Annons:
Etikettappar
Läst 7191 ggr
ru4real
2012-12-14 09:05

Backup på Android

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom det verkar vara ganska vanligt att många ibland får problem så tänkte jag skriva ett par rader om det.

Ta backuper, och gör det till en vana eller ställ in så de körs veckovis i bakgrunden. Då är man säker om man blir av med telefonen, om den strular och man är tvungen att fabriksåterställa den osv.

Jag har testat flera olika, de här nedan rekommenderar jag mycket då de är bra och gör de det skall, dvs spara dina inställningar och data till olika appar som du har.

Titanium Backup *Root (Kräver root)
Kan spara all information, även systemfiler. Ngt krånglig att installera, men gör sitt jobb mycket bra, synkar mot t ex google drive, dropbox, box.net. Rekommenderar denna!

App Backup & restore
Gör sitt jobb, dock hade jag vissa problem med att läsa tillbaka saker. Kan nog bero på en inställning som jag missat ngnstans

Super backup, sms & Contacts
Har inte testat, men den verkar göra det den skall, dvs spara dina sms och kontakter.

MyBackup
Mycket bra, sparar allt. Kan dock vara lite pillig att konfigurera som man vill, men gör det den skall mycket bra. Rekommenderar denna!

G Cloud Backup
Mycket bra för nybörjare (och alla andra). Sparar det den skall spara och gör det bra, i bakgrunden osynligt.

Om man vill synka sina dokument själv eller bara ha molnbaserad lagring finns även;

Alla dessa ovan har egna appar samt andra utvecklade appar som kan hjälpa med synkning och annat. Kolla gärna.

Annons:
Snurpan79
2012-12-14 13:17
#1

Jag gillar MyBackup jag också, men den backupar bara appdata om du har root. Tyvärr gäller detta de flesta backup appar.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

ru4real
2012-12-14 13:24
#2

OK, har ju alltid rootat mina, så jag har inte jämfört det på så sätt.

Snurpan79
2012-12-14 16:03
#3

Nej, jag hade inga problem förut då jag hade rootat min Desire HD utan upptäckte det först nu när jag ville göra backup på min HOX som jag inte rootat än.

Medarbetare på Mobiltelefoner i Fokus

Upp till toppen
Annons: