Annons:
Etikettköpråd
Läst 1574 ggr
MagArne
2015-11-03 09:22

Vad ersätta en iPhone 5 med?

Min jobbtelefon en iPhone 5 jag haft i 2,5år börjar sjunga på sista versen och behöver bytas mot en ny. Dock är jag emot jobbets telefonpolicy där vi får ett bidrag på 3500kr och resten dras från lönen. Så jag behöver ha tips om billiga androidlurar då ens inte en 16GB iPhone 5s blir gratis.

Går det få någon vettig androidlur för max 4000kr?

Annons:
[Outlawly]
2015-11-03 09:51
#1

Du kanske kan titta på en Experia Z3 Compact?

Den har fått väldigt bra betyg :) http://www.pcadvisor.co.uk/review/android-smartphones/iphone-6-vs-sony-xperia-z3-compact-comparison-3590190/ är en jämförelse mellan iphone 6 och z3

kissidor
2015-11-03 13:42
#2

måste hålla med outlawly om det förslaget, baserat på antagandet att du kanske inte vill gå upp alltför mycket i storlek i ett enda steg. tål du en större telefon så finns det några fler alternativ att överväga 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

MagArne
2015-11-03 13:56
#3

Nja, mycket större än min nuvarande iPhone 5 vill jag inte ha då den ska få plats i byxfickan. Men blir nog till att bita i det sura ändå och köpa en iPhone då jag har investerat i en hel del appar och tillbehör.

[Zachapacka]
2015-11-03 18:52
#4

#3 har du köpt appar för så mycket pengar? själv har jag bara en ända app som jag betalat för xD

kissidor
2015-11-03 19:25
#5

går det att köpa en begagnad iPhone isf då, eller måste den vara ny för att jobbet ska sponsra den öht?

Värd på Mobiltelefoner och Android

MagArne
2015-11-04 12:54
#6

#4 Kanske har köpt privata appar för 1000kr. Skönt att bara kunna ladda ner dom till en ny iPhone om jag nu kör vidare med iPhone.

#5 Ja, det måste vara en helt ny telefon från deras utvalda webbshop. Har redan betalt 2000kr för min iPhone 5 för 2,5år sedan och tycker det suger. Vist har jag ju en klar fördel att jag får ringa så mycket jag vill privat men ser det lite som en principsak att jag inte ska betala för mina arbetsredskap. 

Finns ju inga budget iPhones så tankarna går ju åt att ge upp märket.

Annons:
[Tuulikki]
2015-11-04 15:31
#7

Jag har inte så jättestora krav och jag har en Sony xperia M2. Funkar jättebra hittills. Väldigt billig telefon så man kan ju inte förvänta sig lika mycket som av t.ex en Z3. Finns Sony xperia M2 Aqua också om man vill ha en vattentät.

Men som sagt, har du högre krav är det nog ingenting för dig.

kissidor
2015-11-04 19:14
#8

jag förstår visserligen att du tycker det är surt att du alls behöver betala för en telefon som du använder som ett arbetsredskap, men samtidigt skulle jag faktiskt gärna ha det så själv - då skulle jag kunna ta ut precis vilken jobbtelefon jag ville utan att nån kunde ha några synpunkter på det. som det är på mitt nuvarande jobb har vi bara ett mycket litet urval vi kan ta öht, och då har jag och alla andra som prompt velat ha nåt annat slantat upp privat för telefoner som vi använder som jobbtelefoner - för oss hade det ju varit bättre att iaf kunna få lite sponsring 🙂. (och då är det ändå inte ens ett såpass hyfsat abonnemang att man kan ha nån privat nytta av det, det ingår alldeles för lite datatrafik så man är tvungen att ha en privat telefon också.) 

däremot är väl kanske 3500 lite väl snålt, det beror lite på vad det är för jobb ni har och hur telefonen därmed används förstås.

Värd på Mobiltelefoner och Android

MagArne
2015-11-05 07:46
#9

Jobbet har tolkar "Bring your own device" till "Pay your companys device" :-P
Det är ju inte så att jag får behålla telefonen om jag slutar.

kissidor
2015-11-05 15:34
#10

nej det förstås, då vill man ju verkligen inte lägga till för mycket själv 😛! speciellt inte om man funderar på att byta jobb 😃!

men annars om den där nivån var högre satt, till säg tex 4500 eller 5000 så kan man ju inte hävda att det inte alls går att få en användbar telefon för det - då kunde det ju vara ens eget problem om man nödvändigt ville lägga till för nåt värre, och även riska att bli av med de pengarna - och då skulle man iaf ha friheten att göra det valet.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: