Annons:
Etikettsamsung
Läst 8201 ggr
ilenna90
1/22/16, 11:43 AM

optimera?

jag är tyvärr inte vidare teknisk när det kommer till olika mobiltermer så skulle uppskatta om nån vill hjälpa mig. 

jag kollade vad som drar så mycket på mitt batteri och då finns det en kategori som säger följande: 
programoptimering
spara på batteriet genom att optimera programmens stömförbrukning. (optimerar 18 program.)
klickar jag in där finns det en massa appar som står att dom optimeras automatiskt och jag kan välja på: optimeras automatiskt (optimera om inte använt på 3 dagar) / optimeras alltid/ inaktiverat. 

jag har ingen koll på vad optimera ens innebär så vilket alternativ är bäst att välja? känns som att det borde vara inaktiverat men är inte säker. 
isåfall skulle jag kunna inaktivera fotoredigeringsappar/spel/SL-appar och liknande som jag ändå inte använder särskilt ofta. 
men vad innebär det isåfall? för optimera är väl inte samma sak som att dom inte uppdateras till nya versioner? 

som sagt; ni får gärna hjälpa mig! :)

Annons:
kissidor
1/23/16, 9:10 AM
#1

ärligt talat vet jag inte hur mycket skillnad det gör, men jag väljer optimera automatiskt. tanken är väl att appar man använder sällan gör det inget om det tar nån sekund mer att öppna antar jag. uppdateringar påverkas iaf inte.

drar den mycket i viloläge alltså? isf har du nog fått nån bugg som tvingar telefonen att vara vaken, ett gissel som drabbar de flesta någon gång iaf.  hur många procentenheter ungefär droppar den i timmen i viloläge?

Värd på Mobiltelefoner och Android

ilenna90
1/23/16, 11:10 AM
#2

Ja iförrgår försvann det närmare 20 % medans jag sov bara. Hur kan man ta reda på om man har en bugg och hur får man bort den? o: om inte enda alternativet är att återställa hela telefonen? För det vill jag inte behöva. Min förra laddare tog ca 10 timmar på sig att ladda fullt så jag köpte en ny och den laddar förvisso upp jättesnabbt men tycker nästan att urladdningen blivit ännu sämre -.-

nino43
1/27/16, 9:06 PM
#3

Hej! Hur har det gått med problemet?
Jag hade samma ikon som ploppade upp lite då och då och ville jag skulle optimera. Så jag tänkte varför inte, så slipper jag den störiga påminnelsen. Så jag gjorde det och nu så har jag t.ex. inte internet när jag är uppkopplad i samtal och vissa appar är inte igång som jag skulle vilja ha igång m.m. Men det stora problemet är att jag inte hittar menyn igen där man utför den här optimeringen… har du någon aning om vad den kan vara?? Sjukt störigt är det =/

ilenna90
1/27/16, 11:01 PM
#4

oj det lät inte kul alls o: jag har inte märkt att några av mina appar har slutat vara igång som jag vill (fast ändrade iofs bara på dom jag inte använder särskilt ofta) men jag vet inte hur det är med mitt internet när jag är i samtal.. 
hm nej jag vet inte :o samsung har ju dock nån chatt där du borde kunna fråga, du kanske kan testa det?

kissidor
1/28/16, 6:15 AM
#5

för att hitta tillbaks till optimeringsmenyn: inställningar/batteri/3 prickarna längst upp till höger/batterioptimering.

välj sen att visa alla appar, gå in på de ni vill ändra och ta bort optimeringen

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: