Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1731 ggr
marcusln7
2016-05-22 09:14

Har jag virus på telefonen?!

Hej, som frågan titeln lyder, kan jag ha det? Först idag märkte jag att när jag använde instagram så varje gång jag skulle byta från mitt ena konto till det andra så kom det hela tiden upp att jag måste verifiera mitt telefonnummer. Men sen när jag byten från det andra kontot till det första så händer inget. Det första kontot kan jag heller inte kommentera med. Sen ät det ett till problem: det här hände första gången idag, men idag när jag skulle skapa detta inlägg så kom det istället upp att jag kunde få någon gratis iPhone m.m. Jag använder Chrome på telefonen. Vet någon varför det är så här? Tacksam för svar. Jag har ingen extra app installerad för virusskydd och jag har en Sony Xperia Z3+.

Annons:
kissidor
2016-05-22 23:05
#1

ja det är möjligt att du kan ha fått virus, men det låter kanske mer som malware. eller du kanske har både och. ta och ladda ner en antivirusapp med bra omdömen i google playstore och som även skyddar mot malware, och sök igenom telefonen. allra bäst vore egentligen att göra en fabriksåterställning och sen ladda ner och aktivera en antivirusapp

Värd på Mobiltelefoner och Android

marcusln7
2016-05-23 22:00
#2

Ok, tack #1 🙂

Upp till toppen
Annons: