Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1552 ggr
Sindri
3/15/16, 12:31 AM

Min ASUS-platta får ej kontakt med dator

Kopplade in min ASUS-platta till min ny ASUS-laptop, men datorn kunde inte hitta plattan. Jag kunde se den bland maskinvaror, men ej öppna den.

Kopplade då in i min gamla PC, vilket alltid funkat, men samma sak hände där. Misstänkte nya Jelly Bean (4.2) så jag bytte tillbaka till 4.1. Nä, det gick inte heller.
Kunde så småningom hitta plattan bland maskinvaruenheterna. Den frågade efter drivrutiner så jag laddade in. Men det funkar ändå inte! Det måste vara något med plattan.
Den har blivit seg och konstig, Spotify uppför sig väldigt underligt, och den hänger sig hela tiden. Kopplade in den till datorn för att lättare kunna rensa den, för det fanns bara 1Gb ledigt. Säg inte att den är slut! Blir väldigt ledsen då. Kan man göra nåt?

Formatera och defragmentera och sånt man gör på PC:n?

Annons:
kissidor
3/15/16, 6:12 AM
#1

om jellybean är den senaste uppdateringen som finns till den så lär den väl ha några år på nacken, och man kan misstänka att dess RAM-minne och processor helt enkelt inte riktigt är anpassade för att orka med sina appar i dagens uppdaterade versioner. hur mycket RAM har du? har du bara 1 GB får man nog räkna med att det blir ganska segt, men har du 2 GB borde det kunna snurra på skapligt i alla fall.

du säger att du uppdaterade till 4.2 och sen bytte tillbaka till 4.1, blev det gjort en fabriksåterställning i samband med det? det är annars något du helt utan tvekan måste göra. faktiskt skulle jag för att vara säker i ditt ställe göra det ännu en gång även om det redan är gjort. att ta bort filer och avinstallera appar räcker liksom inte riktigt, det blir "grums" kvar som man bara får bort med en fabriksåterställning. och uppdateringar i OS-versionen kan skapa konflikter som segar ner enheten, jag fabriksåterställer alltid mina enheter när jag uppdaterar till en helt ny androidversion. ja det är lite drygt att lägga tillbaks allt som man vill ha det, men vill man ha en fräsch enhet är det nödvändigt.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
3/15/16, 8:29 AM
#2

Stöööööön!
Ja, du kanske har rätt. Då får jag ta tag i det när jag har mer tid. Tror ju att en orsak till segt Spotify är att den är rätt full, och jag avisnt Spotify och nu vill jag inte ladda hem den förrän plattan är rensad.
Jag har inte så många appar för jag håller aldrig på med sociala medier o dyl, är tvärtom sur för att man inte kan avinst. vissa appar som jag aldrig använder och som bara vill uppdatera sig hela tiden.

Upp till toppen
Annons: