har sålt sämre än en annan så kan det vara få som har kvar den i sortimentet och att den där ligger kvar med ett pris som inte längre är marknadsanpassat.

om du läser en gång till bertil så ser du att jag inte skriver att du har sagt att sgs2 har fått 4.2 Glad. och du har säkert sett nånstans att det utlovats att htc one x kommer att få 4.2, det stämmer säkert.

men hursomhelst, jag som är ägare till en telefon med 4.1.2, en med 4.2 och en surfplatta med 4.0.4, samt "mjukvaruansvarig" för ytterligare en 4.1.2-lur som jag valt att låta stå kvar på 4.1 för att jag inte anser att den skulle bli bättre med 4.2 - min uppfattning är att 4.0.4 duger gott om man har stark hårdvara. 4.1 är påtagligt vassare och 4.2… tja den överlever man utan om jag ska vara helt ärlig 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/14/13, 4:45 PM
#12

@kissdor.

Nu har jag större problem än så har just nu för tillfället.
Något fanskap har hänt med min dator och jag måste reda ut vad.
Kan jävlar inte ens få en systemåterställning att funka.

Konstigt som satan, jag tycker ju ändå att jag surfar enbart på säkra sidor.

Måste reda ut det här på något sätt.

Bästaste hälsningar,
Bertil

Amelida
3/14/13, 6:59 PM
#13

Med tanke på att google är så oroliga över Samsungs framsteg så vill jag se vad dem kommer göra med nästa nexus lur. Hoppas på någonting stort. Inte för att jag inte tycker om samsung i sig. Utan för att jag inte riktigt är kompis med touchwiz. Men visst gör dem bra lurar och nästa lur kan väl bli en Samsung för mig med om den blir så som spekulationerna visat. Men det kan bli väldigt kul om nästa nexus blir en succé. Då behöver jag inte brottas med touchwiz :D

Annons:
kissidor
3/14/13, 9:36 PM
#14

jo nog vill jag också gärna se en klockren nexus nästa gång, men det dröjer ju ända till november så det är lite för tidigt att börja sukta efter redan tycker jag :-). blev ganska rejält besviken på att de gjorde denna med glasbaksida och fastbyggt batteri, då gick den tyvärr bort för mig :-( hoppas det ordnar sig med datorn Bertil!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
3/14/13, 11:58 PM
#15

Jag väntar med stort intresse på SGS4 vilken kan bli min första smartphone från Samsung då jag tröttnat på HTC och deras ständiga strul. Om inte lång stund nu vet jag om det kommer bli en SGS4 eller om jag kanske ska sikta in mig på en Note 2 istället. Svarade hursomhelst SGS4 då den i skrivande stund är den jag är mest intresserad av. 😉

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

bamse6311
3/15/13, 12:12 AM
#16

Tjabba alla, det här blir kanske lite OT,

Har tänkt lite på alla "dem" eller "de" som skriver i olika trådar där "de" blandar ihop de här två orden "dem" och "de" och så blir det helt fel ibland när de skriver.

Själv så brukar jag säga att tänk på engelska så blir det aldrig fel.

Alltså tänk på när du skulle använda orden "they" eller "them" så blir det aldrig fel.

Skall inte korrektera någon här på tråden men det har hänt även här när de (eller han/hon/hen) blandar ihop det lite grann.

Think English!

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
3/15/13, 1:10 AM
#17

#16 Ja, det blev väldigt OT. Felstavningar eller dem/de kvittar väl så länge man förstår vad personen/personerna skriver? Ska det vara så strikt på hur det skrivs så kommer nog många sluta skriva på forum och det tycker iaf jag vore väldigt trist.

Har nu sett klart presentationen av SGS4 och jag kommer helt klart slå klorna i en sådan när den släpps här i Sverige. Riktigt längtar. 😃

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
3/15/13, 8:35 AM
#18

jo, ganska OT i den här tråden där det dessutom bara förekommer på nåt enstaka ställe. men personligen tycker jag iofs det är svinjobbigt att läsa text som är fullständigt nedlusad med ett felaktigt användande av de och dem, det blir liksom dåligt flyt i läsandet eftersom man "hoppar till" varenda gång det förekommer. jag föredrar att man använder "dom" om man är osäker om vilket det ska vara. men det finns ju folk som retar sig på hur jag skriver också, även fast det rör sig om helt andra saker än felaktig stavning och grammatik. de kan tex reta sig på att jag skriver för mycket, och på att jag inte gitter använda stor bokstav. man måste helt enkelt vara väldigt tolerant mot varandras sätt att uttrycka sig i skrift på forum, annars riskerar det att bli som du säger snurpan att en del slutar skriva, och det vore ju det tråkigaste alternativet. men nog om detta!

jaså snurpan, blev du verkligen tillräckligt impad för attt överge htc 😮, det var värst 😃! själv får jag nog vänta till hösten, det är då det händer de saker i androidvärlden som intresserar mig allra mest - dvs note och nexus. men visst har jag varit nyfiken och uppstojad över de här tre giganterna också! nu inväntar jag mer info om padfone infinity, och sen vill jag också se hur de har lyckats med tablet z.

hursomhelst så tycker jag det är jättebra att både sony och htc verkar ha fått till det i år - att konkurrensen blir lite skarpare är ju bara bra för oss konsumenter!

vad säger ni andra 🙂?

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
3/15/13, 9:49 AM
#19

@#14 kissidor

Faktiskt så är ordet "dom" ett väldigt bra ord och enligt nationalencyklopedin så går det hur utmärkt som helst att använda och är precis lika mycket svenska som orden de och dem.

#17 Snurpan79
Med tanke på den här diskussionen som blev lite OT så var det kanske inte just den här tråden som jag menade men jag är ju med på lite olika forumsidor här på iFokus och ser det lite här och var.

Personligen så bryr jag mig inte hur människor skriver men precis som du skriver #18 kissidor så blir det svårt att läsa texter där orden de och dem blandas på ett sätt att man ibland inte vet vad skriftställaren menar.

Inbillar mig i mitt enfald att de som skriver på det sättet inte vill använda ordet "dom" då de på något sätt har fått för sig att det skall vara fel att skriva ordet och använda ordet "dom" och när de sedan de skriver så blir  så blir det lite ändå fel för alla de som läser.

Man kan rekommendera ordet "dom" så blir det aldrig fel och om man nu tvunget vill använda oden de eller dem så "think English".

Angående lurar så är det ju bara HTC som har gränssnittet "Sence".
Ok, nu kan man ju på alla lurar göra sina egna gränssnitt och widgets med Nova Launcher och andra program så Sence har kanske på det sättet till viss del spelat ut sin roll.

Dock så är det ju faktiskt som så att många "vanliga" användare inte varken har intresse eller vill hålla på med sådant.

Jag känner flera som har SGS2 och en som nyligen har köpt en XperiaV och dom blir faktiskt lite impade när jag visar dem min HTC med Sence 3.6 fast det numera är ett gammalt gränssnitt.

Det blir ju liksom tredimensionellt när man bläddrar mellan startsidorna och de widgets som HTC har är ju faktiskt ganska läckra.

Well, alla är vi kanske på något sätt lite av nördar, var och en på sitt sätt *skrattar*.

Om någon frågar mig om råd vilken lur de skall köpa så svarar jag obehindrat HTC.

Å andra sidan så svarar jag lika obehindrat Mitshubishi Galant om någon frågar mig om vilket bilmärke och modell som jag kan rekommendera *ler* men även där så finns ju många olika åsikter.

Bästa hälsningar,
Bertil

Snurpan79
3/15/13, 1:00 PM
#20

#18 Så där super impad blev jag väl inte egentligen av SGS4. Handlar mest om att jag inte vill ha HTC längre av flera anledningar och eftersom jag har Samsung på surfplattan så får det bli en Samsung lur och SGS4 tilltalar mig så det får bli en sådan.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Annons:
Jonsson9
3/16/13, 11:44 PM
#21

Lite OT kanske,  men "HTC Sense" stavas med "s" så vet alla vad man pratar om. =)

Vänlig hälsning, Martin

bamse6311
3/17/13, 6:52 PM
#22

@#21 Jonsson9.

Du har helt rätt, tackar för kommentaren.
Min lur Sensation har alltså Sense 3.6 även om jag hade hoppats på en uppgradering till åtminstone 4.

Sådant där med att roota luren för att på det sättet kunna få en senare Sense vågar jag inte försöka mig på.

Köper man den nya HTC One så får man Sense5.

Själv så gillar jag Sense gränssnittet med alla bakgrunder, skal och widgets men det är ju olika det där med vilka som gillar respektive inte gillar.

Tackar för upplysningen angående stavningen.

Bästa hälsningar,
Bertil

MichaelE
3/18/13, 4:10 PM
#23

Egentligen är jag inte intresserad av någon utav dem eftersom jag kan inte byta mobil förrän om två år. Men om jag skulle välja någon i dagsläget så blir det HTC One. Jag gillar att HTC försöker med nya saker medan SGS4 känns lite som Iphone 5 - lite större, lite kraftfullare och lite bättre. Sen då? Det är ju inga markbrytande innovationer i den pjäsen. 

Jag tror att Samsung har fått samma problem som Apple: de är så pass stora att de kan inte komma med nya innovationer som de mindre tillverkarna (Sonys Xperia Z samt HTC:s One).

Jag tror att detta år kommer bli ett år som gynnar HTC, Sony, Motorola samt LG.

[körsbärsblomma]
4/17/13, 10:16 AM
#24

längtar efter att kunna byta mobil nästa år då blir det  en samsung 4

lol girl
4/25/13, 11:57 PM
#25

Yey! Min nya mobil kommer på måndag! En SGS4!!!!!!!!!!! Lääääängtar!!!! <3

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

MissInAction
4/26/13, 2:48 AM
#26

#25
Awesome!! Tror att du kommer bli nöjd! 😃
Själv har jag min S3:a sedan förra sommaren, funkar än ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VSK]
4/26/13, 2:55 AM
#27

Min S4 har inte skickats än 😕

Annons:
kissidor
4/26/13, 6:24 AM
#28

det är inget att vara orolig för vsk, den släpps ju inte i butik förrän imorgon 🙂. antar att det innebär att den skickas idag till de som beställt?

tänk jag kan inte låta bli att gå och vara sjuk på sgs4 fast jag är så himla nöjd med min note 2 - delvis förstås pga fiffiga funktioner och fet fin skärm, men framförallt är det verkligen ett helt underbart flyt i den. fast vid närmare eftertanke är det nog just därför jag inte kan låta bli att vara sjuk på sgs4 - för då tänker jag att om min sgn2 är såhär bra, då måste ju sgs4 med sin lite nyare och vassare hårdvara vara ännu lite bättre - och nåt som är sinnessjukt bra måste man ju bara vara sugen på 😊 (under förutsättning att man gillar samsungs koncept öht då förstås, alla gör ju inte det men för mig funkar det alldeles utmärkt).

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
4/26/13, 6:59 AM
#29

#28

Den släpps idag i Sydkorea. -jag måste dit 😃

kissidor
4/26/13, 9:59 AM
#30

😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
4/26/13, 10:03 AM
#31

MIn telefon är försenad till minst vecka 20 😭

kissidor
4/26/13, 10:09 AM
#32

nääää 😮😢! var beställde du den? från en operatör eller? tänkte annars borde du ju ha rätt att avbeställa den där och beställa nån annanstans, men man vill väl inte byta operatör bara för att få den två veckor tidigare kanske - om det nu ens är så att det bara är där du beställt din som den är försenad.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[VSK]
4/26/13, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Jag har en glad nyhet. -fick sms nyss att min s4 är skickad 😃

Yabba dabba dooooooooooooo 😂

kissidor
4/26/13, 1:37 PM
#34

det var ju betydligt bättre 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
MissInAction
4/26/13, 2:34 PM
#35

#33
Ohh härligt! 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[VSK]
4/26/13, 4:07 PM
#36

🙂

Jamie+Engla
4/30/13, 8:56 PM
#37

Sukta efter note 2 LÄNGE! Men nu när familjen skulle förnya abonnemangen med nya mobilen fanns den inte ;( Därför väntar jag just nu efter S4, skicka efter den för ca 20 minuter sedan så vi får se när den kommer :/

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

kissidor
5/17/13, 12:34 PM
#38

det här är nästan lite pinsamt, men jag har faktiskt skaffat en sgs 4 nu - 3 1/2 månader efter att jag köpte sgn2:an. den senare är verkligen en helt underbar telefon, och det teoretiskt ännu bättre draget i sgs4:an förmår nog bara benchmarktester registrera (om inte möjligen det märks i nåt superkrävande spel av den sorten jag aldrig spelar) - men jag höll på att få förslitningsskador i tummen av att försöka få den att räcka till på längden de gånger jag var tvungen att försöka hantera den med bara en hand 😢.

nu fick den flytta på sig till jobbtelefon så jag fortfarande har den till hands när jag vill njuta av en riktigt fet skärm (man märker mer skillnad mellan 4,99 och 5,5 än man tror). nuvarande jobbtelefonen sgs3 lte får dottern byta upp sig till så hon kan ju också vara nöjd tycker jag. hon har suktat på sgn2:an faktiskt men den kan hon ju omöjligt ha i fickan. men sambon blir lottlös i tringelbytesprocessen, han kan ha kvar sin gamla htc desire s för han varken vill eller behöver ha nåt bättre 😃. det är nog ingen mening att ens fråga om han vill överta hennes gnex trots att den är betydligt vassare Djävlas.

men hursomhelst så glömde jag ju säga nåt alls om sgs4 utan bara prisade sgn2:an. vad som är ännu en aning bättre är möjligen själva touchresponsiviteten, vilken var suverän på sgn2 och alltså helt galen på sgs4. funktionsmässigt får ju samsung med viss rätt ofta kritik för att de vräker in en massa trams på okynne, eller som nån skrev att de kunde hellre satsa på att genomföra 2 helt genomtänkta idéer än 20 halvdana. men fjärrkontrollen är helt grym tycker jag, och vifta med handen för att scrolla, svara i tele mm också. däremot tänker jag inte ens testa att sitta och nicka som ett fån Spelar pajas för att scrolla.

rootat den och bytt till nova prime, samt skickat efter skin för att kamouflera baksidesplasten lite - det är standardprocedur för samsungtelefoner, men sen sitter jag personligen nöjd och kan inte önska mig nåt bättre 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: