Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1476 ggr
Caf_Roy
4/10/17, 7:18 PM

Reklam utanför apparna

Jag har börjat få såna där helskärms-popupreklam på min telefon, kan vara när jag är mitt i ett spel (som inte brukar ha reklam mitt i spelet utan mellan nivåer) eller ska skriva sms, alltså reklam som inte "hör hemma" i den app/aktivitet jag håller på med. Jag vet inte var reklamen kommer från, men en av dom hade en liten grej i hörnet man kunde trycka på för att komma till reklaminställningar, vilken dirigerade mig till Facebook. Jag har aldrig (trots envisa uppmaningar) gett Facebook tillgång till kontaktlista, meddelanden och sånt och efter det här har jag avinstallerat messenger och inaktiverat Facebook men dom fortsätter att dyka upp. Är det någon som vet vad man ska göra för att bli av med dom? Jag har inget emot att appar har reklam, men när reklamen spiller över utanför sin app och stör användandet av telefonen har det gått över gränsen. Hur blir man av med skiten? HJÄLP!

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

Annons:
[VSK]
4/10/17, 7:30 PM
#1

Gå in på Inställningar/Sekretess och säkerhet/programbehörigheter.

Där kan du styra vad varje app får och inte får göra. Funkar detta inte ändå så är det nog enklast att återställa telefonen. Om inte enklast, så säkrast. Sen börja om från scratch och håll koll på vilka appar du installerar. 

Sen brukar oftast gratisappar ha reklam, så du får köpa de appar som du verkligen gillar. Men köpappar är ju inte 100% det heller men nära inpå. Läs om appen före du installerar. Brukar stå i respektive forum om det är nåt fulspel med den appen (oftast).

Sen bör du ha nån form av säkerhetsprogram installerat i din telefon som håller koll. Samt inte ladda ned egna appar som inte är från Google Play. 

100% säker är man ju aldrig, men det är dumt att chansa.

kissidor
4/11/17, 6:18 AM
#2

det låter som att du ev kan ha fått in nåt slags malware i telefonen. ta och ladda ner en antivirusapp, en som det står i beskrivningen att den även skyddar mot malware

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: