Annons:
Etikettköpråd
Läst 5714 ggr
Jonsson9
2012-10-09 20:43

Köpråd surfplatta

Någon som har några bra tips på plattor som ni gillar och har testat själva?

Har kollat lite på en Samsung Galaxy Note 10.1. Men upplösningen känns så där.

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
flisan708
2012-10-10 00:20
#1

Om jag vore dig skulle jag ställa lite frågor till dig själv som Vad ska jag ha surfplattan till? Hur mycket minne ska den ha? Vad får den kosta? Abonnemangskostnad? Sen tar du dina svar och går in i en butik och säger dethär vill jag ha. Lyssna på förslagen och kolla sedan på nätet/ andra butiker efter bästa pris. Kolla även in priser på blocket och tradera och jämför. Läs även trådarna på denna sida samt mobiltelefoner, datorn iFokus. Där kan du säkert få många tips och råd. Själv har jag en Samsung 7 " wifi, som jag är jättenöjd med. Använder den mer än laptopen. Min surfplatta fick jag då jag förnyade ett mobilabonnemang och valde bort ny mobil. Tycker surfplattan är ett perfekt komplement till laptopen och smidig att ha med sig. Lycka till med ditt köp, berätta gärna vad det blev.

MichaelE
2012-10-10 13:56
#2

Följ råden i #1, men innan du går utanför din bostad så gå in på TechRadar och leta efter en recension (eng. review) på de modeller du kan tänka dig att införskaffa.

Varför just TechRadar? De skriver de bästa recensionerna på nätet, deras tester är seriösa och de jämför gärna gentemot andra produkter i samma klass. Visst är de långa, men när du är klar så vet du allt du behöver veta när du väl ska köpa din platta.

Jag köpte min HTC One S just efter recensionerna på deras sida (stog mellan Sensation XL, One X och One S).

Recensionen på Galaxy Note 10.1

Jonsson9
2012-10-10 18:15
#3

Det jag ville få fram var personliga erfarenheter, upplevelser och åsikter om surfplattor.

Vill höra bra/dåliga saker om plattor som ni har testat själva. Glad

Vänlig hälsning, Martin

flisan708
2012-10-10 20:02
#4

#3 Ok, då förstår jag bättre. Jag är en riktig nörd när jag ska köpa grejer och läsa tester osv.

Mina personliga erfarenheter:

Själv har jag en

Galaxy Tab 2 7.0 (WiFi)

Haft den sen i somras. Det som jag gillar bäst med den är formatet, liten och kompakt med mycket krut i (hastighet). Perfekt att ha med sig i handväskan till vardags eller på resan. Bra lagringsutrymme upp till 32 gb, perfekt då man kan ha film och ljudböcker med tex på resa. Bra tillgång till appar via google play. Kalendern som Samsung kör med är toppen, mycket bättre än googles. Användarvänlig- lätt att lära sig. Bra i pris, kostar mellan 1900 till ca 3000 kronor. Själv använder jag mer surfplattan idag än laptopen. Det är enklare och smidigare. Jag har hittills inte hittat något negativt med den. Jag är överförtjust i den. Eftersom jag blev så förtjust i surfplattan så skaffade jag mig en S3, de synkar ihop så det är perfekt.

Här under finns en länk om plattan.

http://www.samsung.com/se/consumer/mobil/mobil/galaxy-tab/GT-P3110TSANEE

kissidor
2012-10-10 20:28
#5

kör du den på hotspot från telefonen när du är ute med den då flisan?

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2012-10-10 20:31
#6

#5 Jag samkör den, men vet inte vad det heter. Men många gånger finns det tillgängliga wifi nät så det är sällan man behöver göra det.

Annons:
kissidor
2012-10-10 20:40
#7

haha, då semestrar du nog på annat håll än vi Skrattande, tycker knappt man brukar ha 3G ens jag! jo på hotellen naturligtvis, men inte däremellan och det är ju under själva resan man har mest nytta av att surfa tycker jag - leta info och resmål och rastställen och restauranger och ditt och datt.

jag har varit velig till att köpa en platta eftersom det är så få som finns med 3G, men sen jag nytecknade mitt telefonabonnemang har jag iofs mer ingående surf än jag behöver så det kunde nog räcka till att driva en platta också.

men nu velar jag istället om jag ska ha en telefon och en platta - eller om jag ska skaffa mig en note II nästa gång det är dags att byta telefon Obestämd. det beror nog på hur nästa nexus ser ut, är den inte en besvikelse så blir det ju en sån och då blir det kanske en platta också Glad

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: