Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2331 ggr
Blanksteg
5/20/17, 4:41 PM

Laddar långsamt

Hej!

Har en Samsung Galaxy S5. Den är begagnad, men tidigare ägaren har bara använt den i typ en vecka.

Jag tycker att den laddar vääldigt långsamt. Gick in på inställningar --> batteri, och där stod det att laddningen uppskattas ta 5 timmar. Att laddas ytterligare 1 % tar ca 6-7 minuter, när mobilen är avstängd.

Jag har inaktiverat/avinstallerat alla appar jag inte använder. När jag laddar när mobilen är påslagen så ser jag till att inte ha appar körandes i bakgrunden. 

Det positiva är ju ändå dock att jag inte behöver ladda mobilen under dagen, att batteriet håller sig väldigt länge.

Är den långsamma laddningen nåt som bara hör samsungen till eller kan man göra något åt det? 

+ Blir batteriet sämre om den fortsätter laddas länge när den är fulladdad? Brukar ladda mobilen under natten, men har börjat undvika det för att inte ladda den för länge.

Annons:
Stallmima
5/30/17, 4:13 PM
#1

hur gammal är själva laddaren?

Blanksteg
5/30/17, 8:09 PM
#2

Den är ny. Sladden iaf.

Stallmima
5/30/17, 8:32 PM
#3

Hade nämligen problem själv med långsam laddning men det var själva laddaren som var seg så jag köpte en ny

kissidor
5/31/17, 2:31 PM
#4

är det den tillhörande laddaren du använder? vad står det för ampere på den, står det 2A?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Blanksteg
5/31/17, 10:35 PM
#5

Använder iofs samma laddkontakt (alltså den man ansluter sladden till och som man sätter i vägguttaget) som jag använde till min förra iPhone. Men samsungen laddar ju långsamt även när den är kopplad till datorn.

kissidor
6/1/17, 9:55 PM
#6

ja datorn ger ju jättelite ström jämfört med en modern laddare, och en äldre iPhoneladdare kan nog också mycket väl vara för klen för samsungens större batteri. prova med den medföljande laddaren till samsungen och se hur det blir då 🙂

.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
Upp till toppen
Annons: