Annons:
Etikettsamsung
Läst 7758 ggr
[Fruktiz]
2012-09-09 16:37

Visa laddningsprocent på Samsung Galaxy Mini

Finns det någon inställning som gör att man kan se hur många procent telefonen är laddad uppe i hörnet där batteriikonen är? Isåfall, vart hittar man den inställningen? Kan tillägga att det är en Samsung Galaxy Mini jag har Glad

Annons:
[Nathalie62]
2012-09-09 16:50
#1

Tyvärr finns det inte att tillgå på den modellen, (hade en samsung mini tidigare) man får hämta någon batteriapp som visar procent. Jag använde den här Battery

Jonsson9
2012-09-09 19:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

#0: Som Nathalie skriver i #1, finns många sådana batteriappar som gör jobbet.

Installerar man CyanogenMod, så finns det inbyggt att man får procenten bredvid batteriet. (Men det kräver rootning och installation av en custom rom då.)

Se bilden nedan:

Vänlig hälsning, Martin

[Fruktiz]
2012-09-09 19:13
#3

Tack för svaren! Jag hade hört att det fanns på Android, så jag trodde det gällde alla modeller.

Jag ska nog prova Battery-appen. Den verkar vara bra! För det låter lite svårt att fixa den där CyanogenMod. Glad

Jonsson9
2012-09-09 19:32
#4

#3 Det gör du rätt i, rootning och CyanogenMod inget man sätter sig in i på fem minuter. Tungan ute

Återkom gärna med hur det blev, kanske en skärmbild av det hela. Alltid kul att se! Glad

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-09 20:09
#5

#3, Gör du så, hoppas du blir nöjd, jag tyckte den fungerade jättebra och den tog ingen ström heller. Skrattande

Upp till toppen
Annons: