Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 4176 ggr
kissidor
2012-11-02 09:34

Kan inte rensa cache för app - vad göra?

jag har problem med två appar, swiftkey 3 samt inbyggda kamera-appen. de funkar inte som de ska (swiftkey vägrar ladda ner svenska språkpaketet och kamera-appen vägrar spara bilderna) i bägge fallen har jag förstås försökt rensa cache - men det går inte! man kan trycka hur mycket man vill men det rensas inte. sambandet är väl ganska självklart, men hur tusan gör jag, nån som har en lösning?

telefonen är en galaxy nexus som är rootad, och problemen uppkom i samband med att jag flashade om den till den amerikanska versionen som får os-uppdateringarna direkt från google. detta var första gången jag gjorde nåt sånt och jag kan tänka mig att jag dabbade mig på nåt vis och inte rensade som jag skulle eller återställde nåt som jag borde låtit bli.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
[Nathalie62]
2012-11-02 17:50
#1

Kan du inte ta tillbaka det som det var innan du flasha den ? Annars är jag rädd för att du måste fabrikåterställa denRynkar på näsan

MichaelE
2012-11-02 23:40
#2

Flasha om och Glöm inte factory wipe.

kissidor
2012-11-03 08:26
#3

tyvärr tog jag aldrig en nandroid backup på hela innehållet innan jag flashade. men jag kanske kan få tag i nån annans. jo jag får väl lov att gå tillbaks till ruta ett och lägga in en Google factory image och hoppas det hjälper, men dels hade jag hoppats slippa så mycket jobb och dels kan jag inte fatta varför inte någon av alla mina vid det här laget MÅNGA wipes tagit det?

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
2012-11-03 11:32
#4

glöööööööhhhhh, ni vet inte vad less jag är på att meka med min telefon just nu - jag tål nog aldrig se en smartphone mer Skrikandes!

men det funkade, det gjorde det - jag hade bara hoppats att nån av er skulle sitta på en hemlig ful-lösning så jag skulle slippa… Obestämd. ni skulle bara veta hur många appar och specialinställningar jag har Förvånad! den här dan är nog ganska förbrukad på att återställa allt som jag vill ha det doh!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-11-03 18:56
#5

Synd att jag inte läste den här tråden, hade precis samma problem för ett tag sen. Men löste det enkelt. Foten i munnen

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-11-03 19:28
#6

men gaaaaaahhhhh Jonsson! men för framtidens eventuella behov och för allmänt stillande av nyfikenhet - hur gjorde du då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Jonsson9
2012-11-03 19:52
#7

HahahahaSkrattande

Sorry, jag var bara tvungen. Flört

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
2012-11-03 19:53
#8

Trist att du hade så mycket problem med att få rätt på det. Rynkar på näsan

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-11-04 08:36
#9

men vaaaaaa - lurades du bara jonsson Förvånad?! stygg sajtvärd :spank:SkrattandeTungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-11-04 11:30
#10

OskyldigSkrattande

Vänlig hälsning, Martin

Upp till toppen
Annons: