Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 107524 ggr
Granet
1/26/13, 11:30 PM

Spara på SD-kort

Tjenare! Jo, det är så att jag har en Samsung Galaxy Xcover och i den ett minneskort på 16 gig. När jag ska ladda ner spel eller andra appar (facebook t.ex.) så tillåter den bara att jag laddar ner så långt systemminnet räcker, alltså ungefär 150 Mb.
Hur ska jag göra? För jag har laddat ner en del musik och tagit en del bilder och de verkar sparas direkt på SD-kortet.
Hjälp!

Annons:
Jonsson9
1/26/13, 11:45 PM
#1

Många appar och spel kan flyttas till minneskortet (iaf största delen av dem).

Du kan göra det genom att gå till inställningar>appar och välja vilken app du vill flytta, sedan trycker du på "flytta till SD".

Det finns också appar som kan hjälpa dig att flytta allt som går till ditt SD-kort. T.ex. App2SD som har blivit väldigt populär.

Hoppas detta svarade på din fråga! :)

Vänlig hälsning, Martin

Granet
1/26/13, 11:52 PM
#2

Jo, jag har testat det, men eftersom jag inte har den för nuvarande så kan jag nog inte testa det igen på ett par dagar. Själva problemet är iallafall när jag ska ladda ner appar så tycker jag ju att de borde sparas direkt till SD, men jag hittar inte detnågonstans i inställningarna :(

Jonsson9
1/27/13, 12:02 AM
#3

Nej, jag tror inte det är möjligt att installera apparna direkt till sd-kortet tyvärr. Man måste flytta dem manuellt efteråt.

Vänlig hälsning, Martin

Granet
1/27/13, 12:08 AM
#4

Väldigt dåligt genomtänkt av Samsung där, tycker ju det iallafall borde finnas en inställning om att 'spara stora filer direkt till SD' :c Men tack ändå!

Jonsson9
1/27/13, 12:17 AM
#5

Ja, det hade varit kanon att ha en sådan inställning.

Stora spel som t.ex. GTA vet jag brukar installeras till sd-kortet.

Inte säker på att det är Samsungs fel direkt. Är väl mer Googles eller app-skaparen (om nu denne kan välja var appen ska installeras). :P

Vänlig hälsning, Martin

Granet
1/27/13, 12:27 AM
#6

Ja precis. Det skulle vara bra om det kom en förfrågan varje gång man skulle ladda ner något om var det vill sparas :P

Annons:
[Cras]
7/19/13, 12:28 AM
#7

hej! detta är en gammal tråd jag blåser liv i för nu är jag desperat. har samma telefon som ts, Samsung galaxy xcover och kan inte ladda ner något längre för den klagar konstant på för lite minne! jag har haft min telefon sen i okt, i början hade jag inga problem, kunde ha massa spel och appar på den, men nu får jag bara rensa mer och mer.. jag rensar cache hela tiden och fullkomligt jagar enstaka kb jag kan radera men inget hjälper! på min telefons minne ligger facebook och spotify och sen endast de program som kom med mobilen och inte kan raderas. på minneskortet har jag bilder, sthlm travel, wordpress och sen ingenting mer. ändå så kan jag inte ladda ner någonting alls nästan. iaf inga appar jag vill ha och inga spel längre, allt kräver för mycket minne och inget vill läggas på sdkortet :( jag har provat app2sd men jag har inga som går att flytta, hittar inget mer minne att radera nånstans. idag har jag 34 mb ledigt på min telefon. minnet måste ju ta vägen nånstans och jag fattar inte vart!? hur kan det bara ha sugits upp när jag vartefter raderat alla spel o appar jag tröttnat på? kan någon hjälpa mej?

kissidor
7/19/13, 7:20 AM
#8

150MB är verkligen väldigt lite, och jag tror apparna generellt blir större och större eftersom folk vartefter byter upp sig till nyare telefoner med betydligt mer utrymme. jag minns hur man tyckte att 20MB var en jättestor app när man satt med sin x10mini (blä 😓). så dina appar du hade har kanske växt på sig i och med uppdateringar. men kanske är det också så att det lämnas kvar en del "skräp" även när man raderat en app? man misstänker ju nåt sånt eftersom du säger att du raderat allt du hade och att i början var det inga problem.

hur ser det ut under inställningar/program/alla (sortera på storleksordning om det går och ta gärna en skärmdump och lägg upp)?

hur ser du på att göra en fabriksåterställning? kan du tänka dig det eller finns det saker i telefonen som inte går att säkerhetskopiera och som bara inte får försvinna? det låter ju annars som vad du skulle behöva, att komma tillbaks till ruta ett med din telefon. en fabriksåterställning är ganska meckig om man har massor med appar och inställningar som man måste lägga tillbaks efteråt, men efter vad du skriver så är ju massor med appar det sista du har 😃, och då är det egentligen en baggis.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Cras]
7/19/13, 10:50 AM
#9

Kan inte ta skärmdump med mobilen. men program som tar mest minne är ju facebook på 49.22 mb
sen google play-tjänster
googleplay butik

webbläsare
spotify (7.07 mb)
maps

ja men en fabriksåterställning kanske är en bra ide, har jag inte tänkt på. för det känns verkligen som massor ligger och skräpar som inte borde göra det :S förut gjorde jag ett test och raderade ett program som hade 8 mb, men efter den var avinstallerade hade bara fem mb ökat i ledigt utrymme på telefonen..
försvinner alla mina bokmärken på websidor då? det är väl de som blir jobbigast att förlora men är nog värt det om jag kan få loss mer minne igen :)

kissidor
7/19/13, 11:36 AM
#10

ja bokmärkena försvinner om du inte till exempel kör chrome och har den synkad med din dator. men jag tror det är värt besväret med en fabriksåterställning i ditt fall, kollen du gjorde med 8MB-appen du avinstallerade som bara frigjorde 5MB tyder ju på det - lycka till 🙂!

säker på att du inte kan ta skärmdump, har du testat att trycka på power + home samtidigt?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Cras]
7/21/13, 12:03 PM
#11

Nope gick inte, den vill antingen stänga av sig eller sätta på knapplås då. tror inte den funktionen finns in min mobil? är ledig idag så ska överföra allt jag vill spara från mobilen och prova återställning idag :)

kissidor
7/21/13, 8:42 PM
#12

ok, lycka till 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: