Annons:
Etikettsamsung
Läst 1323 ggr
micki83
7/20/16, 3:09 PM

Samsung Galaxy S5 krossad skärm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter videor jag sett på hur hållbar Samsung ska vara jämfört med iphone, blev jag väldigt förvånad då jag 1,5 veckor sen lyckades krossa min skärm. Tappade mobilen på busshållplatsen och den landade med skärmen nedåt. 

Jag kollade runt och det stod att det skulle kosta 1500 att få den lagad… men eftersom jag använder den aktivt, och definitivt inte vill ha en sämre telefon, så beslöt jag att gå och laga den. De tog inte 1500.. utan 2495 kr! Ända orsaken till att jag gick med på det, var att killen som lagade den sa att jag skulle få tillbaka pengarna på försäkringen. 

Men! Tydligen så räknar de nuvarande inköpspris - 50% för ålder - självrisk.. och jag fick endast 695 kr från försäkringen. :(

Lesson learned: krossa inte glaset, och om du gör det, köp en ny mobil.

Annons:
kissidor
7/20/16, 3:28 PM
#1

och ett tips till - använd om möjligt ett skärmskydd av härdat glas! ger både mycket bättre skydd och mycket bättre känsla än mjuka plastskydd!

trist att du råkade ut för det där micki83 - alla telefoner kan tyvärr få skärmen spräckt om de landar på ett olyckligt vis - men det var verkligen ett rövarpris för bytet, usch 😡!

Värd på Mobiltelefoner och Android

vallhund
7/20/16, 3:31 PM
#2

Tror du på riktigt att det skulle blivit billigare om det handlat om en annan modell/märke?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

kissidor
7/20/16, 3:38 PM
#3

#2 var det till mig du ställde den frågan? hur menar du isf? jag har väl inte sagt nåt om att det skulle ha varit billigare att byta på ett annat märke heller??

Värd på Mobiltelefoner och Android

vallhund
7/20/16, 4:30 PM
#4

Eftersom jag inte taggade dig #1 o skrev ungefär samtidigt som dig borde det vara uppenbart att det var TS inlägg jag svarade på.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Trixter
7/20/16, 4:34 PM
#5

Jag tror att ts menade att hon skulle kunnat fått en annan mobil för 1500kr men då en sämre så hon valde att lägga pengarna på lagning istället.

micki83
7/20/16, 4:38 PM
#6

#4 ja, en annan mobil och ett annat serviceställe hade varit billigare, men om du läste min "lesson learned" så var inte poängen vilken sorts mobil jag hade (förutom att jag hade inbillat mig att en Samsung är oförstörbar). Däremot hade jag kunnat köpa en ny mobil för under 1500, men eftersom jag är väldigt förtjust i min S5a så ville jag inte byta ut den mot en sämre.  Ett hutlöst pris, för en reparation som tog ca 5 minuter. Dock fick jag den på en gång.

Annons:
kissidor
7/20/16, 8:15 PM
#7

Nix #4 det var inte uppenbart, du taggade ingen annan heller och ditt inlägg är inte samtidigt som mitt utan 3 minuter senare. Gott om tid att skriva de får raderna. Plus att det var ungefär lika svårbegripligt som kommentar till startinlägget också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
7/21/16, 4:25 PM
#8

#0 Kollade du runt på olika ställen tänkte just på varför de inte kunde ge dig ett bättre pris? 
Tänkte just eftersom att det är en någorlunda äldre modell så kanske man kan göra det själv? Jag är inte så insatt i just den modellen, men oftast kan man komma undan och göra det själv under 1000 kr.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

micki83
7/21/16, 4:35 PM
#9

#8 jag gick till närmsta ställe där de kunde laga den på en gång.. eller medan man väntade. Ville inte skicka iväg den, då den ändå fungerade, och jag kunde använda den, samt hade ingen reserv.

Samsung S5 har skärmen fastlimmad på så vis att man är tvungen att byta både glas och display samtidigt, och det är lätt att göra telefonen oanvändbar om man gör fel.

kissidor
7/21/16, 5:06 PM
#10

ah  just ja, i och med att den är vattentät så blir det lite krångligare och lite dyrare. men ändå 😕

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: