Annons:
Etikettappar
Läst 1152 ggr
Maria
2016-02-11 18:43

Ta bort "fasta" appar

Jag har en Samsung S…någonting.

Jag märker att batteriet börjar dra ur snabbare nu och samtidigt så ser jag att "google play musik" är igång dagligen och jag stänger av så fort jag ser det.. En app jag aldrig använt vad jag vet.

Kan man ta bort en sådan app som liksom ingår i mobilen? Jag har försökt men får meddelande om att fel kan uppstå.

Någon som vet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
rayn
2016-02-11 19:04
#1

På min Galaxy Trend+ kan man avaktivera dem på samma sätt som man avinstallerar egna appar :) De raderas då inte, men man borde inte få tillgång till den utan att fabriksåterställa telefonen, om jag har förstått rätt

Maria
2016-02-11 19:06
#2

Ok, du får inget meddelande om att något kan gå fel?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

rayn
2016-02-11 19:07
#3

Ja det får jag, men hittills har jag inte upplevt att det har hänt någogt speciellt :P men det är ju en risk

Maria
2016-02-11 19:08
#4

Jag får se om jag vågar testa😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ladydragon
2016-02-12 03:06
#5

man kan inaktivera dom apparna och det borde inte ställa till några problem jag har själv gjort så på just den appen och några andra

ett bra tips är ju att skriva upp eller försöka att komma ihåg när man inaktiverar någon app för stöter man sedan på märkliga problem eller någon annan app som inte alls fungerar så är det lätt att aktivera appen igen och det brukar lösa problemet

en_person
2016-02-12 15:09
#6

hur inaktiverar man de apparna då? har också flera appar som inte jag kan avinstallera men skulle vara ett stort plus om jag kunde inaktivera dom

Annons:
Maria
2016-02-12 15:21
#7

Jag har gått in på inställningar och hantera appar och därifrån försökt.

Det är då varningstexten kommer upp.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Ladydragon
2016-02-13 01:02
#8

på min telefon ligger det under inställningar--appar och sen får man leta sig fram till appen man vill inaktivera trycka på den och då får man upp olika alternativ

#7 man får trycka förbi den varningen helt enkelt och hålla tummarna för att inget kommer o händer när man gör det
och blir det problem så ska det inte vara några problem att aktivera appen igen

Upp till toppen
Annons: