Annons:
Etikettövriga-tillverkare
Läst 3106 ggr
[Zachapacka]
2015-09-24 16:45

Annorlunda Android telefoner

Hejsan

Jag undrar mest vad det finns för lite "udda" android smartphone tillverkare. Alltså inte Samsung, LG, Sony, HTC osv.

Nästa mobiltelefon jag köper vill jag nämligen ha av ett märke som ingen annan har xP. Men jag vill inte ha världens sämsta mobil heller, utan jag vill ha en väldigt personlig mobil som jag själv kan styra över. Har en samsung galaxy trend just nu och den kommer jag behålla så länge den fungerar. Så egentligen är väl detta inlägg inte så aktuellt men man får väl drömma. 

Så skriv gärna upp antingen telefoner eller tillverkare som gör android smartphones :)

Annons:
Tjeja
2015-09-24 16:58
#1

Kan Oneplus vara något för dig då? 

Här är deras senaste modell Oneplus 2 (du får scrolla ner lite på sidan bara för att hitta bilder och info som visar att det faktiskt är en telefon det handlar om. ;)

Bygger på cyanogen mode. Dvs den grundar sig helt på öppen androidprogramvara så att man själv kan programmera och ändra i den som man själv vill. Men det kräver förstås lite tekniskt kunnande. Eller så använder man något annat "mode" some finns väljbart i och kan ändå ha saker lite förinställda som i andra märken så att säga.

Har själv oneplus1 den äldre varianten. Gillar den skarpt. Dock tror jag bara att man kan köpa den genom att få en invite på något vis.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Zachapacka]
2015-09-24 17:25
#2

#1 wow riktigt cool telefon. Den hamnar på min önskelista

kissidor
2015-09-24 19:50
#3

nexus, huawei och motorola är i likhet med oneplus omtyckta märken bland mobilnördarna :)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Jarado
2015-09-24 20:34
#4

Jag har Huawei P6  själv, och köpte nyss en P8 lite till min dotter. Mycket trevliga och prisvärda telefoner tycker jag.

kissidor
2015-09-24 21:11
#5

jag har google nexus 6 tillverkad av motorola som min privata och sen har jag huawei ascend mate 7 som jobbmobil :). huawei har ju också märket honor, och deras honor 7 som snart släpps i sverige kommer nog också att vara ett bra köp. sen finns det många kinesiska märken som är på gång, med hårdvara och byggkvalitet i toppklass. nackdelen brukar vara att mjukvaran inte riktigt håller samma klass, samt att om de inte är gjorda specifikt för den europeiska marknaden så stöds sällan lte band 20 - vilket är det frekvensband som ger 4g-täckning utanför storstäderna för de flesta svenska operatörer. men de huawei-modeller som säljs officiellt i sverige stöder band 20. tidigare nämnda oneplus dock gör det till exempel inte, vilket för mig är en dealbreaker

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-09-28 09:13
#6

Såg också att Marshall har gjort en egen mobiltelefon:  https://www.marshallheadphones.com/mh_us_en/london-phone

Med tanke på att det är en tillverkare som håller på mycket med ljud så är det (förhoppningsvis) riktigt vasst ljud på denna telefonen. Tyvärr så finns den nog endast hos Telia och är väl kanske inte världens vassaste telefon annars.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
kissidor
2015-09-28 11:22
#7

nä det är den nog inte, men jämfört med samsung galaxy trend står den sig nog rätt bra iaf 🙂. och den ser ju rätt ball ut måste medges: 

http://www.telia.se/privat/telefoni/telefoner/produkt/marshall-london-16GB 

- och uppfyller helt klart önskemålet om att ha en telefon som inte alla andra har 😃

Värd på Mobiltelefoner och Android

Razzora
2015-10-01 19:39
#8

Ja precis! Det var därför jag tänkte att den skulle vara med på listan eftersom jag inte tror att det kommer att vara så där jättemånga som kommer att gå runt med en Marshall telefon 🙂

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Tom
2015-10-24 22:56
#9

Jag skulle satsa på någon kinesisk mobil om jag var du. Vill du inte leta själv på utländska sidor kan du kolla på tablettkungen.se. Oneplus2 har jag och den är inte någon speciell mobil alls. Tung och lite klumpig och relativt dyr. Tom

kissidor
2015-10-25 06:51
#10

Jag skulle inte rekommendera att köpa en "kinatelefon" bara för att den såg ut att vara bra och för ett fantastiskt pris. Och att köpa dem genom tabletkungen ger ingen garanti för den saken, bara antar jag för att man åtminstone får den telefon man beställer med de specifikationer som anges - vilket inte är en självklarhet om man direktimporterar från tex aliexpress

swedroid har påbörjat ett efterlängtat projekt att recensera "kinalurar" och den första ut var en modell som lockat väldigt många med bra specs, snygg och rentav premium design och ett mycket lågt pris. Men mjukvaran var katastrofal och de kunde inte alls rekommendera den. Sen testade de en annan som de tyckte var riktigt bra, men dock inte alls lika premium till det yttre eller lika bra specs på papperet, så man kan inte ta något för givet. Och en del av dem verkar gå att få riktigt bra hyfs på, men endast under förutsättning att man är beredd att själv mixtra en hel del med mjukvaran vilket ju inte är vad alla önskar - så som sagt, till den genomsnittlige telefonköparen skulle jag verkligen inte rekommendera att ge sig ut på nätet och hals över huvud skaffa sig en "kinatelefon" 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

[Zachapacka]
2015-10-25 20:06
#11

En "Kina telefon" lär de dock bli för mig. Hade en Huawei förut och jag gillade den mer än min nuvarande Samsung. Även om både de telefonerna är relativt kassa…

Tack för tipset om http://www.tabletkungen.se/ :)

kissidor
2015-10-26 04:39
#12

Lycka till då zachapacka :), men gå gärna till swedroid.se och läs de recensioner på "kinalurar" som finns och som hinner komma innan det är dags för dig att byta så tar du mindre risk att bli besviken :) Och som sagt, om LTE band 20 har något värde för dig så tänk på att det är det väldigt få av dem som har.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: