Annons:
Etikettsamsung
Läst 6896 ggr
Galenidjur
2015-11-15 18:41

Störigt låsskärmsljud!

Jag har en samsung galaxy s5 och jag har  ett problem med att varje gång jag låser upp skärmen så hörs ett högt ljud och det går inte att avaktivera det någonstans. Det finns en inställning som heter ""ljud för skärmlås" , men den tar bara bort ett ljud som uppstår när skärmen varit avstängd och man trycker på powerknappen så att låsskärmen syns. Det ljud jag pratar om däremot kommer först efter att man dragit fingret över låsskärmen och därmed låst upp. Någon som vet hur man får bort det? 🤔

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
kissidor
2015-11-15 22:00
#1

har du möjligtvis ljud vid scenval ibockat?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Galenidjur
2015-11-15 23:04
#2

#1  Vart hittar man den inställningen?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

kissidor
2015-11-16 07:04
#3

sorry, trodde du visste var den fanns eftersom den är på samma ställe som ljud för skärmlås - i min s6 edge+ i alla fall, förmodar att den är på samma ställe i din s5? men alltså inställningar/ljud och aviseringar/ringsignaler och ljud/underrubriken system. och där finns den alltså tillsammans med ljudet för skärmlåset som du redan avaktiverat. tryckljud kallas inställningen i min meny, och så står det ljud vid scenval som förklaringstext. jag har alltid ljudet helt avstängt annars, men jag testade nu för att kolla detta och då var det ett klickande ljud efter upplåsningen som försvann när jag bockade ur detta igen. vet inte om det är det ljudet som du syftar på. saken är den att tar du bort det så försvinner ju det ljudet vid andra aktiviteter där du kanske ville ha det kvar också

Värd på Mobiltelefoner och Android

Galenidjur
2015-11-16 08:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 hm, nej. Jag hittar inte det du pratar om under ljud och aviseringar. Allt som finns där har jag redan bockat ur. Tryckljud finns i mina inställningar med men den styr bara det ljud som uppstår varje gång man trycker på skärmen . Här är en screenshot…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Galenidjur
2015-11-16 08:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#5

Såhär ser det ut när man går in på "ljud och aviseringar" , föregpende bild var "övriga ljud."

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

kissidor
2015-11-16 15:12
#6

ok, då ser det inte exakt likadant ut - men du har ju hursomhelst "tryckljud" urbockad där så då var det inte det heller då 🤔. men det är lite konstigt för det räcker i min med alla de där rutorna är urbockade för att den ska vara helr tyst

om du trycker på en volymknapp, ser det då ut så hos dig att du får upp ringvolymen, och bredvid den också en liten inställningsikon som man hinner trycka på om man inte sölar för mycket? och då får man upp volym för även media, aviseringar och system? om du då drar ner volymen på system till noll, funkar det då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
kissidor
2015-11-16 19:13
#7

hmm, glöm det - missade ena bilden i bildspelet där det framgår att du har alla systemljud helt tystade. det är tyvärr obegripligt för mig varför din telefon ändå väsnas 🤔

Värd på Mobiltelefoner och Android

Galenidjur
2015-11-16 21:24
#8

#7 jag tror det måste ha varit en bugg faktiskt. Provade att sätta en pinkod på låsskärmen och se om ljudet fortfarande kom upp när jag låst upp med hjälp av en sådan. Först gjorde det det, men sen helt plötsligt försvann ljudet. Jag tog då bort pinkoden och nu har jag fortfarande inget ljud, så ja. Vad det nu var har löst sig i alla fall!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: