Annons:
Etikettsony
Läst 7008 ggr
Jonsson9
2012-09-03 11:11

Close-up on Sony Xperia T, V, J, Tablet S

Många var enheterna som Sony hade att visa upp på IFA-2012.

Här presenteras dom lite noggrannare: blogs.sonymobile.com

**Vad tycker ni om de nya Xperia enheterna? Obestämd
**Inte så mycket nytt?

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-09-03 12:14
#1

det dröjer länge innan jag kan överväga att förlåta sony för min x10 mini Skrikandes, så jag följer dem med rätt så svalt intresse än så länge. vill nog se väldigt övertygande bevisföring på att deras lurar är nåt att ha innan jag ger dem chansen igen, sen får prestandan se ut nästan hur den vill.

men rent allmänt så är det väl deras vatten osv-tåliga modeller med samtidigt hyfsade prestanda som är det som sticker ut lite och känns intressantast i det totala utbudet. annars känns det som sagt inte sådär jättenytt eller jättehett vid en snabb anblick.

nån som tror sig veta varför de inte satsar på nåt flaggskepp med quadcore förresten, räknar de med att de inte har nåt att hämta i det segmentet i alla fall så det vore bortkastade pengar eller?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-03 12:36
#2

#1: Hade också en x10 mini, vad var det som inte var bra med din?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-03 12:49
#3

tja dels var den ju seg och klen även med dåtida mått, den var för liten för att tillgodogöra sig nyttan med en smartphone (ok, just det var inte sony ericssons fel - det fanns ju en marknad för de som ville testa smartphones men inte riktigt hade släppt den gamla tankegången att en telefon ska vara så liten som möjligt. men jag tar upp det ändå eftersom du frågar vad det var för fel på den Flört).

det var ett h-e att uppdatera den, och sist men inte minst så dog de - både den första och den andra som jag faktiskt skaffade Skäms innan jag släppte det med storleken och insåg att det fanns sjukt många sjukt mycket bättre alternativ. och när de dog var det inget att göra åt saken eftersom de hade dj-a idiotiskt inbyggda batterier. ok jag tappade dem i kaffemuggen, men det gjorde jag med nästa telefon också och det var bara att ta loss batteriet och lägga den på tork.

till och med så var det en så dålig månad som min andra x10 mini dog - typ 15 lök i oplanerade utgifter redan innan det - att jag panikköpte en utpräglad budgetlur (lg p500) och den var ändå enormt mycket bättre än minisarna.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-03 13:05
#4

#3: Oj! Tråkigt att du har så dåliga upplevelser av dom. Jag kan hålla med om att dom var sega men annars var jag nöjd faktiskt.

Både haft en Xperia Arc och nu en Xperia S efter den.Cool

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-03 13:20
#5

hur var resp är det med batteriet i dem? aaaaaldrig mera inbyggt batteri säger jag bara iaf Skrikandes! fast risken är väl att jag får äta upp det, för det verkar ju gå mer och mer åt det hållet… Obestämd

ta nu tex om nästa nexus kommer med quadcore, 2GB RAM, 32GB inbyggt minne och ev SD-kortplats… och inbyggt batteri Skrikandes. vad sjutton ska man göra då Obestämd

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Nathalie62]
2012-09-03 15:23
#6

Nei inbyggt batteri är ingen hit, jag föredrar telefoner som det går att plocka av själv. Har dock aldrig haft en xperia så har inte mycket att säga om dom.

#3, Då förstår man att du är negativ när det var sådana problem Obestämd

Annons:
Jonsson9
2012-09-03 22:02
#7

#5: I Arcen kunde man ta loss batteriet. Men inbyggt eller ej tycker jag inte spelar så stor roll.

Vad är största anledningen till att ni inte gillar det?

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-03 22:12
#8

det sa jag ju Flört, att telefonen dör när man tappar den i kaffemuggen. eller i toaletten eller whatever.

och på en hedrande andra plats att man inte kan byta till ett med lite mer kräm i om man skulle vilja det

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
2012-09-03 22:27
#9

Haha, ingen telefon borde klara av en kaffemugg eller toalett. Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
2012-09-03 22:44
#10

#9, Men det gör dom Jonsson, prova ska du se Tungan ute

kissidor
2012-09-03 22:52
#11

har de löstagbart batteri är chansen faktiskt ganska stor Flört.

och att en telefon som är så liten att den bara tigger om att ramla ner i kaffemuggen har fastbyggt batteri borde vara åtalbart Tungan ute

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2012-09-03 22:59
#12

Jag hade en Xperia X10 Mini (rootade den och hade kul tills jag "råkade" paja den… tål inte golv lika bra som en Nokia 3310).

Jag har tappat intresset för Sony mobiler pga flertal saker. Mobilerna är ju intressanta ur teknisk synvinkel, men det är själva märket i sig som förstör det hela för mig - dvs Sony själva.

Jonsson9
2012-09-03 23:10
#13

#10: Nathalie… Min Xperia S har slutat att fungera nu…!! Foten i munnen

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
kissidor
2012-09-03 23:23
#14

sicken otur, valde du att testa kaffemugg eller toalett Jonsson O:-) ?

Värd på Mobiltelefoner och Android

MichaelE
2012-09-03 23:25
#15

En fuktskadad mobil ska man ställa i en sluten glasburk med ris i ett par dagar, fungerar dock inte på en dyngsur mobil.

[Nathalie62]
2012-09-04 02:48
#16

#14, Haha undrar detsamma Tungan ute är den bara fuktskadad kan du som Michael skriver lägga den i ett glas med ris i.

Jonsson9
2012-09-04 08:01
#17

Haha, nädå! Det är lugnt. :-)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
2012-09-04 08:55
#18

vi är snälla människor, vi hade nog kommenterat lite mer medkännande om vi hade trott att det var på riktigt ;-)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: