Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1078 ggr
Lavine
2017-07-26 07:17

Xperia Z5 C - bytte plötsligt färg på låsskärm

Sony Xperia Z5 Compact. I går gjorde jag några uppdateringar manuellt. Om det har någon betydelse så tryckte jag "uppdatera" på Google Chrome, la ifrån mig telefonen och när jag kom tillbaka hade låsskärmen ljusare färg och svart klocka, och klockan på startskärmen hade också svarta siffror. ??? Var kom det ifrån? Har letat i telefonen och googlat, om det nu skulle vara någon tvångsändring från Sony att gå från vita siffror till svarta. Har även kollat under Inställningar hur själva bakgrundsbilden jag valt ska se ut, där ser den ut som vanligt men i verkligheten är den alltså mycket ljusare.

Annons:
kissidor
2017-07-26 10:36
#1

Ja du, det låter mysko 🤔! Har du startat om telefonen efter att det här hände? Och det var alltså bara appar du uppdaterade, inte själva operativsystemet? 

Har en gammal sonyplatta så jag vet att Sony har en massa skumma egna grejer som de uppdaterar i tid och otid, men det är ju konstigt att rätt låsskärmsbakgrund visas i inställningarna isf 🤦‍♂️. Och det är alltså inget annat som har bytt färg?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Lavine
2017-07-26 21:39
#2

#1 Visade sig att volymsymbolen och sms också hade ändrat färg. Jag gjorde en systemuppdatering för flera veckor sedan, i går bara enstaka appar. Har startat om den flera gånger efter systemuppdateringen utan att något inträffat. Startade om telefonen i går efter den nya färgen, inget hände. Ja, jag håller med om att Sony har mycket knäppt för sig, men det här var bara obegripligt hela vägen. 🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: