Annons:
Etikettandroidcast
Läst 5133 ggr
MichaelE
11/3/12, 2:42 PM

AndroidCast #4 (2012-11-03)

Denna vecka handlar AndroidCast om följande:

  • Nexus 10
  • Nexus 4
  • Nexu 7 32GB
  • Chrono Trigger
  • Baldur's Gate
  • Säkerheten i Android
  • Android 4.2
  • Ouya - Android konsol släpps med Jelly Bean
  • CM Files Manager kommer till CyanogenMod 10
  • HTC One X uppdatering till Jelly Bean har släppts
  • ADWLauncher - relaunched
  • Allt fler väljer Android
  • Veckans bonus

Samsungs Nexus 10 släpptes trots orkanen Sandy och har en display på 2560x1600 pixlar, 1,7 GHz dualcore samt 2GB RAM. Kommer i 16GB samt 32GB upplaga och lanseras 13:e november. Källa.

LG Nexus 4 släpptes också i måndags och är en 4,7 tums mobil med fyrkärning Snapdragon S4 på 1,5 GHz och 2GB RAM. Enbart 16 GB inbyggt minne. Google anser att det är krångligt för användare att ha minneskort eftersom man inte vet var fotona hamnar bl a. Källa

Den nya Nexus 7 kommer med 3G (HDSPA+) och 32 GB minne. Källa

Det gamla spelet Chrono Trigger har släppts tills Android. Källa, app

Även Baldur's Gate Enhanced Edition släpps till Android den 28:e november. Källa

Säkerheten i Android har varit ett hett ämne på sistone och även i AndroidCast 3 togs detta upp. Nu har man upptäckt att man kan använda sig av SMS Phishing ifall man installerar appar från tredjepart. Enligt Trend Micro finns det 175 000 hot mot Android. Dock inkluderas det en skanner i och med Android 4.2 som kan skanna appar från tredje part. Alla appar som installerar från Google Play skannas innan de ens publiceras, men appar som man laddar ned från privata hemsidor eller Amazons egen Appstore går aldrig genom denna skanning och kan innehålla skadlig programvara. Källa, källa, källa.

Android 4.2 Jelly Bean släpptes i måndags och innehåler flera nyheter som flera användare till samma enhet (praktiskt vid tablets), låsskärm som stödjer widgets, Photo Sphere, Miracast och Swype. Källa

Ouya är Android spelkonsolen som tillåter dig att plocka isär den utan att garantin undanröjs. Den komm ar kosta under 1000kr och släpps till våren 2013. Teamet har nyligen berättat att konsolen kommer lanseras med Jelly Bean. För övrigt har konsolen en Tegra 3 processor, 1GB RAM och 8GB inbyggt minne och stödjer Full HD upplösning. Källa, källa

CyanogenMod 10 kommer att lanseras med en egen utforskare - CM File Manager som har möjlighet att använda root inställningar (valbart i appen). Källa

HTC börjar uppdatera HTC One X till Jelly Bean. Källa

ADWLauncher har fått en ny uppdatering efter lång tids väntan och har fått ett flertal intresanta nyheter. Källa

Android bli allt populärare och står idag för 67% av all smartphone försäljningen i hela Europa. Dessutom har det enligt en analys visat sig att allt fler iPhone användare funderar på att byta mobil, troligen Android eller Windows Phone. Källakälla

Veckans bonus innehåller LIFX - den smarta LED lampan som du kan styra med din Android. Se och bli imponerad

Annons:
kissidor
11/3/12, 6:28 PM
#1

som nexusägare måste jag säga att jag tokgillar googles upplägg att hela utrymmet kan användas precis som man vill Glad. en del kanske behöver mer till appar och andra kanske vill ha mer till filmer etc. så jag skulle hellre ha ett större internt lagringsutrymme än sd-kortplats - men jag får medge att jag hade föredragit 32GB framför 16GB och hade det funnits 64GB så hade jag tagit det. för jag är en sån person som gillar att ha lite extra bara utifall att. men jag måste samtidigt erkänna att de 16GB jag har nu i gnexen har aldrig varit nära att bli fulla.

och en sån där lifx-lampa beställde jag för några månader sen när jonsson tipsade om den Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
11/3/12, 7:51 PM
#2

"allt fler iPhone användare funderar på att byta mobil, troligen Android"
Så ska det låta! Glad

OUYA ska också bli RIKTIGT spännande, blir säkerligen ett köp där kan jag säga. $99 liksom, helt sjukt ju! Flört

Ännu en riktigt bra AndroidCast, sjuktbra jobbat MichaelE!

Vänlig hälsning, Martin

MichaelE
11/5/12, 10:29 AM
#3

TackarSkrattande

Jo, Ouya kan bli intressant. Men det är synd att det är bara 8GB utrymme.

Upp till toppen
Annons: