Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 11577 ggr
anise
2012-10-18 13:23

Bakgrundsbild byts automatiskt?

Jag har ett litet problem med min experia arc. Den byter bakgrundsbild av sej själv. Till saken hör att jag inte är så kunnig,så jag vet inte om jag har gjort nåt tokigt så att det händer,är det någon som har en aning om varför den gör det

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Annons:
Jonsson9
2012-10-18 17:39
#1

Hej anise. Låter mycket märkligt, kan du beskriva lite mer? Hur ofta händer det, när händer det? Vilken Androidversion kör du?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-10-18 18:30
#2

nu kan jag iofs inte sony, men det låter inte som nåt specifikt för märket.

brukar du starta om telefonen dagligen och framförallt har du gjort det sen detta började? det händer skumma saker i mobiler ibland, och ibland hjälper det att starta om.

och en sista utväg för att få ordning på riktigt skumma saker kan vara en fabriksåterställning.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2012-10-18 19:01
#3

Troligen har du ställt in att den ska byta bild i ditt galleri. Försök att byta bakgrundsbild och välj enbart en bild ur ditt galleri och så att den inte byter bild.

Har inte Sony, men har för mig att den kan byta bilder automatiskt.

anise
2012-10-19 10:21
#4

Tack för era svar,ska försöka svar efter bästa förmågaGlad

Jag uppdaterade den i veckan till Androidverson 4.0.4 tror att det är det som menas annars står det Version 4.1.B.0.587 ..Jag stänger inte av den varje dag men ett par ggr i veckan …det händer lite då och då ibland flera ggr om dagen. och den gjorde det innan uppdateringen oxå..jag behöver inte göra nåt särskilt för att den byter bild när den ligger orörd,lite av en överraskning vad för bakgrund jag har när jag öppnar den.Men var ställer man in att den ska byta bilder automatiskt då? Jag har inte ändrat i något själv som jag kan minnas. Kanske blev med uppdateringen …Jag använder bilder från galleriet..alltså inte bilder som låg med från början,utan foton eller andra bilder jag laddat in..Men om jag gör en fabriksåtersällning försvinner allt jag har i foton och div.annat då?

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

kissidor
2012-10-19 10:41
#5

jaha ojdå, då är det väl säkert som michael säger - hade ingen aning om att den inställningen fanns på sony, då har du säkert råkat komma åt den på nåt sätt. eller om det varit såhär ända sen du köpte den?

jonsson9 har ju själv en sony, men eftersom han kör en custom rom så är det inte säkert att det ser likadant ut, men han kan väl kika efter iaf.

för mig ser det iaf ut såhär, under "inställningar" har jag "visning" och under det "bakgrund" - du kan väl försöka leta upp det och gå in där och se hur det ser ut, om det finns ett val att den byter bakgrunder som du kan bocka av.

du backar väl upp dina bilder? antingen helt enkelt genom att sätta i usb-sladden och kopiera över dem till datorn, eller genom dropbox eller nåt liknande. bilder borde inte försvinna vid en fabriksåterställning kan jag tycka, men ibland händer det konstiga och oväntade saker.

Värd på Mobiltelefoner och Android

anise
2012-10-19 10:54
#6

Tack kissidor! Nej det har inte varit så här från början..en tanke om jag laddat ner nån app som kan jäklas..jag laddade ner en som man kan lägga in eget ansikte i som trasslade så jag tog bort den igen,ja jag vet inte om det kan vara så?Jag kikade lite snabbt om jag kunde hitta nåt i inställningar men jag hittade inte nåt som hette visning,Glad

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Annons:
MichaelE
2012-10-19 11:01
#7

Prova med att byta bild och se om det fortsätter.

anise
2012-10-19 11:51
#8

Oki jag ska prova att byta till en som följde med som orginal..tack för alla tips ..som sagt inte så kunnig som många här så jag uppskattar er hjälp..

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

Jonsson9
2012-10-19 12:41
#9

Jag har haft en Xperia Arc tidigare (har Xperia S nu) men kan inte minnas någon inställning som gjorde så att den automatiskt bytar bakgrundsbild.

Kör iof mest custom roms så kan inte svara på om jag nångång hade en sån funktion heller.

Hur som helst är det mycket märkligt. Men tycker inte att en fabriksåterställning ska vara nödvändig. Obestämd

Vänlig hälsning, Martin

anise
2012-10-20 09:56
#10

Igår la jag en bakgrund som fanns i telefonen under teman..men det hjälpte inte imorse var det en ny bakgrund igenGladFår väl ta det med en klackspark och se det som lite spännande att bli överraskad när jag öppnar telefonen…

Tag vara på ditt liv,det går inte i repris

kissidor
2012-10-20 13:31
#11

nej en fabriksåterställning är ju inget man vill trassla med i onödan jonsson Glad - men trots allt är det ju ändå nåt som ibland kan lösa såna konstiga problem som man inte hittar nån förklaring till.

men anise i det här fallet när det inte gör nån skada direkt så tänkte jag precis som du själv säger - du får se positivt på det, se det som en bonusfunktion som inte andra har Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: