Annons:
Etikettproblemlösning
Läst 1495 ggr
Sindri
2016-02-15 14:05

ASUS Transformer eller annan surfplatta?

Tycker det mesta här handlar om telefoner. Jag har en ASUS Transformer och behöver lite hjälp - just nu med mail-app.

Har ställt en annan fråga, men ej fått svar, vill veta om någon överhuvudtaget här använder platta och IMAP-mail.

Annons:
kissidor
2016-02-15 21:27
#1

jo de allra flesta androidenheterna i världen är ju telefoner så det är ju inte så konstigt att flest trådar handlar om det 🙂. men man får väldigt gärna prata om andra androidenheter också 😃!

men att jag inte svarade på din fråga beror inte på att det gällde en platta utan helt enkelt på att jag aldrig haft ett IMAP mail-konto

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-02-15 23:01
#2

Suck! Hur skall jag hitta ett vettigt mailprogram. Har provat två st och inget av dem använder vettiga kontakter. De plockat kontakter från Skype verkar det som, och där finns ju inga mailadresser. Inte heller hittar jag någonstans att redigera kontakter.
Jag kan inte använda Outlook-appen eller Gmail-appen för där måste man logga in med deras användarkonto och jag har både en live-mail och en Gmail, men jag vill hålla alla konton åtskilda.

Nu tappar jag hela vitsen med att gå över till IMAP.

kissidor
2016-02-15 23:28
#3

får jag fråga vad det är för mailkonto du har?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-02-16 09:10
#4

Jag har provat det inbyggda som finns i plattan, och ett som heter K9, nu senast Aqua mail. I inget av dem kan man gå in på något som heter Kontakter och redigera eller lägga in mailadresser. Det är ju helt skruvat.
I adressraden i ett nytt mail kan man klicka på en symbol för kontakter, men jag kommer till en lista som jag ser är hämtad från mina Skype-kontakter, känner igen bilder.

När jag försöker googla runt för att hitta bra mailprogram så skriver alla om sina telefoner.

Jag struntar nog i IMAP, nu när jag har en laptop kommer den följa med på längre resor, och då har jag inte samma behov av IMAP. Kan köra min mail via värdens webmail.

kissidor
2016-02-16 11:26
#5

det jag undrade var egentligen inte vilka appar du testat utan vad det var för mailleverantör eller vad man ska säga som du hade eftersom du måste använda IMAP - jag har nämligen ingen aning om vad det är för mailkonton som behöver det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Sindri
2016-02-16 11:35
#6

Jag måste inte använda IMAP, det är bara praktiskt när man har mail på flera olika enheter. Då kan man ha samma mappar överallt, läser du ett mail på en enhet är det läst på en annan enhet också. Tar du bort ett mail tar du bort det på alla enheter.
Jag har rest mycket med min platta och när jag kommer hem så rasar det in 180 mail i Outlook och jag måste börja om från början och sortera i mappar och slänga etc.

Men som sagt, nu kommer jag ta med mig laptopen mer och så blir det inte samma problem - även om det hade varit praktiskt. Men jag måste ha tillgång till min adressbok, och stora delar av den ligger på webmailen hos min lev.

Annons:
kissidor
2016-02-16 14:51
#7

ja det låter ju våldsamt opraktiskt 😓. jag har använt yahoo och gmail i så många år nu så de där problemen var det mycket länge sen jag råkade ut för 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: