Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 4618 ggr
Jonsson9
8/30/12, 9:05 PM

Android 4.1.x versionshistorik

Versionshistorik och kanske några saker som du inte visste om Android 4.1.x. Skrattande

Android Version History

Vänlig hälsning, Martin

Annons:
[Nathalie62]
8/31/12, 11:28 PM
#1

Väntar verkligen på den nu Skrattande

Tessen
9/13/12, 3:23 AM
#2

Ca 2 veckor gammal tråd, jag vet men jag kan inte låta bli.
Men jag har en Samsung Galaxy Nexus som i videon och måste bara säga att Jelly Bean är verkligen super att använda, dom har förbättrat många småsaker och även några få lite större! Jag har inte stött på ett enda litet störande moment eller fel än vilket är ett stort plus i kanten. Snabbare manövrering än tidigare, lättare att sortera alla appar, att ställa frågor så som han gör i videon fungerar precis sådär enkelt och ja, allt fungerar bara väldigt bra och jag kunde inte vara nöjdare. Underbart!

Är för övrigt ny här inne på Android då jag mest håller till inne på bakverk.ifokus eftersom det är lite jobb med att vara medhjälpare där, men verkligen roligt "jobb" när det är något man brinner för.
Jag kunde bara inte låta bli att kika in här såhär på natten och tala om hur supernöjd jag är med Jelly Bean på min Nexus!

Hoppas alla här med en normal dygnsrytm och utan insomnia sover gott och får en bra torsdag!

/T

kissidor
9/13/12, 6:40 AM
#3

kul att se en till nexusägare härinne Glad!

och visst flyter jelly bean fint Flört. det är ju det som är poängen med nexus-serien, den har ju inte fantastisk hårdvara även om den är helt ok - men den ligger ändå alltid steget före så gott som allting annat i och med att den alltid har det senaste os:et.

här i sverige fick vi ju dock vänta ett par månader extra, och ett tag såg det ju till och med ut som att samsung skulle köra en fuling och låta sgs3 få den före nexus, men nu verkar det väl ha blivit fördröjt för sgs:arna också.

förstår att du gillar de olika versionsnamnen Skrattande! key lime pie säger de ju ska bli nästa, så när den dagen kommer kan ju du baka en sån att fira med Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tessen
9/13/12, 8:15 AM
#4

Ja Jelly Bean flyter på alldeles utmärkt. Man får absolut känslan av att den navigeras otroligt mycket fortare och jag gillar att man kan lägga sina ikoner var som helst och knuffa runt allt annat. Om du visste hur roligt jag haft med den helt nya funktionen i nya Google-baren. Där man kan trycka på mikrofonen och ställa en fråga. Vilka roliga feltolkningar det blivit ibland. Men man kan även få reda på allt onödigt man eg inte behövde veta! Flört Jag skulle aldrig för mitt liv byta ut min fina Nexus mot en helt ny Iphone. Android är så mycket… vad ska man säga.. bättre på sina sätt och enligt mig så är det även enklare och snyggare.

Precis, det är inte den bästa hårdvaran, eller kameran med flesta megapixel. Men vad gör det eg när man har blixt iaf och kan ta kort även i skymning och i mörkare utrymmen om man så vill, mer än 5 mp behövs ändå inte i en mobil! Sen så är jag ändå lite foto-galen och har en Canon EOS 450D. Men så fina panoramabilder som man får med sin kära Nexus, det tar tid att fixa ihop så perfekt i PS om man tar lika vid vy med systemkameran. Så den fotofunktionen tycker jag minsann om!

Ja, lite dåligt att hålla oss hängande i några månader sådär. Ja det är väl ganska många som förväntat sig att SGS3 skulle kommit tidigare och blev besvikna när dom fick vänta.
Men inte jag, jag och min Nexus vi kommer så bra överens så!

Tyvärr så kommer Nexus inte överens med min katt. Eller så är det tvärt om eftersom blixten, när matte bestämt ska fota så fort man är söt, är så jobbig och får det att klia lite i ögonen för oj vad hon kisar, hon börjar ofta gäspa när man fotar henne också, då kan man få kort där det ser ut som man sagt till henne att "le för kameran" Flört Fy vilken elak matte hon har!

Såg att du hade små katt-kottar på dina skålar också. Riktigt fina. Och dina smycken! Oj vad duktig du är! Du tror inte det skulle gå att fixa ett halsband i modell metallring typ runt halsen och sen ett stort hänge med körsbärsblomma på/i? -blinkar stort med ögonen och lockar med nybakta kakor- Flört Det kanske är en diskussion man skulle ta över PM eller inte på Smyckestillverkning.ifokus, inte inne på Android, men jag var tvungen att fråga lite bara!

Ja just nu är det är nästan så jag får köpa en kartong med jelly beans i alla smaker(det ska finnas lådor med alla 50 original-smakerna ^^ jamenvisst här och här) och göra 25st tårtbottnar i med mina två 12cm/diameter-formar och fylla dom med endast godisfluff med två smaker i varje! Dvs jelly beans nedsmälta i grädde på så låg värme som möjligt (kokar det en bubbla så är det kört) sen när det smält helt så in i kylen i absolut minst 6 timmar, gärna över natten, sen vispar man upp det till en fluffig, ganska tjock vispad grädde med godissmak. Flört Sen fylla tårtan med två olika godisfluff i varje med 2 smaker som går ihop. Sen dela ut till massa folk man känner med Android-telefoner. Oj vilka idéer du gett mig nu! Jag blev otroligt sugen på att köpa en sån ask och göra sån tårtor nu Skrattande

Ja men dåå så, om nästa blir Key Lime Pie så är det bara köpa en massa billiga små tatlett-formar och baka Key Lime Pies för glatta livet sen. Flört Jag älskar nämligen bakverk med citrus i!

/T

Jonsson9
9/13/12, 8:43 AM
#5

Kanon, då vet vi hur man gör Jelly Bean tårtor nu också! Flört

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
9/13/12, 12:29 PM
#6

Det låter mycket frestande med dessa tårtor måste jag säga Skrattande lite ot men var tvungen att säga det he he.

Trevligt att höra att ni är nöjda med JB, då kan man nog förvänta sig att det blir bra även när man får det till SG3:an.

Annons:
kissidor
9/13/12, 4:31 PM
#7

men vad snällt sagt tessen Glad! (satte fullständiga myror i huvudet på mig först - tänkte var i all sin dar har du sett det. till sist kom jag ihåg att jag gjorde ett litet ryck för länge sen och började lägga upp bilder i mitt album, men det blev inte så långt ryck Skäms)

och jo, det är ingen slump att jag har en katt som min Avatar, jag och min sambo och vår dotter är husa, dräng och lillpiga åt två katter Skrattande. fast de har faktiskt aldrig direkt sagt nåt om nexusen mer än att de markerat att den ju faktiskt är deras, och att det inte är ok att hålla på med den när de vill bli klappade

glöm inte att lägga en liten marsipanandroid på toppen av tårtorna bara Tungan ute, det måste väl vara därför det finns såna där gröna sjok i affären Oskyldig

nu blev det ännu mer OT Skäms Mr. Green

Värd på Mobiltelefoner och Android

Tessen
9/14/12, 6:47 AM
#8

#5 Ja men visst, bara att ställa dig att baka Jelly Bean tårtor nu! Flört
Har man bakning som passion så blir man lite skadad på det sättet ^^ När Android döper versionerna efter sötsaker kan man ju inte låta bli!

#6 Visst gör dom, jag går nog köpa en liten paket med Jelly Bens och testa iaf Flört

Ja jag tror absolut att du kommer bli nöjd med dom nya funktionerna och även små ändringar som gör mer än man tror)

/T

Upp till toppen
Annons: