Annons:
Etikettsony
Läst 7999 ggr
ShegoFan12
2016-03-30 10:27

inget sim, endast nödsamtal

Hej! jag har en Sony Xperia Z3 compact och fick ett hallon abonnemang i födelsedagspresent , Problemet är att det står "inget sim" fast simkortet är insatt. Hade ett Telia sim-kort innan och med det kortet var det inga som helst problem, men när jag fick hallon sim-kortet så började problemen någon månad efter jul.  Får ta ut sim-kortet 10-15 gånger  och starta om telefonen minst lika många gånger när det står "inget sim-kort, endast nödsamtal" Sen brukar det stå "hallon" ett tag men sen står det "inget sim-kort" igen och då måste jag upprepa samma procedur igen. Har också blåst på kortet och sim-kortsläsaren i telefonen och stoppat in kortet ingen och då har det funkat en kort stund.  jag behöver bara hålla i telefonen så kan telefonen/kortet glappa eller tappa kontakten. När telefonen ligger på något bord händer samma sak. Sen problemet började har jag nog tagit ut sim-kortet och startat om telefonen 200 gånger, blir snart less och galen på problemet.

För några dagar sen stod det "inget sim-kort" igen fast kortet satt i, fick ta ut kortet och starta om mobilen 10 gånger. Det stod "Hallon" på telefonen ca 15 min sen tillbaka till "inget sim-kort".

Dom senaste veckorna har jag startat och tagit ut och satt in kortet 20-25 gånger eller mer, jag börjar tappa räkningen.

Är det fel på mobilen eller på kortet??

 Hallon Sim-kortet är nytt, fick det i början av januari. Och kortet var aktiverad då.

Har någon haft samma eller liknade problem med Sony Xperia Z3/compact

Annons:
Ladydragon
2016-03-31 02:16
#1

kontakta Hallon och be om att få ett nytt simkort kan vara så enkelt att trots att simkortet är nytt så är det nåt galet med det

kissidor
2016-03-31 06:53
#2

man misstänker ju definitivt sim-kortet. men det kan tilläggas, har du möjlighet att testa det här sim-kortet med en annan telefon? 

nu vet inte jag om hallon vill ha betalt för nytt sim-kort om man inte kan hävda att det man fått är defekt, men ifall det skulle vara så att de vill det är det ju bra om man kan säga att man testat det i en annan telefon

Värd på Mobiltelefoner och Android

ShegoFan12
2016-04-01 18:11
#3

#1 #2 Det var fel på sim-kortet, testade kortet i en annan telefon och det funkade inte, jag testade allt som gick att göra,

kissidor
2016-04-02 15:11
#4

vad bra att du vet nu vad felet var, och att det var nåt som blir snabbt och gratis att åtgärda👍!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Leritza
2016-04-07 07:46
#5

Lånar tråden lite då ja har snarlikt problem med min sony xperia M5 som säger inget simkort.

Sätter jag i simkoret  så det blir ett nanokort och inte microkort som M5an behöver, verkar simkoret funka i min xperia z2

Leritza
2016-04-07 09:49
#6

Och givetviss menar jag tvärtom, kortet verkar funka som microkort i xperia z2 men som nanokort i xperia M5 hittar mobilen inget simkort

Annons:
Upp till toppen
Annons: