Annons:
Etikettappar
Läst 4724 ggr
MichaelE
1/5/13, 12:10 PM

Skapa egna appar - guider

Efter att en medlem har sökt efter guide på att skapa appar så tänkte jag ställa följande fråga till er:

Är ni intresserade av guider om hur man bygger egna appar?

Denna sajt har ju trots allt gått genom om vad rootning är samt roms. Det har varit en ganska avancerad nivå på vissa artiklar och nu undrar jag ifall vi ska ta steget till en högre nivå ifall det finns ett tillräckligt stort intresse.

Om intresset skulle vara tillräckligt stort så kommer det ta ett tag innan några artiklar dyker upp då jag måste sätta mig in i byggandet av appar (skrapar på ytan just nu).

De arkitekturer och program jag skulle kunna göra artiklar om är följande:

  • Skapar appar med Eclipse (Java)
  • Phonegap (HTML5/CSS3)
  • jQueryMobile (JavaScript)
  • Sencha-Touch (JavaScript)
  • Skapa apapr med MoSync (C++/HTML5)

Kommentera gärna vad ni vill lära er ifall ni är intresserade.

Annons:
Cerrolyn
1/5/13, 4:02 PM
#1

Absolut är jag intresserad av det.

Tack.

**MVH Cerrolyn

Jonsson9
1/5/13, 6:09 PM
#2

Låter intressant, bara en guide med hur man kommer igång med Eclipse hade varit trevligt. Har försökt några gånger, men aldrig fått det att fungera överhuvudtaget… Obestämd

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
1/5/13, 7:43 PM
#3

Tja Michael, jag svarade ja trots att jag inte tror det finns på kartan att jag själv kommer att försöka göra en app - men jag är alltid vetgirig och kunskapstörstande :-) !

Värd på Mobiltelefoner och Android

[RadioMG]
1/7/13, 12:57 AM
#4

Mycket intresserad! Jag driver en radiostation och även några mötesplatser så för min del hade det varit välkommet.

MichaelE
1/9/13, 8:24 PM
#5

Jag ser ett visst intresse så det kommer nog lite tyngre artiklar för oss som vill vara lite extra Android nördiga.

Amelida
1/30/13, 7:43 PM
#6

Jag lär mig gärna. Eftersom jag är nybörjare så börjar jag gärna med något som inte är allt för svårt att förstå. Och gärna lättare instruktioner och mindre steg för steg beskrivningar eller hur man ska säga.

MVH Amel

Annons:
MichaelE
1/30/13, 8:12 PM
#7

Bra att det finns ett så stort intresse. Jag arbetar med just nu att bygga lite appar för eget bruk samt för att lära mig. Så det kanske kan komma en guide till sommaren.

Militeren
2/13/13, 12:22 AM
#8

Va kul

Upp till toppen
Annons: