Annons:
Etiketthtc
Läst 1613 ggr
Skitgalen
7/28/15, 4:24 PM

HTC framskärm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Går det att ta bort dom widgetarna som är på telefonernas framsida? Jag köpte en HTC för något år sen men avskydde att det inte gick att ta bort dom, men tänkte om det finns nåt sätt man kan fixa det på?
Lägger till en bild som visar vilka jag menar.

Annons:
[HelwardMann]
7/28/15, 4:34 PM
#1

Jag har inte haft HTC på många år, så ett specifikt svar för det märket kan jag inte ge. Men ett tips är att byta launcher. Launchern är ett program som körs i bakgrunden och ser till att det grafiska gränssnittet visas för användaren, till exempel sköter om ikoner och widgetar, och ser till att bakgrundsbilden visas.

Det finns en mängd olika launchers på Google Play Store. Jag har testat Nova och Apex, vilka är båda väldigt populära. Jag föredrar Apex, men den är en förgrening av Nova, så de är ganska lika. Jag har även testat några andra, som jag inte ens minns namnet på, men dem gillade jag inte alls.

För att installera en launcher, installerar man den som vilken app som helst. Första gången man startar den, får man upp en dialogruta där man kan välja "endast en gång" eller "alltid". Väljer man alltid, startas den som standard när man startar telefonen. Avinstallerar man den sen, kommer Android automatiskt att välja original-launchern.

kissidor
7/28/15, 5:34 PM
#2

Kan bara hålla med föregående talare.  Själv tycker jag dock allra bäst om nova, och även om jag några gånger tänkt att jag ska ge originallaunchern en chans så slutar det alltid med att den åker ut och nova in 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
7/30/15, 9:28 PM
#3

Åh jag har ingen annan launcher utan valde någonstans i inställningarna att inte ha den som startsida utan får upp en tomsida som jag fyllde med klockan o vädert (så som htc såg ut förr) o så har jag de appar/mappar som jag använder absolut mest som min startsida. Så man kan få bort det utan behöva ladda hem en annan launcher, men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde men det fanns i alla fall möjligheter i inställningarna att få bort den som startsida.

kissidor
7/31/15, 8:38 AM
#4

toppen att du kunde bekräfta detta cessy 👍! jag hade för mig att jag hört att till den allra första htc one - den som vi idag kallar m7 - var det så i dess ursprungliga programvara att det faktiskt inte gick att få bort det utan att byta launcher, men att detta ändrades pga klagomålen. men det var ju knöligt för mig att kolla det 🙂

Värd på Mobiltelefoner och Android

Cessy
7/31/15, 11:32 AM
#5

Ja M7:an vet jag ju ingenting om o inte M9:an heller men på M8:an går det.  Numera sedan sista uppdateringen så finns faktiskt blinkfeeden där om jag nu skulle vilja se den, men den är inte startsidan o då kan den ju få finnas😇för då behöver jag inte titta på den om jag nu inte mot all förmodan skulle vilja det😉

Skitgalen
7/31/15, 1:02 PM
#6

Cessy, skulle du komma på hur man gör så säg gärna till 😃

Annons:
Cessy
7/31/15, 1:35 PM
#7

Inställningar -> Skräddarsy -> Hantera startsidans paneler

o när du kommer in på den sidan så står det längst ner "Ställ in som startsida" Klicka på den så bör det vara klart.  Där kan du även lägga till fler sidor om du vill ha det. Sedan har jag ju laddat ner ett antal bakgrunder o osedan fortsatt skräddarsy mina sidor med appar/mappar/widgetar som jag vill ha det o på mina 3 sidor som jag vill ha det.

Upp till toppen
Annons: