Annons:
Etikettsony
Läst 12386 ggr
ilenna90
2/24/13, 9:47 AM

Sony Xperia P

är det nån mer som har en xperia P här och vet hur man tar en screenshot? alltså jag vet att man ska hålla in volymknappen neråt och strömknappen samtidigt, men skärmen stänger ju bara av sig! jag har lyckats typ en gång av hundra och det är oerhört frustrerande, så är det nån som har ett tips på exakt Hur man ska trycka? :o

Annons:
Jonsson9
2/24/13, 12:34 PM
#1

Det funkar alltså inte om du trycker på dom exakt samtidigt? Håll inne dom nån sekund tills det plingar till. 🙂

Vänlig hälsning, Martin

[hannamarie]
2/24/13, 12:59 PM
#2

Kan man ta Screen shot med alla Sonys telefoner?

Jonsson9
2/24/13, 1:12 PM
#3

#2 Ja, det tror jag ska vara möjligt. Standard har väl blivit just "power-knappen" + "Volym ned-knappen" som man trycker in samtidigt. Bilden sparas sedan i galleriet.

Vänlig hälsning, Martin

ilenna90
2/24/13, 1:46 PM
#4

# 2
jag höll nog inne för kort tidigare gånger för jag lyckades sen få upp screenshot-alternativet, men då kom ju nästa problem istället: att den istället printscreenade själva screenshot-rutan! -.- eller en svart skärm istället för bilden jag hade uppe och ville printscreena.
så jag gav upp det där -.-

Jonsson9
2/24/13, 2:05 PM
#5

Efter du hållt inne de knapparna så ska screenshoten tas automatiskt, tror inte det ska finnas någon, som du säger, screenshot-alternativ?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2/24/13, 3:31 PM
#6

screenshot-funktionen är från och med ics inte längre nödvändigtvis tillverkarspecifik, utan på nästan alla androider med android 4.0 eller högre kan man ta skärmdump på det sättet ni beskriver. men det kan som sagt vara lite kinkigt ibland att man lyckas trycka på precis rätt sätt. märkte dock att på min note 2 är det hemknappen och power samtidigt som gäller.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
ilenna90
2/25/13, 12:42 AM
#7

#5
så är det för mig i alla fall, jag kan välja på: stäng av, screenshot, flygplansläge.. och ytterligare nått alternativ jag inte kommer ihåg nu.

kissidor
2/25/13, 2:02 PM
#8

ilenna det var ovanligt Funderar. en meny med de alternativen och oftast även ljudet av helt eller endast vib - där screenschot ibland och ibland inte ingår - brukar man vanligtvis få fram genom att långtrycka på endast powerknappen. jag skulle ha kunnat tro att det kan vara så på din också, att du får upp samma meny om du långtrycker på bara powerknappen - dvs att du också tryckt på volym ner samtidigt har inte gjort nån skillnad? för i de telefoner där tillverkaren lagt in en egen metod så brukar ju det android-inbyggda alternativet vara inaktiverat. men hursomhelst så ska det ju då bara vara att välja screenshot - så att den då tar med alternativrutan (om jag fattar dig rätt) i screenshoten verkar ju rätt oanvändbart ja! och dessutom så om man googlar lite på det så får man inte fram något annat än att det ska vara med androids standardmetod som man tar skärmdumpar på xperia p 🤦‍♂️

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2/25/13, 3:06 PM
#9

TS, eftersom du inte får ordning på screenshots så tittade jag på någon app åt dig för att fylla just den funktionen. De flesta kräver root, men jag hittade en som inte kräver root och det kanske är något att testa. Appen heter

Screenshot Ultimate

. Kanske kan vara värt att testa den.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Jonsson9
2/25/13, 4:02 PM
#10

Antagligen som #8 Kissidor säger. När du ska ta ett screenshot så räcker det att du håller inne powerknappen och sen väljer screenshot. Volymknappen har antagligen ingen som helst inverkan då. Har varit med om denna funktion tidigare på Sony (Ericssons) modeller, men trodde dom hade gått över till den andra metoden nu.

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: