Annons:
Etikettövrigt-om-android
Läst 22381 ggr
[Jasså]
12/30/12, 10:23 AM

Android Dongle för Smart-tv

Någon som har testat det, och isåfall vad tyckte du? Köpte ett sådant igår, men det var ju så mini-mini, och bruksanvisningen verkar vara en text för myror Obestämd Tangentbordet är väldigt litet med, jag hade föreställt mig ett vanligt att ha på soffbordet.

För den som inte vet vad jag jag pratar om så länkar jag här:

http://www.siba.se/product/12193164/andersson-sm-rt-tv-hdmi-dongel-?ref=section&sec=92831429261882

Annons:
kissidor
12/30/12, 11:58 AM
#1

ja jag har en liknande, du kan kolla här vad jag skrev om den när jag hade fått den Glad.

jag kör min med en helt vanlig trådlös mus/tangentbordskombo, vet inte om alla är kompatibla men logitechs mk520 funkade finfint med min tv-sticka iaf. fast tangentbordet är ju inte helt nödvändigt om man inte ska skriva mycket och man vill spara in på utgifterna - då räcker det ju med musen. och jag installerade dessutom swiftkey 3 for tablets.

bruksanvisningen på kinatillverkade prylar brukar inte vara så mycket att luta sig mot nej, men iaf min var väl ganska självinstruerande tycker jag. det var väl i princip bara att plugga in allting.

jag är jättenöjd med mitt köp, den har gjort under med sovrumsteven iaf Glad!

är det något särskilt du undrar över jasså?

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Jasså]
12/30/12, 1:50 PM
#2

Nej inte nu längre, vi lämnade tillbaka den. Den kändes som billigt skräp. Det blev snabba ryck.

kissidor
12/30/12, 2:10 PM
#3

Ok jasså, synd att ni inte blev nöjda - jag har nytta av min som sagt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
1/1/13, 11:36 AM
#4

Kraftfull var den ju inte iaf, det var nog bra ar du lämnade tillbaka den.

Dag Röise
10/3/13, 9:39 AM
#5

Varning för Andersson Smart TV-HDMI 2.0 som fungerar dåligt, dvs den är inte en färdig produkt. Den tappar nätverkskontakt titt som tätt och kollar du på tex på Netflix måste du dessutom hoppa ut ur appen, rensa upp i dongelminnet och logga in igen. Det här sker frekvent och blir snart ganska irriterande. Synd att SIBA mfl har gått på den niten och ännu mer synd om Sibas kunder.

kissidor
10/3/13, 1:35 PM
#6

tyvärr verkar det vara så att det här problemet med wifit gäller alla de här donglarna. min var någorlunda i början när jag hade den (dvs sämre än alla andra enheter jag har som ansluter till wifi, men iaf så det gick att använda den), men blev sämre och sämre och till slut oanvändbar, trots att orsaken till att jag valde den var att det stod att tidigare modellers problem med wifimottagningen var åtgärdade i just denna. av för mig okänd och obegriplig anledning tycks de kinesiska tillverkarna inte prioritera wifi-mottagningen överhuvudtaget - vilket gör enheterna (gäller tex surfplattor också…) ifråga i stort sett praktiskt oanvändbara, hur stor potential de än annars har 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: