Annons:
Etikettköpråd
Läst 1158 ggr
Nasse99
2017-04-10 20:43

Surfplatta

Hej! 
Efter att ha haft storglädje av min Samsung Note 4, så är det nu dags för att släppa taget. 
Men! Under denna tid har jag funnit glädjen i att både skriva, ta anteckningar, och skissa på mobilen. Vilket är något jag kommer att förlora vid byte av telefon nu när den inte längre fungerar som den ska. 
Därför är jag nu sugen på att skaffa en slags surfplatta då de har större skärm och fortsätta mitt skissande och skrivande på den. Vad rekommenderar ni? 
Hittils är jag mest sugen på Apples Ipad Pro… Men det är mycket pengar och finns det ett bättre alternativ som jag idags läget inte vet av så vore det ju guld om ni kunde berätta att det finns. 
Jag söker alltså en surfplatta som är tryckkänslig för en stylus. 

Vet du någon?

Juliagrafi - en ungflickas jobb.

Annons:
2Sirius
2017-04-10 21:14
#1

På vilket vis fungerar den inte? Behöver du förlora det? Kan du inte spara det på SD-Kortet? Har själv en Lenovo Tab2, som jag jag tycker är helt ok, vet inte hur den står sig i jämförelse med ditt skissande. Men skärmen är känslig, behöver inte trycka hårt på den. ☺

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

_Fisken
2017-04-10 21:48
#2

Den här är jag supersugen på!
https://getremarkable.com/

2Sirius
2017-04-10 23:06
#3

#2-Fiskar på en tråd… 😁 Det skulle de kommit med för 15 år sedan, då de började snacka om det papperslösa samhället… På jobbet, håller vi ännu på med arbetskort på papper, för varje ny serie vi ska produsera… Har vi inte haft datorer en tid nu…😕?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kissidor
2017-04-11 06:41
#4

samsung har precis släppt en ny platta med note-penna som väl egentligen då vore det bästa valet för dig på ett sätt, för då skulle du ju känna igen dig också 🙂. galaxy tab s3 heter den, och enda nackdelen är väl att den är också snordyr… 😕. 

det finns dock en version av galaxy tab A med penna också, och A-serien som ju är samsungs mellanklass-serie har fått ganska skapliga omdömen faktiskt, verkar inte alls som att de är de laggmonster som samsungs gamla tab-serie var. men självklart är den inte lika vass som tab s3 eller ipad pro. tyvärr verkar inte den varianten med penna säljas i sverige och kanske inte ens i europa, så då beror det på hur bekväm du skulle känna dig med att importera

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: