Annons:
Etikettoperativsystem
Läst 549 ggr
ShegoFan12
12/26/19, 4:47 PM

Huawei Y6 (2019)

Fick en Huawei Y6 ( 2019) i julklapp och jag undrar om det är fler som har/har haft mobilen och kan säga vad dom tycker/tyckte om mobilen

Vad som var bra?

Vad som var dåligt`

dom dagarna jag har haft mobilen tycker jag att den fungerar bra än så länge

Annons:
Maria
12/26/19, 9:40 PM
#1

Min man har en Huawei. Modell är jag osäker på men han är mycket nöjd. Han har två simkort i så han slipper två telefoner. Jobb och privat. Han är också nöjd med kameran.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kissidor
12/27/19, 11:25 AM
#2

Huawei har enormt många modeller, från absoluta premiumsegmentet till absoluta budgetsegmentet, så man kan inte bedöma en Huawei utifrån en annan 🙂. Dock har de nog alla en sak gemensamt, och det är att de ger förhållandevis bra värde för pengarna - även om de kunnat höja sina priser de senaste åren då märket blivit mer känt och populärt här i västvärlden. 

Nästan alla androidtelefoner som säljs i Sverige numera har dubbla simkortsplatser, men vi kan nog tacka Huawei för det - för de var nog först med att ha det i nästan alla sina modeller redan på den tiden då andra tillverkare sålde med dubbla sim i andra länder men bara en simkortsplats här i Sverige bara för att operatörerna inte gillade dual sim, då det gav kunderna lite för stor valfrihet. 

Just Y6 är ju en av Huaweis billigare modeller, så vad man tycker om den beror väl på hur kräsen man är och vad man är van vid 🙂. 

När jag tittar på specifikationerna tycker jag att det ser ut som att det som ivf borde vara den sämsta med den är att den har rätt snålt med RAM-minne, men om man inte envisas med att ha typ 20 flikar öppna samtidigt i chrome så går det säkert bra ändå. 

Bland det bästa med den skulle jag gissa en generellt hyfsad kvalitetskänsla och förmodligen en ganska bra batteritid? 

Och låt oss inte glömma att den har hörlursuttag förresten, det skulle många sätta ett stort plus för! 

Att den har kvar den gamla micro usb-porten istället för usb typ C skulle jag personligen se som ett stort minus, men för den som fortfarande har mest såna laddare och kablar hemma så kan det ju vara positivt istället 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: