Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1987 ggr
Jalking
2/24/17, 11:41 AM

Filhanterare hittar inte sd-kortet

Jag har nyss köpte en ny platta, en  Lenovo TAB 3 10.1" 32GB. Kör Android 6.0.

Eftersom jag jag ska använda plattan för fotobackup på resa och ingen filhanterare fanns så installerade jag File Manger ZenUI, Asus. Har den i min Galaxy S5 Neo och min gamla Galaxy Tab 3 8", där den funkar utmärkt. Men i Lenovon hittade den inte mitt 64 GB sd-kort.Varken som separat kort eller utrymmet på det. Enheten har hittat kortet eftersom det finns redovisat i Inställningar/Lagring och USB, där det också framgår att några appar har installerats på kortet, syns dock inga fler detaljer än så.
Jag testade en filhanterare till, FS File Manager med samma resultat.
Jag har testat att starta om.

När jag stoppade i sd-kortet poppade det upp en ruta där jag skulle välja om jag ville ha kortet som en "löst" kort för flyttbar användning eller om det skulle vara en del av plattans lagringsutrymme (minns inte den exakta formuleringen).  Jag valde det senare. Möjligen kan det vara orsak till att jag inte ser ett separat kort, men i så fall borde jag ju ha utrymmet som intern lagringsplats vilket jag inte har.

Någon som har någon bra idé om varför det blir så här?
Vad göra? Avinstallera appar tills kortet är tomt och sen formatera som löst kort? (Vill helst slippa det)

Annons:
Jalking
2/24/17, 10:34 PM
#1

Jag testade att avinstallera och formatera om som flyttbart kort, då syntes det. Istället fick jag problem med kamerans sd-kort, anslutet med kortläsare och otg-kabel. Funkade innan, nu syns kortet men inte innehållet. Aldrig får man vara nöjd…

Upp till toppen
Annons: