Annons:
Etikettsamsung
Läst 1376 ggr
Hamster:P
2017-03-01 17:41

Google Play-Tjänstet

För ungefär en vecka sen blev min nya Samsung väldigt konstig! Jag kan varken läsa mail (Gmail/Email) eller gå in på vissa appar. Det står "Google Play-Tjänster har stoppats". Kan inte heller ansluta sig till nätverk (När man ska logga in från typ internet. Svårt att förklara). Blir bara så trött på att en sådan ny mobil, helt plötsligt bara blir konstig! Har sökt runt lite på internet men hittar inte riktigt en lösning på problemet. Om någon vet hur jag ska göra, skriv gärna det! Jag behöver hjälp.

Annons:
kissidor
2017-03-01 19:33
#1

jag skulle prova med en fabriksåterställning, men det kan ju kännas drygt om du har väldigt mycket appar och inställningar att återställa sen.

du skulle också kunna försöka med att först gå in på inställningar/appar, leta upp google playstore, gå in på den och välj "avinstallera uppdateringar". sen får du uppdatera den igen, vilket möjligtvis i bästa fall kan lösa problemet. annars kan jag nog inte annat än råda till fabriksåterställning

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hamster:P
2017-03-01 20:25
#2

#1 Okej, tack så jättemycket

Hamster:P
2017-03-05 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ursäkta, men kan någon förklara va det här betyder och om jag i huvudtaget kan avaktivera det (Ska försöka lägga ut en bild)

kissidor
2017-03-05 19:36
#4

det är androids motsvarighet till samma funktion i iOS "find my iPhone", dvs ett stöldskydd som gör att du kan logga in från tex en dator och fjärrstyra enheten 🙂.  pröva att stänga av inställningen om du absolut inte vill ha den och se vad den säger - jag vet inte om du själv råkat aktivera den utan att du visste om det eller varför den är aktiv, men den kommer förstås att kräva någon form av autentisering för att gå med på att stänga av den, vad vet jag inte då jag inte vet hur det gick till när den aktiverades

Värd på Mobiltelefoner och Android

Hamster:P
2017-03-06 00:45
#5

#4 Åh, tack så jättemycket! Vad jag vet så har jag inte aktiverat den… måste varit aktiverad ända sen jag skaffade min mobil!

Hamster:P
2017-03-06 00:56
#6

Testade att avinstallera uppdateringarna på Google Play-Tjänster, och sen uppdatera. Det funkade inte! Får nog bli en fabriksåterställning iallafall…

Annons:
kissidor
2017-03-06 06:32
#7

ja prova det så får vi se sen. funkar inte det måste det nästan vara nåt fel på den. vilken modell är det förresten?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: