Annons:
Etikettsamsung
Läst 710 ggr
[strutter]
2017-05-15 17:42

Hur rensa bort foton?

Jag har en Samsung Galaxy S7 som jag har massor med bilder i. Jag har kopierat över bilderna dels till min dator och dels till en USB-sticka. Och nu vill jag rensa bort alla fotona från själva telefonen och från kortet (kallas det SD-kort?) så att telefonen blir "ren". Men hur gör jag det?

Jag har bett om hjälp i butiken där jag köpte telefonen, och jag har ringt till Samsung Support. Men ingen vill eller kan hjälpa mig.

Så nu hoppas jag på hjälp från er. För vad gör jag annars? Vem kan man fråga?

Annons:
Fridaaaa
2017-05-15 17:45
#1

Min sambo rensade genom att radera alla när den var ikopplad datorn :) 
Markera alla och radera

Eller markera alla i telefonen och sedan radera? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kissidor
2017-05-15 19:45
#2

Precis vad jag tänkte, klart enklast att radera hela klabbet på ett bräde när telefonen är inkopplad till datorn - du hade kunnat göra det i samma veva som du kopierade över bilderna  🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

flisan708
2017-05-16 14:19
#3

Ett tips är att ladda ner Dropbox i mobilen och ha alla bilder där. Då har du tillgång till dem men de tar ingen plats i mobilen.

Fridaaaa
2017-05-16 14:21
#4

Dropbox har bara plats för visst antal
Jag personligen använder onedrive. Tycker den är bättre :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

flisan708
2017-05-16 14:24
#5

#4 Det är bra det finns olika. Jag har köpt till extra minne på Dropbox, tror jag har 1TG i minne.

[strutter]
2017-05-16 15:29
#6

Tack snälla, för era tips! Då ska jag testa!

Jag kommer på en till sak, jag tror att alla mina bilder är säkerhetskopierade till det s.k. Molnet. Hur och var hittar jag Molnet? Och heter det verkligen Molnet eller har det ett annat namn? Är det möjligen det som är Dropbox? 

Förlåt en dumskalle, men jag har noll koll på detta… 😞

Annons:
flisan708
2017-05-16 15:47
#7

#6 det finns olika varianter. Kolla i playbutiken, du borde hitta den där. Kolla om du redan har appen i mobilen först eller så tittar du på vilka du har nedladdade i play appen.

Upp till toppen
Annons: