Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 40886 ggr
Swadika
2012-12-04 23:01

Telefonen laddas inte

Har nu ett väldigt stort problem då min telefon inte verkar vilja laddas. Det funkar ibland, några % men sen funkar det inte igen.

Jag tror inte det är laddaren som har glapp för har laddat annat utan problem. Tex under natten, jag laddade telefonen hela natten och när jag vaknade var det bara 4% ändå.

Jag har provat starta om telefonen, när jag kollar batterinnivån så är det ingenting speciellt som har dragit batteri. Jag har dock inte provat ladda telefonen i en annan laddare, för har inte tillgång till det. 

Är det någon som vet vad man kan göra för att utesluta att det är glapp i laddaren?

Om det är vid intresse är det en HTC Desire HD.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Annons:
Carrosh
2012-12-04 23:49
#1

Har du provat att sätta i en annan laddare i telefonen?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

kissidor
2012-12-05 07:26
#2

carrosh det säger hon att hon inte har Flört.

men swadika du har väl vanlig micro usb-port i den - eller? då borde det inte vara några problem att få tag i en annan laddningsmöjlighet att testa Glad - antingen nån annans laddare som också har micro usb (=de flesta) eller så ladda från datorn med en vanlig usb-micro usb-kabel. tänk dock (om du inte lyckas få låna en riktig laddare alltså) på att det tar mycket längre tid att ladda på datorn.

det kan vara laddaren, och det kan också vara glapp i själva micro usb-porten i telefonen - antar att det kan vara batteriet också men det är väl mindre troligt

Värd på Mobiltelefoner och Android

Swadika
2012-12-05 08:40
#3

#1 tyvärr har jag ingen möjlighet till någon annan laddare förs på fredag, och det är rätt långt dit utan telefon

#2 Japp det är vanlig micro usb-port men jag har tyvärr glömt min usb-kabel hemma (bor på liknande internat)

I natt har den laddat 37% så något glapp måste det nästan vara

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

kissidor
2012-12-05 09:53
#4

men har verkligen ingen annan där på internatet en laddare eller kabel du kan få låna då? det är ju som sagt samma till nästan alla mobiltelefoner idag, du behöver inte alls hitta nån som har samma telefonmodell eller ens samma märke som du själv.

ja nog är det nåt glapp alltid, frågan är som sagt bara var det sitter och det får du ju inte veta förrän du testat att ladda med något annat än din egen laddare. hur ser din laddare ut förresten? sitter kabeln fast i den eller är det som på de flesta laddare idag att kabeln kan tas loss och sättas nån annanstans. det ger ju iofs inte så mycket info om du tar loss kabeln (om det går) och sätter den i datorn istället, eftersom det skulle kunna vara själva kabeln också som är paj.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Swadika
2012-12-05 10:16
#5

Tyvärr inte, vi bor bara tre personer här och de andra har iphone. Jag har en sådan som sitter fast, det går alltså inte att koppla in den i datorn.

Äsch, jag får försöka leta efter någon som har en usb kabel och se om det fungerar bättre då

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Carrosh
2012-12-05 14:20
#6

Du kan hitta sådana sladdar riktigt billigt på Teknikproffset annars.

http://www.teknikproffset.se/DATOR/KablarAdaptrar/USB/USB-20-kabel-A-Hane---Micro-B-Hane-2-meter-Svart.htm

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
kissidor
2012-12-05 15:38
#7

äsch så dumt då att de bara hade iphone Rynkar på näsan.

ja det är en bra idé att ha ett par extra såna där sladdar, som carrosh är inne på kan man ju gott unna sig det med tanke på priset.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Carrosh
2012-12-05 15:41
#8

Ja precis, aldrig fel att ha extragrejer, särskilt när de faktiskt inte kostar många kronor :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Swadika
2012-12-05 16:00
#9

Det stora problemet är ju att de inte hinner leveraras innan fredag, och då åker jag ändå hem. Men ska nog beställa någon/några i alla fall, inför framtiden och så :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

kissidor
2012-12-06 20:59
#10

jo så är det ju, men för framtiden Glad

och nu är det ju iaf fredag imorgon Flört, hoppas att du haft laddning tillgänglig mest hela tiden så du klarat dig så långt - och hoppas du får ordning på det!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: