Annons:
Etikettsony
Läst 3248 ggr
[Tuulikki]
12/4/15, 11:57 AM

Internminnet fullt

Jag har en Sony Xperia M2 och nu står det att internminnet är fullt.

Jag har lagt över så mycket jag bara kan till SD-kortet, både genom telefonen och datorn. Men det står fortfarande att det är fullt på internminnet och jag kan inte ladda ner appar för att det är fullt, även om jag i efterhand lägger apparna på SD-kortet.

Jag har googlat och det verkar inte gå att automatiskt ladda hem saker till SD-kortet? Står något om att roota men jag har ingen aning om vad det betyder.

Snälla hjälp :(

Annons:
kissidor
12/4/15, 12:48 PM
#1

nej det är riktigt, du kan inte ladda ner apparna direkt till sd-kortet. och 8GB räcker ju inte långt, så är det ju 😕. så vill man ha väldigt många appar så blir man nog tvungen att hosta upp för en dyrare telefon helt enkelt tyvärr, då det oftast snålas med lagringsutrymmet i de lite billigare modellerna. har du kollat om det är någon eller några appar som särskilt utmärker sig genom att ta plats, eller om det helt enkelt är en massa appar?

att man rootar telefonen innebär att man ger sig själv adminstratörsrättigheter till telefonen, och efter som det möjliggör att man kan mickla med inställningar på ett sätt som kan skada telefonen så förverkar man garantin om man rootar. (det är förresten samma som kallas jailbreak på iphone, om du känner igen det bättre). sen kan själva proceduren i sig, själva rootningen, vara riskabel - vet man inte precis vad man gör så riskerar man att bricka telefonen, dvs göra om den till en dyr brevpress.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
12/4/15, 1:21 PM
#2

Det var att jag råkat synka Spotify så offline-listorna fanns i mobilen. Tog bort det så löste det sig. Som du säger är 8GB inte mycket men det duger till mig så länge jag inte klantar mig som jag nu gjort😎

kissidor
12/4/15, 1:50 PM
#3

ojdå, men vad bra att det löste sig 🙂! men spotifylistorna kan ju ligga på sd-kortet, de lägger sig väl automatiskt på den lagringen som har mest ledigt utrymme vid det första tillfället man sparar ner nåt har jag för mig 🤔, och det som är lite dumt då är att det inte går att ändra manuellt sen. men om du avinstallerar spotify och sen lägger in den igen så tycker jag det borde funka  att ha spellistorna på sd-kortet 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Tuulikki]
12/4/15, 2:00 PM
#4

Ja precis, men jag hade inget SD-kort när jag laddade ner Spotify. Dock hade jag det när jag synkade listorna. Men jag provar igen🙂

Upp till toppen
Annons: