Annons:
Etikettandroidcast
Läst 4104 ggr
MichaelE
10/14/12, 9:49 PM

AndroidCast #1 (2012-10-14)

Första AndroidCast:en innehåller följande nyheter:

  • Angry Birds Star Wars
  • Angry Birds får nya banor
  • Samsung Galaxy S3 Mini
  • Nyheter i Play Store
  • Opera Mobile 12.1
  • Dolphin Jetpack
  • Galaxy Tab 10.1 får ICS
  • Dropbox uppdateras
  • Asus Padfone 2 har läckts
  • Veckans bonus!

Angry Birds Star Wars släpps den 8:e november och kommer att ha samma gravitetsmotor som i Angry Birds Space och ha ett Star Wars tema. Låt Chewie fågeln flyga! Källa

Angry Birds får nya banor som är inspirerade av Bad Piggies. Källa App

Samsung Galaxy S3 Mini har visats och som mini antyder så får den en mindre skärm, närmare fyra tum som hålls igång med en 1 GHz dubbelkärning processor och 1 GB RAM. Har 8 GB inbyggt minne och stöd för microSD. Levereras vecka 46 med Jelly Bean. Källa

**Nyheter i Play Store
**Den första nyheten är att Play Store kommer nu att komma ihåg var man har varit i applistan ifall man går bakåt samt att du numera kan plocka bort appa manuellt ur Alla-listan. Källa

Den andra nyheten är att Google släpper möjligheten att köpa en app som prenumeration där du först betalar för appen först efter en vecka såvida du inte har avinstallerat appen. Detta gör att testpersioden ökas från 15 minuter till hela 168 timmar! Källa

Opera Mobile har uppdaterats till 12.1 med förbättringar gällande CSS3 och HTML5. Källa App

Dolphin Jetpack är ett nytt plugin till Dolphin webbläsaren som gör att webbsidor gjorda i HTML5 ska laddas mycket snabbare än med någon annan mobil webbläsare. Källa App

Galaxy Tab 10.1 får Ice Cream Sandwich (Android 4.0) utrullat nu i Sverige. Källa

Dropbox har släppt en ny version av sin synkroniseringsapp där man nu kan se sina bilder direkt i appen. Källa App

Asus Padfone 2 kommer att publiceras på tisdag (16/10) men redan nu har det läckt bilder på enheten samt en video som visas längst ned (titta från 1:45 i videon). Den ser ut att vara mycket bättre än den första versionen när det gäller både prestanda och funktion (inga luckor längre). Källa

Veckans bonus!

Som veckans bonus är en recension, från TechRadar, över de bästa keyboards apparna till Android. Dessa appar är de absolut bästa på Play Store och detta kan hjälpa dig att hitta din favorit:

Keyboards recension

Annons:
Jonsson9
10/15/12, 10:01 PM
#1

Intressanta nyheter och många fina tips, tack Michael! Skrattande

Vänlig hälsning, Martin

[Nathalie62]
10/15/12, 11:49 PM
#2

Intressant ! Glad

Jonsson9
10/16/12, 9:11 AM
#3

Har du testat Dolphin Jetpack, Michael?
Dom verkar ju lova guld och gröna skogar iaf. Tungan ute

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/16/12, 1:05 PM
#4

jag fattar mig inte på texten i beskrivningen av dolphin jetpack - det står att med det så blir dolphin 5-10 ggr snabbare än stock webbläsaren och 2 ggr snabbare än chrome. jaha… men stock är ju åtminstone dubbelt så snabb som chrome (tyvärr Gråter, tro mig - jag dissar inte gärna chrome, ingen vore gladare än jag om det vore tvärtom!), så hur fanken går det ihop :what2:?!?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jonsson9
10/16/12, 1:09 PM
#5

#4 Haha, ja det kan man ju undra.

Men om dom skriver att med jetpacken så är dom 2ggr snabbare än chrome, då borde dom knappast varit snabbare innan. :p
Lite dålig marknadsföring. ;)

Vänlig hälsning, Martin

kissidor
10/16/12, 1:51 PM
#6

ja det också Skrattande!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
MichaelE
10/16/12, 3:22 PM
#7

Jo jag har dolphin med jetpack, men detta gäller html5 sidor. Och nog är den snabb, men om den är så snabb som de lovar kan jag inte säga utan att göra tester.

Upp till toppen
Annons: