Annons:
Etikettsamsung
Läst 1221 ggr
Pialinn
2/12/17, 2:59 PM

Virus

Fick virusvarning på plattan Samsung A6 eller om den heter 2016. Hur kollar man det?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
kissidor
2/12/17, 6:09 PM
#1

hmm, kan vara ett antivirusprogam som följde med eller som du laddat ner och som säger till förstås - men nästan större risk att du råkat gå in på nån fulsida och får det där meddelandet för att du ska luras att klicka på nåt och då verkligen få virus.

har du något antivirusprogram i plattan?

varifrån kommer varningen, är det någon app som säger till eller ploppar det bara upp ett meddelande?

när du får varningen, säger texten att du ska klicka på nånting för att åtgärda det eller vad säger det? ta gärna en skärmdump och lägg upp här.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Pialinn
2/13/17, 9:29 AM
#2

Blev så rädd, att jag minns inte vad jag gjorde. Stod nåt om google/gmail tror jag o om batteriet. Jag försöker att inte gå in på okända sidor. I mejlen tar jag bort allt jag inte känner igen. Vet inte om jag har nåt skydd för jag fick hjälp när plattan var ny. Var kollar jag sånt? Hur tar man skärmdump här. Han bara ladda hem en bild. Tack o lov att du finns ⚘

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

kissidor
2/13/17, 10:59 PM
#3

ok, det blev jag tyvärr inte klokare av 🙂, så då får du väl se om meddelandet kommer tillbaks och isf ta en skärmdump då. 

skärmdump på tab a tar du tror jag genom att hålla in strömknappen och volym ner samtidigt tills du ser att skärmdumpen tas. det finns ett enklare sätt för samsungar också där du bara sveper med sidan av handflatan, men det måste du aktivera i inställningar först och jag kommer inte ihåg på rak arm var.

du kanske skulle ladda ner ett antivirusprogram och scanna igenom plattan då, och kanske ett antimalwareprogram också. själv använder jag dessa som båda är gratis: https://play.google.com/store/apps/details?id=org.malwarebytes.antimalware samt https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sophos.smsec

Värd på Mobiltelefoner och Android

Pialinn
2/15/17, 12:03 AM
#4

Får man säga: Jag älskar att du finns!! ⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘Vad skulle jag göra utan dej??? Har laddat ner båda 2 o ska genast ordna med dom.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

kissidor
2/15/17, 8:53 AM
#5

men äsch då 😞, är ju bara roligt om man kan hjälpa till - men tack pialinn 😊!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: