Annons:
Etikettsamsung
Läst 1297 ggr
[candy_suki]
9/5/15, 4:44 PM

Ta bild på kvällen | Hjälp

Jag har en Samsung Galaxy Alpha 3 och då undra jag hur man ändra kameran till "night vision" det är så att när jag ta bilder på kvällarna bli det aldrig bra det bli liksom mörkare än vad jag se det. Jag har jämfört med min syster, hon har nyligen fått iphone 6 och vi tog bild samtidigt på samma sak men hennes mobil fick det att se ljusare ut medan min var suddig och mörk. Har "lekt" med kamera inställningen men hitta inte något som kan hjälpa till att ta bild på kvällen, har också googlat men hittade inte. Hjälp? Tacksam för svar!!

Annons:
kissidor
9/6/15, 9:18 AM
#1

jag gissar att du syftar på galaxy a3, någon alpha 3 finns inte vad jag vet? känner inte till den telefonen tillräckligt för att veta vilka inställningar den har och inte har tyvärr, men en allmän reflektion är ju att du inte kan räkna med att få tillnärmelsevis lika bra resultat med dess kamera som med iphone 6. iphone 6 kostar nästan 3 gånger så mycket och är det något flaggskeppen skiljer ut sig med jämfört med budget och mellanklasstelefonerna så är det ju just kamerorna. vill du ha en samsung med lika bra eller bättre kamera än apples för närvarande bästa så måste du köpa samsungs bästa helt enkelt. men även bland de allra bästa mobilkamerorna kan det skilja vilken av dem som är bäst på det ena eller det andra, och just ljussvaga miljöer är något som de alla brottas mer eller mindre med.

Värd på Mobiltelefoner och Android

[candy_suki]
9/6/15, 9:37 AM
#2

#1 Galaxy A3 är förkortning på Alpha :) Ok, tack så mycket! Antar att jag inte kan göra så mycket åt det XD 

Tack så mycket! :)

kissidor
9/6/15, 9:48 AM
#3

jaså är det det ändå? kollade på samsungs hemsida och de kallar den inte så själva ens där i alla fall, utan galaxy alpha står som helt separat och sen har du A-serien med A3, A5 och A7. men strunt samma :), jag ville bara vara säker på vilken telefon vi pratade om.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Upp till toppen
Annons: