Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1017 ggr
Sjuttan
6/5/17, 10:20 AM

Ersättning för support?!

Jag kan mycket, men helt idiot på elektronik. Blev medlem här för länge sedan, tänkte kunna lära mig en del men kände snart att det är ingen idé, begriper ändå ingenting, så har inte brukat gå in här. Är 75 år vilket inte underlättar och som pensionär har jag svårt att klara mig på min pension. Chansar nu på att någon har en åsikt om mina moraliska funderingar. Jag har dator, surfplatta och smartphone. Till allt som måste göras med dessa anlitar jag en grabb i 20-årsåldern som pluggar data på högskola sedan tre år. Det ger honom lite fickpengar och jag kommer billigt undan. MEN, när det jobb han gjort åt mig inte visar sig vara tillräckligt eller inte funkar till 100% måste jag ju ta kontakt igen och det blir ytterligare ngn hundring för mig att betala. Senast har han nu installerat min nya mobil, inkl mob bank-id o swish. Efter en vecka slutade "fånen" att ge signal! Varken på samtal eller SMS! Kontaktade honom, han fabriksåterställde och det funkade igen - men bara en vecka! Ny kontakt, han fixade problemet igen, men nu fanns inte bankID el Swish kvar. Jag avstod från att låta honom jobba en stund till med att fixa detta eftersom jag inte har råd. Är nu utan båda. Han är billig, han kan inte rå för att många av oss pensionärer är fattiga. Funderar på om jag vågar föreslå en deal, där han tar en summa för ett jobb och sedan avgiftsfritt gör insatser som "hör till" det ursprungliga jobbet? Sitter så illa till att jag måste serva min gamla bil, dessutom ska den besiktigas innan juni månad är slut. Vet inte hur jag ska klara av detta, alltså är varenda hundralapp en stor investering. Måste avstå från mycket jag skulle behöve p gr av ekonomin. Ex. sjukvårdande behandling som inte subventioneras av samhället. Vore mkt tacksam för åsikter och ev råd.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Maria
6/5/17, 10:55 AM
#1

För det första vill jag säga att din historia är både ledsam och man blir upprörd över hur lite pengar många av våra pensionärer har att röra sig med.😡

Jag har tack och lov en son som är min support. Jag har ändå lyckats trassla till det själv många gånger och vid ett tillfälle så var det just något med bankgrejorna och sonen var inte tillgänglig.

Då gick jag till banken och de var hur hjälpsamma som helst och vips så hade jag bank-ID och Swish tillbaka. Helt gratis.

Så kanske banken kan hjälpa dig med just de ärendena?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

kissidor
6/5/17, 11:35 AM
#2

Jag förstår din situation, och tycker det är jättesynd att du inte har någon som kan hjälpa dig gratis. 

men saken är den att det kan ju vara väldigt svårt att bedöma om nya insatser som behövs hör till det ursprungliga jobbet eller inte. jag vet såpass mycket om mobiltelefoner och felsökning på dem att vissa fel är helt omöjliga att på förhand veta vad de beror på och då kan man bara försöka sig på olika alternativ som har en chans att funka och det är trial and error som gäller. det kan alltså bli lite orättvist mot pojken som du anlitar med en sådan deal. 

men däremot var det ju ett utmärkt tips du fick i #1 just när det gällde band-ID och swish iaf  🙂. och du är förstås alltid välkommen att fråga härinne, vi kan alltid försöka vägleda dig steg för steg om det går.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sjuttan
6/5/17, 12:26 PM
#3

Varmt tack. Telefonbanken är villig att hjälpa mig, men känner inte att jag vågar ge mig på det över telefon. Ska se om min bank har något kontor i orterna häromkring. Tack igen!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: