Annons:
Etikettspel
Läst 8439 ggr
Jonsson9
9/6/12, 1:52 PM

Speltips "Granny Smith"

**Granny Smith älskar sina äpplen, men en rullande äppletjuv får Mrs. Smith att rota fram de gamla rullskridskorna!
Med ett medelbetyg på 4,9 stjärnor (2012-09-06) i Google Play är det ett riktigt bra spel med högt tempo.
**

Länk till spelet på Google Play

Länk till utvecklarens hemsida

Granny Smith imponerar på mig, man lär sig snabbt och det är riktigt enkelt att hålla koll på knapparna på skärmen, så att man helt kan fokusera på spelet.

Den svenska spelutvecklaren Mediocre som ligger bakom Granny Smith har också gjort titlar som Sprinkle. Båda med en spektakulär fysikmotor.

Spelet går ut på att hinna före äppletjuven på varje bana, och plocka de tre äpplena på varje bana före honom. Samtidigt samlar man in coins som man sedan kan köpa utrustning för, så som hjälm, bananskal eller basebollar. Där är för tillfället 36 banor att ta sig igenom, men hintar om att det kommer komma fler.

Det är ett underhållande spel som jag ger högsta betyg. En del banor kräver många försök, men jag har ändå svårt att ge upp. Se till att landa på fötterna! ;)

**Kostnad
**Ca 8,75 kr, helt klart värt ett köp.

Har du spelat Granny Smith, och vad tyckte du?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
9/6/12, 7:57 PM
#1

den där måste jag lugnt ladda ner till dottern, precis hennes smak tror jag Glad. själv är jag liksom inte uppväxt med data/tv-spel, så jag har inte riktigt tagit det till mig Skäms

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
9/6/12, 8:02 PM
#2

Du måste testa det själv också! ;)

Så kul att det är svenska spelutvecklare som gör så bra spel.

Likadant med Gunman Clive som också är svenskt. Glad

Vänlig hälsning, Martin

Jonsson9
9/26/12, 11:14 PM
#3

Passa på att testa spelet nu, det är rabatt i Google Play. Granny Smith kostar bara 1,50 kr nu. Skrattande

Länk

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
9/27/12, 9:39 AM
#4

och jag som vräkte ut 8:75 på det - men det kan jag leva med Skrattande. dottern och hennes kompisar tycker det är jätteroligt, det är deras senaste mobilfavvospel.

men jag tänker inte testa det själv - jag har för dålig simultankapacitet för sånt där Rynkar på näsan

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
10/15/12, 10:47 PM
#5

Finns tolv nya banor nu!

Jonsson9
10/16/12, 8:07 AM
#6

Jag såg det också, men inte hunnit testa dom än. :)

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
10/16/12, 10:13 AM
#7

såg det också och vi har laddat ner dem.

de flesta skriver ju i omdömena att de nya banorna är lite väl svåra dock, att man inte klarar första banan ens. dottern testade igår och skriver under på den saken (fast det var väldigt nära att hon klarade den säger hon och tror hon tar den vid nästa försök).

men lite tråkigt är det ju att det skiljer så väldigt mycket i svårighetsgrad, det kan ju få många att tappa lusten för spelet

Värd på Mobiltelefoner och Android

kissidor
10/21/12, 10:40 AM
#8

hur har det gått för dig då jonsson, klarade du de nya banorna Skrattande?

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
10/21/12, 10:59 AM
#9

De ska ha uppdaterat banorna så att de har blivit lättare.

Jonsson9
10/21/12, 10:59 AM
#10

Jo dom var betydligt mer besvärliga. Men det var precis vad jag behövde iaf, lite mer "motstånd". Glad

Inte spelat genom alla än men några av de första iaf.

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/21/12, 11:12 AM
#11

jaså michael, har de fixat lite med det? då ska jag kolla med dottern att hon får försöka igen. tyckte hon yrade nåt om att de hade "köpt" sig förbi på nåt vis - vad nu poängen var med det i såfall Obestämd? menmen, man begriper sig inte alltid på ungar, så är det bara Skrattande

nå men det var ju bra att du blev nöjd iaf då jonsson Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: