Annons:
Etikettutseende-design
Läst 8069 ggr
Jonsson9
2013-02-13 21:58

Visa din hemskärm #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så fick jag då äntligen färdigt mina homescreens.
Det är tre stycken skärmar med utgångspunkt från den mittersta.
Själva "klock-widgeten" är uppbyggd med hjälp av UUCW.

Högra sidan är "underhållningssidan" och vänstra är "nyttosidan".

Har även lagt upp den på MyColorScreen.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
MichaelE
2013-02-14 00:08
#1

Riktigt sjysst, använt dig av Nova som launcher?

kissidor
2013-02-14 06:37
#2

oooh, I´m impressed - det där måste ha krävt lite pyssel !

michael, hur sjutton kan du se att han har nova ?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-02-14 09:17
#3

#1 Det stämmer, Nova Launcher. Kan det vara eftersom jag inte har någon docka som du ser att det är Nova? Eller kanske finns fler Launchers där man kan välja bort den?

Eller så har du läst på Mycolorscreen.com 

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
2013-02-14 11:14
#4

#2,3 Anledningen till att jag ser att det är Nova är pga att med Nova kan du placera saker lite hursomhelst och behöver inte följa någon grid som du har i många andra launchers.

Fast främsta anledningen att jag vet det är tack vare videon nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=zQKjt1LGGT4

kissidor
2013-02-14 14:34
#5

ok, jag har nova själv och gillar den skarpt  - men jag visste inte att det var unikt för den

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-02-14 14:43
#6

#4 Ja just det, man kan liksom placera widgetens ovan på varandra. Så som jag har gjort med väderwidgeten i mitten. 

Sjysst "tutorial", den bakgrunden är riktigt snygg.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2013-02-14 14:44
#7

orkar inte titta på hela den där videon förresten, men när jag zappar lite i den slår det mig återigen hur grymt mycket jag gillar min gnex - suck, om den bara kunde ha haft lite mer RAM…  

och om bara de inte hade fått den "ljusa" idén att låta dess efterföljare bli en ICKE vattentät i kombo med fastbyggt batteri GLAStelefon

= two very big nonos för den här nexusälskaren

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 16:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Halloj alla.

Oj då, allt sådant där är "over my head" och dessutom så är jag jäkligt dålig på engelska *skrattar*.

Nåväl, rubriken på tråden är ju "visa din hemskärm" och jag kör en standardvariant.

Ser inte riktigt bra utan läsglasögon så den stora klockvidgeten är perfekt för mig och i klockvidgeten har jag ju även timer, alarm, stoppur, världsklocka samt skrivordsklocka.

I den där klockwidgeten finns ju även väder, tempertur osv.

I övrigt så har jag på start skärmen det som ses på bilden.

På de andra sex skärmarna har jag en jäkla massa andra appar och widgets.

Tror faktiskt att jag skall plocka och flytta runt lite bland alla de där apparna och widgetsen en dag när känner för det.

Bästaste hälsningar från,
Bertil

kissidor
2013-03-06 17:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

ja startskärmen kanske är mest praktisk för dig som du har den, men alla de andra apparna på de andra skärmarna kanske det kunde  löna sig att sortera in i lite mappar efter olika kategorier iaf 😉?

såhär ser tex min högerskärm ut, den enda där jag har några appar alls  (hemskärmen är helt sopren, har inte ens dockan kvar på den - tar fram allt jag behöver oftast, samt även app drawern med olika svepgester 🙂. sjukt smidigt! och sjukt kul att se folk klia sig i huvudet när de lånar telefonen och inte vet hur sjutton de ska komma nån vart alls med den innan de till slut tar sig för att svepa fram högerskärmen 😃. har många gånger varit frestad att ta bort den där högerskärmen med sina tämligen ofta använda appar också, bara för att se dem bli helt ställda 😈). notera förresten hur alla mapparna är lagda inom tumhåll från nedre högra hörnet, eftersom det är en note 2 😃.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9

Jo, har funderat på att börja "städa" lite på de där sidorna så att jag får lit logik i det hela. Just, nu så är det ganska blandat med olika typer av appar/program.

Har till exempel 4 bildredigerinsappar så de borde ligga på samma sida som kameraappen samt Instagram och Twitter då de ju hör ihop på något sätt.

Osv osv.

Sedan så behöver man ju egentligen som du påpekar inte ha så jäkla många utan gå in och hämta dem när man behöver. Det får jag göra ändå eftersom jag har en jäkla massa appar/program nerladdade äen om jag kanske bara använder ett fåtal ofta.

Jag skulle ju kunna göra som så att jag har de viktigaste på startskärmen och eventuellt en till sida och sedan bara ha HTC widgetar. Tycker nämligen att dom är jävligt snygga.

Dessutom så om någon som har samsung eller annan lur vill titta på min så blir dom ibland väldigt impade när dom ser HTC widgetarna *ler*.

Det är faktiskt min yngsta son som fått in mig på det där med HTC, han har kört det märket sedan dom kom.

Min första HTC var WildfireS som jag hade innan denna men ärligt talat så var den alldeles för klen och speciellt i förhållande till de 3 tusen den kostade.

Tidigare så var jag en hängiven Ericsson-taliban i många år men å andra sidan så var ju Ericsson och Nokia marknadsledare då.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 18:30
#11

ja det ser lite smårörigt ut om du ursäktar - vilket du nog gör eftersom du säger det själv 😃- jag tror du skulle vara mycket hjälpt av att organisera in det i mappar. jag har förresten mappar i app drawern också (men det tror jag att jag kan ha bara för att jag använder nova launcher, tror inte det funkar annars. mappar på skärmarna däremot funkar ju i stock android - från och med ics kanske?).

och en del appar dessutom tuffar ju mest på i bakgrunden väl man gjort sina inställningar av dem, eller öppnas av nån annan app när de behövs - dem behöver man ju inte ha framme på en skärm alls utan kan lika gott leta rätt på i app drawern när man nån sällsynt gång vill ändra nåt i dem.

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 18:48
#12

Hej igen.

Jodå, jag kan ha appar i olika mappar precis som jag ser att du har.

Däremot så är jag inte bra på sådant här, vad är app drawern?

Jo, en hel del behöver man överhuvudtaget inte ha framme alls. När jag skall redigera en bild så går jag ju in i galleriet och redigerar bilden med det program/app jag vill och när jag sedan skall skicka den till Instagram så gör jag det där också så bildehandlingsappar behöver man överhuvudtaget inte ha med på något skrivbord alls.

Instagramappen måste åtminstone jag ha lättillgänglig hela tiden då jag både skall gå in och "gilla" andras bilder samt kanske kommentera recis som andra "gillar" mina och ibland kommenterar.

En annan app som man inte behöver ha snabbtillgänglig är Dropbox, har ju ställt in så att bilderna skickas över till molnet så fort jag tagit dem precis som att de bilder jag redigerat också skickas över direkt.

Den där bakgrunden du har på skärmklippet är jävligt snygg.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

precis så jag menar, som du beskriver det med dropbox och med bildbehandlingsapparna 🙂, såna behöver ju då inte ligga framme alls.

tackar, tackar 🙂 - jag har olika bilder på alla skärmarna och på låsskärmen. själva bilderna kommer från den här appen som har en massa fina bilder i olika kategorier, och möjligheten att ha olika bilder på olika skärmar från denna

app drawern, heter den inte så? eller vad säger man, applådan borde man kanske säga? iaf den där alla apparna och alla widgetarna ligger, och vill man ha dem på en skärm så hämtar man dem därifrån genom att långtrycka. den här alltså:

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2013-03-06 19:17
#14

#9 Också kan du ta bort notifikationsfältet också Kissidor, så är det endast bakgrunden de skulle mötas av. 😉

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-03-06 19:23
#15

hmm, det vore onekligen fulländat skitsnyggt jonsson - men vore det verkligen praktiskt 🤔? ååååhhh, nu har du säkert lurat mig till nåt igen 🧟‍♂️

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-06 19:32
#16

#13 Tack för länkarna.
Skall hämta hem de där och se vad jag kan göra.

På tal om det där med att ladda ner program/appar så brukar jag göra det direkt på luren. Har ett sådant där abonnemang med obegränsad surf så jag behöver aldrig tänka på det där utan laddar ner direkt till luren.

Skall bli kul att testa och se.
Visserligen så gillar jag HTC bakgrunderna men man kan ju testa med en eller två skärmar och se.  Tack än en gång för länkarna.

Aha, det var det som du menade med app drawer, nu vet jag.

Nej, nu är det dags för rapport och efter det så Sveriges mästerkock.

Bästaste hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-06 19:42
#17

jag har ett 4G-abonnemang som ger mig bra skjuts när jag är på jobbet och med mycket mer ingående surf än jag hinner göra av med, så jag behöver inte heller fundera så himla mycket på vad jag laddar ner. och här hemma går ju datorn och mobilerna på samma trådlösa nätverk ändå, så det är sak samma. däremot är det betydligt enklare att visa exakt vilken app man menar genom att länka till den på webbsidan 😉. det finns så himla många som heter ungefär likadant. hursomhelst, hoppas du får nåt nöje av apparna 🙂.

japp, mot tv-fåtöljen!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2013-03-06 21:11
#18

#15 Du ska då alltid skylla på mig! 😮😎

#16 "På tal om det där med att ladda ner program/appar så brukar jag göra det direkt på luren. Har ett sådant där abonnemang med obegränsad surf så jag behöver aldrig tänka på det där utan laddar ner direkt till luren."

Hur menar du?

Vänlig hälsning, Martin

Amelida
2013-03-06 22:20
#19

Här kan ni se på min Rikomagic MK802IIIs (tablet style) homescreen.

http://mycolorscreen.com/2013/03/06/mk802iiis-homescreen-tablet-style/

Hoppas ni gillar den. Finns en snabb lite tutorial där med. Annars är det bara att fråga

bamse6311
2013-03-06 22:25
#20

#18

I vissa abonnemang ingår till exempel bara 0,5 GB surf och det går snabbt åt under en månad.
Många laddar därför ner apparna via datorn istället för att ta dem direkt till telefonen.

Jag har obegränsad surf på mitt mobilabonnemang så jag behöver jag inte tänka på det utan kan köra på hur mycket jag vill. Titta på hur mycket film jag vill osv.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
bamse6311
2013-03-06 22:31
#21

#17.

Visst sjutton (spexigt va *s*) är det mycket enklarare att se vilka två appar det är på det här sättet i en länk.

Tackar än en gång.

Bästa hälsningar,
Bertil

kissidor
2013-03-07 10:47
#22

coolt amelida, och snyggt Glad! har faktiskt inte ens tänkt tanken att dona nåt med min sticka, tror inte ens jag brytt mig om att byta bakgrundsbild på den 😊. men du - vad sjutton menas med "bra råtta är en talang" 🤔? eller läser jag så illa uppochner och bakochfram?

jag fattar nog inte heller riktigt hur du menar bertil, att de flesta laddar ner appar och deras uppdateringar när de är hemma eller nån annanstans där de har wifi-åtkomst är en sak, men då laddar de ju ändå ner dem till luren.

hur mycket surf har du i ditt abonnemang förresten bertil, och vad betalar du för det *nyfiken*. då menar jag alltså hur mycket du får surfa med full hastighet, innan de stryper den till 64k eller vad det brukar vara för det är ju ändå obrukbart. eller har du ett äldre abonnemang med på riktigt fri obegränsad surf (för jag tror ingen operatör har kvar nåt sånt för nytecknande). jag har nog inte sett nåt abonnemang med mer än 20GB, själv har jag 10 vilket är det mesta man som privatperson kan ha hos telia (och det finns inte heller kvar för nytecknande, då verkar 6GB vara max) men ger man sjutton i att streama hd-filmer så räcker det väldigt bra.

ha jonsson, du är ju alltid skyldig 😈! men det ser bättre ut med statuslisten borta iaf, för den ser faktiskt rätt dj-g ut i noten eftersom jag har stock rom och inte kunnat anpassa den nåt (vill ha en nexus med 5,5" skärm, 32GB och utbytbart batteri 🤓!). la in så man växlar statusfältet med långtryck på menyknappen så får vi se om jag orkar ha det så.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-07 12:54
#23

art skulle det bli. Gjorde det sent på kvällen så jag var för trött att skriva rätt back och fram upp och ner :D hehe. Ska fixa det när jag kommer hem ;). Roligt att du tyckte att den var fin. Tack ska du ha :)

kissidor
2013-03-07 13:19
#24

ah, "art" - tänk att jag inte kunde lista ut det själv - jag var väl också trött kan vi säga 😇. hehe, men det var ju kul att du skrev "rat" iaf - lite skoj är aldrig att förakta 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Snurpan79
2013-03-07 13:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag gillar ju att greja med teman och liknande och vill att allt i mobilen ska vara så enhetligt som möjligt. Körde rött tema ett tag men ändrade igår till svart/vitt tema. Får se vad det blir härnäst.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

kissidor
2013-03-07 14:11
#26

rött svider visserligen lite i ögonen på mig, men annars är bägge väldigt estetiskt tilltalande snurpan 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

bamse6311
2013-03-07 15:02
#27

#22 kissidor.
Jag har Telenor abonnemang, klistrar in:

Pott med Surf 199.
Det prisvärda abonnemanget för dig som surfar mycket med din mobil.
Med Pott med Surf 199 ringer du för hela månadsbeloppet för endast 69 öre/min.
Dessutom ingår fri surf inom Sverige i upp till 3 Mbit/s och 3000 fria sms/månad.
Passar dig som ringer 1-3 samtal per dag och skickar upp till 100 sms per dag.

Surfen är alltså med det abonnemanget helt obegränsad.
Kollade precis och det är helt rätt att det abonnemanget inte finns kvar för nytecknande.
 För nytecknande så finns det ett för 149 kr men surfen strypt till 0,5 GB. Nästa steg är 299 kr med 3,0 GB surf.

 
Har haft den där operatören ända sedan dom hette Europolitan och har hittills inte funnit någon anledning att byta.

Btw så kollade jag den där Nova Launcher igår och det ser ju jävligt trevligt ut. Såg att den du visar på skärmklipp i ditt inlägg #13 finns där.
Jag har 4.0.3 så den skall funka för mig.
Skall ladda ner både den samt de andra två jag fick länk av dig till och experimentera lite.

Nu gillar jag ju iofs Sence jäkligt mycket och det är en av anledningarna att jag har HTC men man kan ju ändra sig *skrattar*.

Fan trodde att jag skulle få 4.1 till min lur men dom vill väl att vi gamla omoderna satar skall byta upp oss till ny lur *s*.
OneX och OneX+ fick Jelly B för ett tag sedan.

Bästa hälsningar,
Bertil

Annons:
Snurpan79
2013-03-07 17:18
#28

#26 Jag brukar nästan alltid köra blått eller lila tema och valde det röda för att det var så annorlunda men jag gillar det svart/vita mycket bättre själv också. Var sugen på att ha grönt tema men lyckades inte få till det något bra. 🤔

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Jonsson9
2013-03-07 19:21
#29

#20 Du menar att man laddar ner appen till datorn och sedan magiskt och trådlöst överför den till telefonen när man använder play.google.com? 😃 😉

#22 Jag kan ta det! 🤓 Men förstår att det blev bra, skulle inte heller vilja ha en sån list när man ska titta på TV 😉

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2013-03-07 19:45
#30

fast den var läcker den röda snurpan, det är inte det - men rött som lyser är lite jobbigt att titta på. tänk bara när netflix-appen öppnar upp… HU 😮!

ja nova är en launcher som är uppskattad av väldigt många bertil 🙂, även om det finns andra populära också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-07 19:49
#31

#25 Snurpan79  Om du tycker om att grejja med hemma skärmen så rekomenderar jag dig att prova att ladda ner UCCW på google play store. Där kan du göra massor utav roliga, häftiga och harliga widgetar och ikoner. Det är inte så svårt att lära sig. Finns även ganska så bra tutorials på youtube om det. Med den appen kan du skräddarsy din hemma skärm precis som du vill. Ett tipps är även desktop visualizer. Om du gör en app ikon så kan du knyta ikonen (som bara är en bild när du har skapat den med uccw) med den appen ikonen är menad till med desktop visualizer. 

Båda program är gratis och väldigt enkla att använda. 

BTW du måste nog ha någon file manager för att komma åt uccw ikon bilderna med. För att kunna lägga in dem i desktop visualizer. 

Det finns även youtube tutorials på det också.

Ha roligt med det. Var kreativ och tro på dina ideer. Du kommer lyckas :)

Enjoy ;)

kissidor
2013-03-07 20:06
#32

tur det jonsson, för du lär bli beskylld fler gånger 😈😃

amelida, jag måste nog också kolla lite om uccw kan hjälpa mig - för låsskärmen skulle jag bra gärna vilja ha bättre hyfs på. den ser ganska illa ut med genvägarna jag har där, och de ikonerna biter det inte på om jag lägger in ett ikontema i nova för låsskärmen är en touchwizgrej. är inte säker på att det går att göra nåt åt, men kanske med uccw

Värd på Mobiltelefoner och Android

Amelida
2013-03-07 20:19
#33

Jodå titta på uccw. Oavsett villket android UI du har så kommer du kunna skapa vilken ikon du vill. Som sagt kolla tutorials :)

MichaelE
2013-04-07 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Har nu bytt bort Windows Phone 8 looken och installerat Next Launcher med temat Syder. Använder mig av HDWidgets och en HTC-bakgrund som följer med HTC Sense 4+.

Annons:
Jonsson9
2013-04-08 07:01
#35

#34 Schysst, kör du den vänstra eller högra? 🙂

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
2013-04-08 09:04
#36

Den vänstra, mitten är appdrawern och den högra är låsskärmen.

kissidor
2013-04-08 11:35
#37

men det syns ju Jonsson :D! ganska speciellt och riktigt coolt Michael, lite synd att man inte kan använda ikonerna från temat på låsskärmen också bara :(

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2013-04-08 12:35
#38

#37 Tackar, jo det är lite synd. Funderar själv på att skapa teman till Next Launcher i framtiden.

Jonsson9
2013-04-08 18:33
#39

Trodde det var två olika "alternativ". 😛 Nu förstår jag att det var låsskärmen ju! 😃

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: