Etikettappar
Läst 5715 ggr
M A N I N A N
2014-08-21, 10:50

Två Facebook-konton - hur gör jag?

Jag vill ha ett anonymt Facebook-konto att använda jag är inne på föräldragrupper där jag inte vill att mina barn ska bli igenkända. Men Facebook känner av att jag redan har ett konto (jag loggar ut innan och använder annan mailadress) så när jag har skapat det nya med namn och födelsedag osv får jag inget nytt konto utan får upp mitt befintliga. Jag har använt min vanliga dator. Kan det vara orsaken? Jag skulle vilja ha båda konton i samma mobil. Jag har iPhone och Samsung så i värsta fall kan jag ha ett konto i varje.

M A N I N A N
2014-08-21, 14:45

,

Razzora
2014-08-21, 21:10

Jag har själv 2 olika konton, men jag har inga problem att logga in med det andra. Det enda jag kan komma på är om det är så att du inte blir riktigt utloggad på ditt vanliga konto. Jag använder båda konton på min dator och jag har även testat att logga in och ut på mina andra enheter. Men inga problem där heller.

Jag minns inte om man var tvungen att använda hela personnumret när man registrerade sina facebook konton eller hur det är. Men annars så kanske den helt enkelt inte skapar ett nytt konto pga av att personnumret är densamma?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Starta en egen diskussionssajt!

För föreningen, klubben, klassen, skolan, bloggen, hobbyn, intresset, spelklanen, familjen, kompisgänget, bostadsrättsföreningen, samfälligheten...

Kom igång på några minuter. Gratis förstås!

M A N I N A N
2014-08-22, 12:12

Hej! Jag har lyckats fixa två konton nu. Till slut. Kan dock inte logga ut från fb. Men det är från iphonen. Så den frågan hör inte hemme här. Jag använde olika födelsenummer. Tack för att du svarade !

Razzora
2014-08-23, 13:35

Om jag nu inte minns fel så måste du logga ut från ett annat ställe än själva appen på en iphone. Nu är det ett tag sedan jag hade en så jag kan tyvärr inte komma ihåg hur det var exakt. Tror att det var något med konton…

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen