Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 5053 ggr
M A N I N A N
2013-10-10 09:19

"Räkneverksfel"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har Samsung Galaxy Note 2 Jag har flera mailkonton inlagda i datorn. Tre av dem har jag även i mobilen. Två av dem är tele2 och en är gmail.  Det finns ju ett "räkneverk" som anger hur många olästa mail som finns. Så på startskärmen/hemskärmen eller vad den nu heter kan jag se hur många olästa mail jag har. När det gäller det ena tele2-kontot har det blivit något fel med räkneverket så när det inte finns några olästa mail så står det -1 istället för 0. Detta stör mig oerhört. Jag har provat att radera alla mail från kontot (utom skickade) men det hjälper inte. Jag har inte gjort något med inställningarna i datorn. Jag har inte heller tagit bort och lagt in kontot på nytt i mobilen. Innan jag gör det tänkte jag fråga här om det finns något annat sätt att rätta till "räkneverksfelet". Jag antar att det försvinner om jag lägger in kontot på nytt. Men vill helst inte göra det för jag vill ha kvar de skickade mailen i mobilen.Jag kan såklart oxå ha ett oläst mail kvar på det kontot för då står det ju att jag har 0 olästa mail, men det stör mig också så det funkar inte heller. Det saknar nog betydelse men jag kan ändå berätta att jag har lagt in epostkontona på precis samma sätt i iPhonen och där är det inget strul med räkneverket, eller vad det nu heter.  Mvh

Annons:
kissidor
2013-10-10 10:01
#1

ja det där ser ju så knäppt ut att det kan jag förstå att du stör dig på maninan 😃

men försvinner dina skickade mail för att du tar bort kontot och lägger in det igen 🤔? jag har nu ingen erfarenhet alls av tele2´s mail men det av mina mailkonton som jag har kopplat till den inbyggda mailappen är jobbets microsoft exchange, och då kommer jag ju åt alla skickade mail så långt bakåt som jag i inställningarna valt att jag ska göra det, dock max 1 månad - men det påverkas ju inte av om jag tar bort kontot och lägger tillbaka det igen, den hämtar ju ändå från servern varje gång. funkar det inte så med tele2-mailen?

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
2013-10-10 11:36
#2

Nix det gör det inte. De försvinner. Men jag har iofs ställt in skickamailen så att det automatiskt skickas en hemlig kopia av dem till mig så jag har dem men som inkommande mail till mig själv så det är lite jobbigt att leta bland dem. Så det blir väl att lägga in kontot på nytt😖 Ja jag vet att jag borde använda datorn och inte mobilentill mail eller byta till nåt annat än tele2 men jag tycker det är så smidigt med mobilen och jag har en väldigt bra mailadress som jag inte kommer att få någon annanstans än där. Mvh Maninan

kissidor
2013-10-10 12:38
#3

vad skumt 🤔.

ja men visst är det smidigt med mail i mobilen 🙂. de mail jag kollar i datorn är lätträknade numera, det är mobilen eller surfplattan som gäller.

ja vi får hoppas att du inte behöver byta operatör då, för då blir du väl av med allt iaf. min yahoo-mail har jag haft i drygt 10 år nu, men jag hade även en telia-mail som var min allra första mail, och som vissa saker gick till - och den rök ju när vi sa upp adsl och tog mobilt bredband från 3 istället. så jag aktar mig noga för att ha en mail som är knuten till en viss operatör - eller som många gör att de använder sin jobbmail även som sin privata mailadress - förstår inte alls hur de tänker då 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
2013-10-10 12:55
#4

Nej jobbmail är ju ännu värre än operatörsmail. Tele2-mail(swipnet) kunde vemsomhelst ha fram till ganska nyligen om man betalade 275 kr per år. Men det ändrade Tele 2 på förra sommaren med väldigt kort varsel. Inte särskilt många av deras kunder drabbades av detta så jag förstår inte varför de gjorde så. Nu måste man ha abonnemang hos dem för att få ha epostkonto. Jag är inte helt nöjd med tele 2 pga samtalen bryts alltför ofta. När jag påtalar detta hos tele 2 skylle de på telefonen och när jag pratar med iPhone supporten resp samsungsupporten skyller de på tele2. Så jag hamnar mittemellan. Barnen har tele2 och det har varit anledningen till att jag inte bytt operatör, men nu är inte det längre någon orsak så jag byter nog operatör när bindningstiden går ut på samsungen om något halvår. Detta blev ot. Sorry för det

kissidor
2013-10-10 13:35
#5

jag tycker man ska ha viss tolerans för OT, det blir så jobbigt och stelt och tråkigt i ett forum annars. men den som startar en tråd för att få hjälp och svar ska ju inte behöva få den nedlusad av OT, men detta var ju din tråd från början - då får du gå hur OT du vill för mig iaf 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

M A N I N A N
2013-10-10 17:17
#6

Jag håller med dig, och det är ju faktiskt jag som är ts😄

Annons:
Upp till toppen
Annons: